Gå til innhold

Varmer ullundertøy mye bedre enn annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å ha treningsjakke og tskjorte som underdeler under jobbtøy.  Men varmer ullundertrøye bedre enn dette? De virker så tynne? 

Anonymkode: 69151...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull er gull😊 ja det varmer bedre👌

Anonymkode: 2d49c...677

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker å ha treningsjakke og tskjorte som underdeler under jobbtøy.  Men varmer ullundertrøye bedre enn dette? De virker så tynne? 

Tynne men varme. 5 millioner nordmenn kan ikke ta feil 😄

Anonymkode: 2e9d0...5b4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det handler ikke om tykkelsen, men om materiale. Ull puster, leder bort svette og varmer helt sykt. Obs les nøye på hva ullundertøyet inneholder når du skal kjøpe, ikke alt er 100% ull. 

Anonymkode: 1babf...f37

• Liker 4
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Trodde det var allmennkunnskap.

Anonymkode: 9aa6d...1f5

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ull er best. Blir du våt er ull bedre enn best. Ull lukter også senest og minst.

For å oppsummere: Ull er gull!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Stor forskjell på å bruke ull og ikke. Selv de svært tynne ullplagg gir fantastisk varme.

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes ikke tynne ullplagg varmer noe bedre enn tilsvarende i bomull. Tykke ullplagg som strikkede gensere og sokker varmer godt.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke tynne ullplagg varmer noe bedre enn tilsvarende i bomull. Tykke ullplagg som strikkede gensere og sokker varmer godt.

Da er du jo litt ufølsom for varme og kulde. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er du jo litt ufølsom for varme og kulde. 

Tvert i mot, er en person som fryser veldig lett. Har prøvd masse forskjellig tynt ulltøy, men synes ikke det er noen særlig forskjell på det og bomull eller andre stoff.

Skrevet
2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Jeg er enig i at tynne ullgensere varmer lite lite som tynne bomullsgensere. Men tynt ullundertøye synes jeg varmer mer enn en bomullsundertøye. Kanskje det har noe med at de tynne ullgenserne er sværtluftige(store hull),mens ullundertøye er mye mer kompakt og ingen synlige hull. 

Vil legge til at ull holder bedre varmen når det blir vått. 

Anonymkode: 9ecf6...077

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden):

Tvert i mot, er en person som fryser veldig lett. Har prøvd masse forskjellig tynt ulltøy, men synes ikke det er noen særlig forskjell på det og bomull eller andre stoff.

Som sagt, da er det noe rart med deg. Ull varmer definitivt bedre enn bomull av samme tykkelse.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er enig i at tynne ullgensere varmer lite lite som tynne bomullsgensere. Men tynt ullundertøye synes jeg varmer mer enn en bomullsundertøye. Kanskje det har noe med at de tynne ullgenserne er sværtluftige(store hull),mens ullundertøye er mye mer kompakt og ingen synlige hull. 

Vil legge til at ull holder bedre varmen når det blir vått. 

Anonymkode: 9ecf6...077

Det er sant.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som sagt, da er det noe rart med deg. Ull varmer definitivt bedre enn bomull av samme tykkelse.

Godt mulig det er noe rart med meg, men jeg merker altså ikke noe særlig forskjell.

Har egentlig en mistanke om at hele greia er lureri for å selge oss dyrt tøy vi egentlig ikke trenger.

Skrevet

Jeg bruker ullundertøy under en litt slitt dunjakke i -17 ved kysten, det er kaldt forr å sirre sånn, og det varmer fantastisk.

Anonymkode: ec1d4...fad

• Liker 2
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (4 timer siden):

Det er sant.

Godt mulig det er noe rart med meg, men jeg merker altså ikke noe særlig forskjell.

Har egentlig en mistanke om at hele greia er lureri for å selge oss dyrt tøy vi egentlig ikke trenger.

Men hva slags ull har du brukt, merino? Og hvor mye % var ull? Det har jo alt å si. F eks  varmer ikke et par ullundertøy jeg kjøpte ifjor som ble markedført som det, fordi det var 10% ull og resten polyester.. Men på siden sto der ull. Og jeg trodde det helt til jeg merket den ikke varmet. Nå går jeg bare med minst 80% ull. 

Jeg merker kjempestor forskjell. Har testet ut mye fordi jeg er ekstremt frysen.

Anonymkode: 42cc5...d8b

• Nyttig 2
Skrevet

Vegitianere  burde ikke bruke ull, den kommer fra sauene

Anonymkode: 6c12e...9e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle de ikke det? 

Anonymkode: ca8d8...a72

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle de ikke det? 

Anonymkode: ca8d8...a72

Det er mye annet rart de også gjør. Spiser ikke pizza Grandiose. Det er den vanligste julemiddagen 

Anonymkode: 56ab7...c01

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vegetarianere kan helt fint bruke ull. Du tenker på veganere, det er de som ikke bruker noe som kommer fra dyr. 

Anonymkode: b5b84...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vegetarianere kan helt fint bruke ull. Du tenker på veganere, det er de som ikke bruker noe som kommer fra dyr. 

Anonymkode: b5b84...aa7

Å? Trur det er store skilnader her. Eg kjenner mange veganarar som bruker ull. Eller, eg kjenner TO veganarar og begge brukar ull. Men det er sikkert andre som ikkje gjer det. 

Anonymkode: 2e9d0...5b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...