Gå til innhold

Hvordan prøve på nytt med en eks? Som også sliter psykisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen har bestemt oss for å prøve på nytt. Hans initiativ, selv om jeg alltid har hatt veldig lyst. Han sliter med generell angst, ptsd og dyp depresjon. Han går til psykiater og utredes for bipolar lidelse(hypomani) og går gjennom traumebehandling. 

Det var han slo opp med meg, så jeg må jobbe litt ekstra med å bygge opp tilliten mellom oss igjen. Og jeg er villig til å gjøre hva enn som må gjøres uansett hvor krevende det blir. Han er verdt det. Men pga han går gjennom en ekstra vanskelig periode nå, så blir det automatisk også mer jobb for meg. 

Han har sagt at han vil ta ting sakte, og se hvordan stemningen vår er mellom oss før vi bestemmer oss for å eventuelt bli sammen. Det er også dette jeg vil. Date og bygge opp gnisten igjen nesten som når vi først ble kjent. Jeg er likevel redd for å stresse han. Jeg vil ikke at han skal tenke at jeg sitter på en benk og venter på at han skal bestemme seg for hva han vil. At han skal føle noe press på noen måte. Dette skal jo bare være en hyggelig ting og ikke en ekstra stressfaktor.

Vi er gode på å kommunisere, men jeg vil gjerne også høre litt råd fra andre om noen har vært i samme posisjon. Gjerne om hvordan dere gjorde det da dere tok opp kontakten med eksen igjen. Hvor mye snakket dere? Hvor ofte møttes dere? Når begynte dere å henge med hverandres venner igjen? Og alt slikt

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

hvor lenge hadde det vært slutt mellom dere? 

Anonymkode: 97727...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...