Astramare Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Hei, dette er min første post. Jeg har hatt problemer med hode bunnen og håret mitt siden tidlig forrige år, håravfall, flass og kløe, håravfallet starter mye tidligere en flass og klø problemet. Føler da at det har vert en kombinasjon av stress pga traumer og at jeg har tydeligvis har begynt å slite med fettet hodebunn/flass, det har roet seg ned nå etter jeg har prøvd mange sjampoer og andre hodebunns produkter mot flass og irritert hodebunn, men endte opp med å må bruke fungoral av og til for å roe det ned, men føler jo nå at håret mitt er mye tynnere en det har vært før etter all håravfallet, tynnheten har gått for det meste utover lugg området og bak ørene, men føler generelt at håret ser ut som et stusselig fugl rede. Så jeg ser etter forslag til Shampo og balsam som jeg kan bruke når jeg tar pause ifra fungoral, som gir volum til tynt fint hår, vitaminer etc. som kan hjelpe hodebunnen, booster hårvekst og som ikke fetter opp håret og tyngder det, vil helst ikke måtte vaske håret flere ganger i uka pga fett. Jeg ser også etter volum stylings produkter som er lett å påføre/bruke, jeg er litt flattere på toppen av hue for å si det sånn, jeg lar håret bare tørke naturlig, så vil helst unngå å måtte bruke hårføner for å bruke stylings produkter. Om du har noe annet forslag setter jeg pris på det, hårsituasjonen min gjør meg deppa og vet ikke hva jeg skal prøve eller gjøre for at det skal se bedre ut, har prøvd å søke opp etter hva som er bra, men føler at jeg stoler mer på hva folk faktisk har prøvd, og håper jo da at det er noen av dere som har gode anbefalinger. Tusen takk! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Bruker selv fungoral og veira shampo fra Normal (rosa flaske). Bruk badehette når du dusjer uten du skal vaske håret, og unngå få regn i håret. Anonymkode: bc99a...c10 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): unngå få regn i håret. Anonymkode: bc99a...c10 Hvorfor? Pga sur nedbør? Anonymkode: 90645...053
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Og ikke bruk balsam. Hvis du bruker balsam så ikke bruk samme børste i lengdene som du bruker i hodebunn. Anonymkode: bc99a...c10 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor? Pga sur nedbør? Anonymkode: 90645...053 Har ikke forklaring, det er bare egen erfaring at håret begynner å se fettete ut hvis det blir vått uten bruk av shampo. Anonymkode: bc99a...c10 2
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke forklaring, det er bare egen erfaring at håret begynner å se fettete ut hvis det blir vått uten bruk av shampo. Anonymkode: bc99a...c10 Føler det samme egentlig, enten det eller så ser det slitent ut.
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og ikke bruk balsam. Hvis du bruker balsam så ikke bruk samme børste i lengdene som du bruker i hodebunn. Anonymkode: bc99a...c10 Bruker bare balsam på tuppene.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke forklaring, det er bare egen erfaring at håret begynner å se fettete ut hvis det blir vått uten bruk av shampo. Anonymkode: bc99a...c10 Ok. Takk for svar. Jeg har ikke fett hår, og bruker ikke shampo. Råder Ts til å gå over til natron, gjenopprette fettbalansen i hodebunnen, få redusert den, og bli kvitt problemet på den måten. Shampo øker fettproduksjon i hodebunn. Anonymkode: 90645...053
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 Astramare skrev (18 minutter siden): Hei, dette er min første post. Jeg har hatt problemer med hode bunnen og håret mitt siden tidlig forrige år, håravfall, flass og kløe, håravfallet starter mye tidligere en flass og klø problemet. Føler da at det har vert en kombinasjon av stress pga traumer og at jeg har tydeligvis har begynt å slite med fettet hodebunn/flass, det har roet seg ned nå etter jeg har prøvd mange sjampoer og andre hodebunns produkter mot flass og irritert hodebunn, men endte opp med å må bruke fungoral av og til for å roe det ned, men føler jo nå at håret mitt er mye tynnere en det har vært før etter all håravfallet, tynnheten har gått for det meste utover lugg området og bak ørene, men føler generelt at håret ser ut som et stusselig fugl rede. Så jeg ser etter forslag til Shampo og balsam som jeg kan bruke når jeg tar pause ifra fungoral, som gir volum til tynt fint hår, vitaminer etc. som kan hjelpe hodebunnen, booster hårvekst og som ikke fetter opp håret og tyngder det, vil helst ikke måtte vaske håret flere ganger i uka pga fett. Jeg ser også etter volum stylings produkter som er lett å påføre/bruke, jeg er litt flattere på toppen av hue for å si det sånn, jeg lar håret bare tørke naturlig, så vil helst unngå å måtte bruke hårføner for å bruke stylings produkter. Om du har noe annet forslag setter jeg pris på det, hårsituasjonen min gjør meg deppa og vet ikke hva jeg skal prøve eller gjøre for at det skal se bedre ut, har prøvd å søke opp etter hva som er bra, men føler at jeg stoler mer på hva folk faktisk har prøvd, og håper jo da at det er noen av dere som har gode anbefalinger. Tusen takk! 😊 Gratulerer med din første tråd🙂 Silisium i kosten/eller som tilskudd, gir blankt sunt hår. Castor/Ricinusolje, gir økt hårproduksjon. Men det er en fet klissete olje.. så litt trått å bruke, men gir resultater etter kort tid. Foreslår å google begge, og lese deg opp på det. +slutte med shampo, slik som jeg skrev i forrige post. Velkommen til forum👍 Anonymkode: 90645...053 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 Sjekk om du har sopp i hodebunnen også.. ev kur mot det. Anonymkode: 90645...053 1 1
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #11 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk om du har sopp i hodebunnen også.. ev kur mot det. Anonymkode: 90645...053 Dro til dermatolog, sa at jeg hadde fettet hodebunn og at jeg kunne prøve head and shoulders, Hun sa ikke noe om sopp, det eneste som har hjulpet meg har vert fungoral eller nizoral.
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gratulerer med din første tråd🙂 Silisium i kosten/eller som tilskudd, gir blankt sunt hår. Castor/Ricinusolje, gir økt hårproduksjon. Men det er en fet klissete olje.. så litt trått å bruke, men gir resultater etter kort tid. Foreslår å google begge, og lese deg opp på det. +slutte med shampo, slik som jeg skrev i forrige post. Velkommen til forum👍 Anonymkode: 90645...053 Kan man evt bare bruke oljen på områdene som har vert mest utsatt? Fordi jeg føler at jeg blir ikke like fettet overalt på hodebunnen, Skal ta å sjekke de tingene ut uansett tenker jeg. 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 Astramare skrev (3 minutter siden): Dro til dermatolog, sa at jeg hadde fettet hodebunn og at jeg kunne prøve head and shoulders, Hun sa ikke noe om sopp, det eneste som har hjulpet meg har vert fungoral eller nizoral. Flass er ofte sopp. Du kan lese om det her, og også få tips til shampoer: https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/flass/ Flass er hudskjell som har løsnet fra hodebunnen. Litt flass er helt normalt fordi det ytterste laget i huden stadig skalles av. Mer uttalt flass ser ut til å skyldes gjærsopp som vokser ved tett behåring i hodebunnen. Noen ganger kan imidlertid flass skyldes seboreisk eksem som må behandles. Anonymkode: 90645...053 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Skrevet 22. desember 2022 Astramare skrev (2 minutter siden): Kan man evt bare bruke oljen på områdene som har vert mest utsatt? Fordi jeg føler at jeg blir ikke like fettet overalt på hodebunnen, Skal ta å sjekke de tingene ut uansett tenker jeg. 🙂 Ja, kan bruke det bare på de områdene hvor det ønskes mer hårvekst. Bare en dråpe på fingertuppen, som masseres inn der det ønskes. Ikke overdriv.. Du finner masse info om det hvis du googler litt rundt om. Min far fikk tilbake hår på månen sin, etter å ha hatt måne i 15 år. Det ble ikke like tykt som ellers, men det kom en del. Han slurvet ved behandlingen også, så var bare halveis dedikert.. hadde sikkert blitt bedre hvis han var mer pliktoppfyllende.. men det var morsomt å se. Brennesle sies også at skal være bra. Som grøtkur, men det har jeg ikke testet. Kan Google det også, kanskje.. Anonymkode: 90645...053 1
