Gullsjakal Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Dersom strømsalgselskapet ikke har informert korrekt om angrerett, kan kunden angre så sant avtalen er under ett år gammel. Strømselskapet må da tilbakebetale ALT kunden har betalt i strømregning – og det i tidenes dyreste strømår. Dette gjelder bare avtaler med angrerett, som da gjelder fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler. Angreretten gjelder kun for forbrukere. 100.000 kunder kan være omfattet av denne feilen. https://www.europower-energi.no/kraftmarked/angrefeil-kan-gi-gigantsmell-stromkunder-kan-kreve-tilbake-inntil-ett-ar-med-regninger/2-1-1377683
Gullsjakal Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #2 Skrevet 22. desember 2022 "Flere store strømselskaper skal nylig ha sendt ut meldinger til kunder om angrefristen. I disse sakene løper angrefristen på fra kunden har mottatt en slik melding. For kunder hos Fjordkraft begynte den nye toukersfristen for de aktuelle kundene å løpe fredag 9. desember, ifølge E24. Europower har kontaktet Fjordkraft, men har foreløpig ikke fått svar. De som fikk melding om en slik angrefrist 9. desember, har da mulighet til å benytte angreretten innen fredag 23. desember".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå