Anonymkvinne. Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Jeg og samboer har vært sammen og bodd sammen i over et år. Vi har det veldig fint sammen, krangler ikke, har våres egentid til hobbyer og lever et ganske vanlig hverdagsliv - om man kan si det slikt. Så forholdsmessig går det veldig bra! Derimot, så når han kom hjem fra jobb i dag så snakket han om å kanskje dra ut med vennegjengen hans. Vanligvis ser jeg aldri på dette som et problem, og er alltid velkommen til å bli med om jeg selv ønsker. Men greia er at vi startet et prosjekt i hjemmet på mandag. Vi har delt nogen lunde på oppgavene, i og med at jeg er hjemmeværende, så gjør jeg oftest mer og det syntes jeg bare er rett og rimelig. Men jeg reagerte litt, da vi ikke har blitt ferdig, og han har virket lite motivert til å fullføre. Det så ut som et komplett kaos hjemme, alle rom endevendt og for min del ble det for mye! Jeg tok tak og fikk gjort noe ferdig, men ble litt matt når han kom hjem og forteller at han er trøtt og derfor ikke visste om han orket å hjelpe til, og vurderte å dra ut senere, i stedet for å gjøre oss ferdig. Er jeg urimelig? Vi kom oss i gang likevel og fikk gjort masse på kort tid, vi spiste middag, så på serie, så spurte han da om det var greit om han dro ut. Jeg svarte med hvorfor det ikke skulle være greit, men han merket fort jeg ble litt lei meg. Men jeg poengterte at hvis han ville dra ut, så må han da bare dra ut. Jeg ønsker jo ikke å holde han igjen. Han svarte med at jeg kunne være med hvis jeg ville, men fikk fort svar i retur om at jeg ikke følte for å dra ut. Uten at jeg orker å gå i detaljer, så har jeg fått litt avsmak på fyll og fest. Vi var nettopp ute sammen forrige helg og var ikke en helt vellykket tur ut, om vi kan si det sånn. Hele kvelden har han fått meldinger fra flere i gjengen, der siste tilbydde seg å hente han. Og jeg har kjempedårlig samvittighet, for at jeg ikke pushet hardere og «hev» han ut døra, når jeg så han hadde lyst. (Snakk om å være to motpoler🙈 Han vil ta hensyn til meg, og jeg hensyn til han). Jeg har jo og forståelse for at det ikke hadde vært gøy for han å dra ut, når han visste jeg reagerte på det. Men samtidig var det jo heller ikke gøy å sitte hjemme med meg som er proppfull med dårlig samvittighet. Så nå ligger jeg her og får ikke sove, fordi jeg føler meg som et elendig menneske og tenker at sambo fortjener så sykt mye bedre.. jammen har jeg vært heldig med han, men hjelpes, disse følelsene kunne ha roet seg litt.. (skal også sies at jeg har pms og er nok noe hormonell i tankegangen🙈) Vet heller egentlig ikke hva jeg skal med å legge dette ut på Kvinneguiden, kanskje bare få et utløp til alt av tanker og følelser som har hopet seg opp ikveld..
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Han får ta ansvar hjemme. Menn som fester i voksen alder er turnoff og umodent Anonymkode: 0c9b2...180 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå