Gå til innhold

Er det bare jeg her inne som skal feire julaften med samboer sin familie og ikke min egen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Har inntrykk av at alle her inne velger å feire uten samboer, og med sin egen familie. Jeg skal i år feire med samboer og hans familie. Skulle så klart gjerne feiret med min egen, men slik ble det ikke i år. 

Er det virkelig ingen andre som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig det ikke er noen andre som gjør som deg?

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
Anim92 skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig det ikke er noen andre som gjør som deg?

Hvis man leser her inne virker det nesten ikke sånn

Skrevet

Jeg skal bare feire med samboer og barn så det er tydeligvis enda mer sjeldent..

Anonymkode: ffc27...e61

• Liker 2
Skrevet

Vi feiret hver for oss frem til vi fikk barn. Nå har vi annenhver jul hos hans og min familie.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg skal bare feire med samboer og barn så det er tydeligvis enda mer sjeldent..

Anonymkode: ffc27...e61

Samme her. Ble overrasket når så mange ble overrasket over at jeg vil feire jul med samboeren min. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 timer siden):

Som overskriften sier. Har inntrykk av at alle her inne velger å feire uten samboer, og med sin egen familie. Jeg skal i år feire med samboer og hans familie. Skulle så klart gjerne feiret med min egen, men slik ble det ikke i år. 

Er det virkelig ingen andre som gjør det?

Så unik er du ikke. 

Anonymkode: d13e5...247

• Liker 5
Skrevet

Feiret alltid annenhver jul hos mine og hans familie,  selv før vi giftet oss og fikk barn. Etterhvert ble det litt her og litt der alt ettersom. 

• Liker 3
Skrevet

Er vel helt normalt å feire annenhver jul hvor hennes og hans når man får barn. Omtrent alle jeg kjenner har gjort og gjør det, bortsett fra de som feirer hjemme hos seg selv, og heller inviterer hennes og hans familie annenhver gang. 

Faktisk kjenner jeg kun et par som deler seg i julen og det er min datter og mannen. Men de har ikke barn... 

Anonymkode: 77570...36d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel helt normalt å feire annenhver jul hvor hennes og hans når man får barn. Omtrent alle jeg kjenner har gjort og gjør det, bortsett fra de som feirer hjemme hos seg selv, og heller inviterer hennes og hans familie annenhver gang. 

Faktisk kjenner jeg kun et par som deler seg i julen og det er min datter og mannen. Men de har ikke barn... 

Anonymkode: 77570...36d

Vi har heller ikke barn enda.

Skrevet

Vi deler oss opp. Ganske vanlig. Hvis dette var deg med en søster i utlandet som du egentlig vil feire med så syns jeg problemstillingen var så enkel at jeg ikke bidro med innspill.

Ikke drikk kaffe hvis du vil ha te for å please andre, liksom. Gjør det du har lyst til! Dette er ikke en vanskelig avgjørelse. 

Anonymkode: b2348...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi deler oss opp. Ganske vanlig. Hvis dette var deg med en søster i utlandet som du egentlig vil feire med så syns jeg problemstillingen var så enkel at jeg ikke bidro med innspill.

Ikke drikk kaffe hvis du vil ha te for å please andre, liksom. Gjør det du har lyst til! Dette er ikke en vanskelig avgjørelse. 

Anonymkode: b2348...162

Samboer vil gjerne vi skal feire sammen. For han er det naturlig, og han ønsket ikke vi skulle dele oss. Så det er ikke så lett.

Skrevet

Vi feiret annenhver jul hos hverandre fra året før vi giftet oss, og fortsatte med det etter vi fikk barn. Men vi traff den andre familien senere i jula. Dette har vært vanlig for alle i vår familie.

Anonymkode: 06935...d51

Skrevet
Anonym-bruker skrev (6 minutter siden):

Samboer vil gjerne vi skal feire sammen. For han er det naturlig, og han ønsket ikke vi skulle dele oss. Så det er ikke så lett.

Hvis du ikke er vant til å gjøre det du vil og føyer deg etter andre så skjønner jeg at det ikke er så lett.

Da må du drikke te selv om du har mest lyst på kaffe - for å ta sammenligningen til den andre AB-en som du siterte. 

Anonymkode: 1a40a...243

Skrevet

De fleste jeg kjenner feirer med partner. Ene eller andre siden 

Anonymkode: 3ecba...917

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel helt vanlig. I fjor feiret jeg med samboers familie, i år blir samboeren og jeg alene på julaften. 

Anonymkode: 1e04c...a1b

• Liker 2
Gjest Lars1009
Skrevet

Herregud, det er jo helt vanlig med annenhvert år.

Skrevet
Anonym-bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Det er ikke han som bestemmer over deg.

Jeg var sammen med min ex fra jeg var 18 til 26 og vi var samboere. I alle år feiret jeg med min familie og han med sin. Siste året så inviterte svigermor meg hjem til dem for å feire. Det hadde jeg egentlig ikke lyst til, og det ble heller ikke noe av, da vi gikk fra hverandre rett før jul.

Så lenge man ikke har barn kan man gjerne feire hver for seg, hvis dere er unge. Noe annet hvis dere er 40.

Anonymkode: 2f86c...5c7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke er vant til å gjøre det du vil og føyer deg etter andre så skjønner jeg at det ikke er så lett.

Da må du drikke te selv om du har mest lyst på kaffe - for å ta sammenligningen til den andre AB-en som du siterte. 

Anonymkode: 1a40a...243

Hvorfor svarer du egentlig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er dere? Det er ikke han som bestemmer over deg.

Jeg var sammen med min ex fra jeg var 18 til 26 og vi var samboere. I alle år feiret jeg med min familie og han med sin. Siste året så inviterte svigermor meg hjem til dem for å feire. Det hadde jeg egentlig ikke lyst til, og det ble heller ikke noe av, da vi gikk fra hverandre rett før jul.

Så lenge man ikke har barn kan man gjerne feire hver for seg, hvis dere er unge. Noe annet hvis dere er 40.

Anonymkode: 2f86c...5c7

Vi nærmer oss 40 begge to. Så unge er vi nok ikke lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...