AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Vi har små barn og bonusbarn. I julen kommer foreldre, søsken, tanter og onkler, venner osv på besøk. Ferien minner ikke om ferie, men om veldig mye arbeid med mat og husvask pga overnatting. Oppe i alt dette har mannen og jeg kjørt oss inn i rutinespor med mindre nærhet. Dessuten er vi slitne etter en travel høst. Vi hadde håpet på en rolig jul, men vi er dårlige til å si nei. Så langt er det besøk hos oss lille julaften til 2 juledag, 4 juledag og 6 til 1.nyttårsdag. Har flere på listen vi burde og har lyst å treffe. Men føler jeg må prioritere mannen min og ekteskapet. Barna er rundt oss hele tiden også. Ser for meg at vi er slitne de få dagene vi har alene og slukner i sofaen ved hver eneste mulighet. Noen tips for hvordan vi kan komme nærmere hverandre i julen? Anonymkode: a8d70...f2d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Når løpet allerede er lagt opp så tett så ville jeg ikke prøve å legge til å komme nærmere i jula. Det er neppe stort med tid eller overskudd til det. Ville prøvd med mer klemmer, holdt hender og de små tingene i hverdagen. Nærhet og kjærlighet kan man gi hverandre når som helst, trenger ikke være helt alene for å få det til. En hånd på ryggen når man står i køen på butikken kan være fint det også. Ønsker dere en fredfull og god jul. Anonymkode: e8871...29e 3 3
LivetErEnLek Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når løpet allerede er lagt opp så tett så ville jeg ikke prøve å legge til å komme nærmere i jula. Det er neppe stort med tid eller overskudd til det. Ville prøvd med mer klemmer, holdt hender og de små tingene i hverdagen. Nærhet og kjærlighet kan man gi hverandre når som helst, trenger ikke være helt alene for å få det til. En hånd på ryggen når man står i køen på butikken kan være fint det også. Ønsker dere en fredfull og god jul. Anonymkode: e8871...29e Er så enig i det siste der. 1 2
Fremmed fugl Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Så heldige dere er, som har så mye folk som kan være barnevakt i tiden som kommer. Du tenker helt riktig, ekteskapet er mye viktigere enn en hard arbeidstokt med å levere den "perfekte" julevertskapet. Vet ikke hvor dere bor, eller hvilken økonomi dere har. Men sjekk ut mulighet å få dere enn natt på hotell, noe hyggelig på dagen/kvelden. Alt ettersom hva som finnes av muligheter der dere bor og som deres økonomi tåler.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 Sitt i sofaen og slukne inntil hverandre. Det er nærhet det også. Har man mange barn så må man ikke stresse seg ihjel med høye dating-ambisjoner. Dere tror gjerne at andre får til å ha romantiske dater og kjærestetid i hytt og pine, men det er bare sånn det fremstilles på sosiale medier! Og dere trenger ikke å skrubbe dere ihjel på huset! Server middag og la resten være selvbetjening for gjestene! De er voksne folk som har smurt på en skive og satt inn i oppvaskmaskinen mange ganger før. De klarer å varte opp seg selv når de er gjester også! Pass også på at du og mannen lager mat og gjør husarbeide "likt" begge to, så det ikke blir surskap på det i tillegg. Anonymkode: c655f...aa3 1
Blåjojo Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Om det er familie som kommer på besøk, så be de lage mat en dag eller to. De har jo ikke tatt inn på hotell og forventer full forpleining?? Bruk den ledige tiden med mannen din, og gjør som nevnt over her. Vær mer hverdagskjærester. Start allerede i dag med små kjærtegn i hverdagen, i stedet for å vente til dere har bedre tid. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå