Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veninne (i Oslo) som har prøvd å selge leiligheten sin i 5 måneder nå (ingen bud). Jeg tenkte å legge inn et bud ca 40% under prisantydning, for å hjelpe henne med å forstå at hun ikke får solgt til den prisen hun tror hun kan få (har en nabo som solgte i August, så hun tror hun kan få mer). 

Det er vel meget uasansynlig at så lavt bud blir akseptert. Hadde jo vært krise om hun aksepterer budet.

Anonymkode: 2c063...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en veldig dårlig ide. Bud er bindende, du risikerer å bli sittende med skjegget i postkassa.

Har du vurdert å nare SI til henne at prisantydningen er for høy?

Og kan det hende at hun faktisk vet at prisen er høy, men har så god tid at hun velger å gjøre det slik?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dårlige venner trenger hun sikkert ikke.

Anonymkode: c2649...13f

• Liker 12
Skrevet

Så mange rare ideer folk har. Du kan heller ikke gi bud uten finansieringsbevis.

Anonymkode: f0fcc...d89

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så mange rare ideer folk har. Du kan heller ikke gi bud uten finansieringsbevis.

Anonymkode: f0fcc...d89

Det vet jo alle.

Skrevet

Jeg har prøvd å si det, men hun er helt fadtlåst på en uralistisk pris megleren ga henne for et halvt år siden. 

Hun kommer ikke til å skjønne det med ord.

Skrevet

Hva ligger boligen ute til da? 

• Liker 1
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke mye av.

Hvis hun ikke har fått solgt på 5 måneder så tror jeg hun har merket at hun ikke går solgt leiligheten til ønsket pris...

Og jeg tror også hun har fått noen ærlige ord fra megler.

Det rare her er at du ser på dette som en god fremgangsmåte istedenfor å snakke med henne? 

Og visste du at hun får se det fulle navnet på budgiver? Eller at bud er bindende? Eller at du må ha finansieringsbevis før du kan slenge et skambud på millioner etter boligeiere?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har prøvd å si det, men hun er helt fadtlåst på en uralistisk pris megleren ga henne for et halvt år siden. 

Hun kommer ikke til å skjønne det med ord.

Da vil hun jo heller ikke forstå det med ditt skambud. Ditt bud vil jo være veldig mye høyere enn alle de som har gitt tilbakemelding på at de vil gi 0 kroner for boligen hennes ved at de ikke gir bud overhodet. Så hva skal hun egentlig lære av at du gjør noe så merkelig?

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Høst er generelt en dårlig tid å selge på. Tar seg nok opp på vårparten igjen.

Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Da vil hun jo heller ikke forstå det med ditt skambud. Ditt bud vil jo være veldig mye høyere enn alle de som har gitt tilbakemelding på at de vil gi 0 kroner for boligen hennes ved at de ikke gir bud overhodet. Så hva skal hun egentlig lære av at du gjør noe så merkelig?

Hun lærer at hun har urealistiske forventninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hun lærer at du er en dust og en dårlig venn. 

Anonymkode: 67440...487

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det å ikke få bud blir jo akkurat det samme. Lærer hun ikke av det så lærer hun hvertfall ikke når du slenger millioner etter henne. Da vil hun jo få følelsen at nå kommer heldigvis noen kjøpere og da håper hun bare mer på å få prisen hun ønsker seg. Når en kjøper nå prøver seg så kan hun tenke at ballen har begynt å rulle og at snart så kommer det noen som vil gi ønsket pris.

• Liker 4
Skrevet

Nei, hun lærer at du er en dust og en dårlig venn. 

Anonymkode: 67440...487

Hun vet jo ikke hvem som legger inn budet 🤷‍♀️

Skrevet

Det er flere som har urealistiske forventninger til hva de skal få solgt boligen for. Enten fordi de tror den er mer verdt og hører ikke på megleren sin, eller fordi megleren prøver å pushe prisen opp.

Realiteten er at prisen er for høy for det markedet nå er villig til å betale.

Men dette er strengt tatt ikke ditt problem. Det eneste du kan gjøre er å være ærlig med henne. Om hun bryr seg om å høre på deg eller ikke er helt opp til henne.

Og legger du inn et bud så kan hun akseptere og du er låst. Og strengt tatt trenger man ikke finansieringsbevis men megler må vite at du har midler til å betale for deg.

Skrevet
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Men det å ikke få bud blir jo akkurat det samme. Lærer hun ikke av det så lærer hun hvertfall ikke når du slenger millioner etter henne. Da vil hun jo få følelsen at nå kommer heldigvis noen kjøpere og da håper hun bare mer på å få prisen hun ønsker seg. Når en kjøper nå prøver seg så kan hun tenke at ballen har begynt å rulle og at snart så kommer det noen som vil gi ønsket pris.

Nei, for nå tror hun bare at det ikke har dukket opp noen som er interessert. 

Det er jo helt sikkert tusenvis av mennesker som vil kjøpe, bare ikke til den prisen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun vet jo ikke hvem som legger inn budet 🤷‍♀️

Jo.

Anonymkode: e6f5f...3d7

• Liker 1
Skrevet

Men om hun aksepterer skambudet da? da flytter du? for du leter etter bolig? l

Anonymkode: 406da...d63

• Liker 2
Skrevet

Men om hun aksepterer skambudet da? da flytter du? for du leter etter bolig? l

Anonymkode: 406da...d63

Da har jeg kjøpt en billig leilighet jeg kan selge dyrere om 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...