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flass er ofte sopp. Du kan lese om det her, og også få tips til shampoer: https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/flass/ Flass er hudskjell som har løsnet fra hodebunnen. Litt flass er helt normalt fordi det ytterste laget i huden stadig skalles av. Mer uttalt flass ser ut til å skyldes gjærsopp som vokser ved tett behåring i hodebunnen. Noen ganger kan imidlertid flass skyldes seboreisk eksem som må behandles. Anonymkode: 90645...053 Virker jo som jeg kan ha seboreisk eksem ut ifra det jeg har lest, fungoral shampoen har ketokonazol i seg så, må nok bruke den når det trengs tenker jeg.
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #16 Skrevet 22. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, kan bruke det bare på de områdene hvor det ønskes mer hårvekst. Bare en dråpe på fingertuppen, som masseres inn der det ønskes. Ikke overdriv.. Du finner masse info om det hvis du googler litt rundt om. Min far fikk tilbake hår på månen sin, etter å ha hatt måne i 15 år. Det ble ikke like tykt som ellers, men det kom en del. Han slurvet ved behandlingen også, så var bare halveis dedikert.. hadde sikkert blitt bedre hvis han var mer pliktoppfyllende.. men det var morsomt å se. Brennesle sies også at skal være bra. Som grøtkur, men det har jeg ikke testet. Kan Google det også, kanskje.. Anonymkode: 90645...053 Høres flott ut, kanskje faren min trenger litt av det han og... 😏 Har det noe å si hvilket merke når det gjelder oljen? Endret 22. desember 2022 av Astramare
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #17 Skrevet 22. desember 2022 Astramare skrev (4 minutter siden): Høres flott ut, kanskje faren min trenger litt av det han og... 😏 Har det noe å si hvilket merke når det gjelder oljen? Vet ikke. Vi kjøpte Castor olje på apoteket bare. Den er kjent brukt som avføringsmiddel i mange mange år, så selges vel mest til det. Ikke drikk den😅 I de siste årene har den blitt populær til økt hårvekst. Og er også tilsatt i div serum for fyldigere bryn/ vipper. Det er den som er virkestoffet i disse 🤭 Anonymkode: 90645...053 1
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #18 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet ikke. Vi kjøpte Castor olje på apoteket bare. Den er kjent brukt som avføringsmiddel i mange mange år, så selges vel mest til det. Ikke drikk den😅 I de siste årene har den blitt populær til økt hårvekst. Og er også tilsatt i div serum for fyldigere bryn/ vipper. Det er den som er virkestoffet i disse 🤭 Anonymkode: 90645...053 Frister ikke å drikke olje så tror nok det går bra, ser ut som pukka castor oil er verdt et forsøk, får en del for pengene. Takker for forslagene! 😁
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 Bare hyggelig. Håper du finner det som hjelper deg. Man trenger så lite castor, fordi man bare bruker en dråpe eller to om gangen. Så trenger ikke stor flaske ihvertfall, hvis de selges i forskjellige størrelser. Anonymkode: 90645...053
Vimsa84 Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke forklaring, det er bare egen erfaring at håret begynner å se fettete ut hvis det blir vått uten bruk av shampo. Anonymkode: bc99a...c10 Samme her. Helt håpløst 🙁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå