AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Tror jeg har gått på en smell her. kjøpte hus med samboer og tenkte meg ikke helt om når det kom til papirer, kontrakt eller skjøte. vi er nå på tur fra hverandre og han står som eneste lånetaker, han alene står som eier på skjøte for leiligheten og vi har heller ingen kontrakt som tilsier at vi kjøpte leiligheten sammen. Når vi kjøpte overførte jeg 800.000 til han og han gikk inn med 800.000 selv. Dette skulle være egenkapital. Han har satt seg på bakbena nå når det kommer til huset. Siden vi ikke har noen skriftlig avtale mener han at han har rett på huset og jeg ikke skal få noe. Har betalt min del av strøm og lån hver måned. Han er sur for jeg var utro for en stund tilbake med en fra jobben, noe som er forståelig og jeg angrer kraftig på hele hendelsen. Har søkt litt rundt men finner lite svar, har jeg gått i «fella» her og må gå med ingenting? Anonymkode: ef2c3...eed 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Du har vel kvittering på at du overførte pengene. Anonymkode: 216c2...a19 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Ja, men er bare en overføring. Står ikke noe nevnt der om at det var for bolig. Tenker han er kynisk nok til å lyve å si det var en gave eller lignende om man skulle begynne å bruke advokater. Anonymkode: ef2c3...eed 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror jeg har gått på en smell her. kjøpte hus med samboer og tenkte meg ikke helt om når det kom til papirer, kontrakt eller skjøte. vi er nå på tur fra hverandre og han står som eneste lånetaker, han alene står som eier på skjøte for leiligheten og vi har heller ingen kontrakt som tilsier at vi kjøpte leiligheten sammen. Når vi kjøpte overførte jeg 800.000 til han og han gikk inn med 800.000 selv. Dette skulle være egenkapital. Han har satt seg på bakbena nå når det kommer til huset. Siden vi ikke har noen skriftlig avtale mener han at han har rett på huset og jeg ikke skal få noe. Har betalt min del av strøm og lån hver måned. Han er sur for jeg var utro for en stund tilbake med en fra jobben, noe som er forståelig og jeg angrer kraftig på hele hendelsen. Har søkt litt rundt men finner lite svar, har jeg gått i «fella» her og må gå med ingenting? Anonymkode: ef2c3...eed Finn en kvittering for overførsel av 800k merkelig at ikke du står som medlåntaker. Snakk med banken som har lånet
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men er bare en overføring. Står ikke noe nevnt der om at det var for bolig. Tenker han er kynisk nok til å lyve å si det var en gave eller lignende om man skulle begynne å bruke advokater. Anonymkode: ef2c3...eed Snakk med banken 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Gå til advokat. Du klarer å få tilbake de 800k som et minimum. Betalte du direkte inn på lånet eller bidro 50% til en felles regningskonto kan du ha krav på mer. Finnes det noen meldinger som viser St huset var et felles prosjekt? Anonymkode: 8fea5...dc2 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men er bare en overføring. Står ikke noe nevnt der om at det var for bolig. Tenker han er kynisk nok til å lyve å si det var en gave eller lignende om man skulle begynne å bruke advokater. Anonymkode: ef2c3...eed Ingen hadde trodd på at 800k var en gave😂😂 Anonymkode: 8fea5...dc2 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Just now, Fru Uperfekt said: Finn en kvittering for overførsel av 800k merkelig at ikke du står som medlåntaker. Snakk med banken som har lånet Har den men se kommentaren ovenfor. Jeg står ikke som medlåntaker for jeg hadde ikke jobb da og vi fikk ikke lån sammen men han fikk låne om han hadde nok egenkapital på plass. Tror jeg trakk ned lånesummen om jeg husker riktig pga manglende inntekt. Han hadde god nok lønn til å ta lånet alene med EK. Anonymkode: ef2c3...eed
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gå til advokat. Du klarer å få tilbake de 800k som et minimum. Betalte du direkte inn på lånet eller bidro 50% til en felles regningskonto kan du ha krav på mer. Finnes det noen meldinger som viser St huset var et felles prosjekt? Anonymkode: 8fea5...dc2 Skal forhøre meg over jul, er stresset nok som det er nå med situasjonen. Betalte direkte til han så betalte han på lånet. Hadde ingen felles konto. Anonymkode: ef2c3...eed
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har den men se kommentaren ovenfor. Jeg står ikke som medlåntaker for jeg hadde ikke jobb da og vi fikk ikke lån sammen men han fikk låne om han hadde nok egenkapital på plass. Tror jeg trakk ned lånesummen om jeg husker riktig pga manglende inntekt. Han hadde god nok lønn til å ta lånet alene med EK. Anonymkode: ef2c3...eed Da må du og ha kvitteringer for overførsel av penger til han samt kvitteringer for ting betalt feks kom utg 1
always Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har den men se kommentaren ovenfor. Jeg står ikke som medlåntaker for jeg hadde ikke jobb da og vi fikk ikke lån sammen men han fikk låne om han hadde nok egenkapital på plass. Tror jeg trakk ned lånesummen om jeg husker riktig pga manglende inntekt. Han hadde god nok lønn til å ta lånet alene med EK. Anonymkode: ef2c3...eed Du har gått på en smell ja. Du får nok med deg de 800 000, og kanskje litt mer hvis du kan bevise at du har betalt inn til lånet, men du står i utgangspunktet på bar bakke her. 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Finn og alt elektronisk du har, rundt huset og ervervelse
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Har bare bankoverføringer til han som kvittering. Sett gjennom og det er bare summer som er overført, ingen tekst eller lignende om det har noe å si. (Formålet ved overføring). Er så stresset, skjønner jeg har gjort noe feil men skal da ikke koste så mye. Har bare eid i litt over 2 år… Anonymkode: ef2c3...eed
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Du skal ha med deg ut det du hadde med deg inn + 50 % av verdistigning den tiden dere har bodd sammen. Men han beholder huset. Anonymkode: a3d04...3c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Så du gav han 800 000, slik at han gikk inn med en egenkapital på 1,6? Du må nok gå til advokat her. Anonymkode: a310c...4b9 6
Bolthorn Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så du gav han 800 000, slik at han gikk inn med en egenkapital på 1,6? Du må nok gå til advokat her. Anonymkode: a310c...4b9 Advokatmat det her ja. Endret 21. desember 2022 av Bolthorn 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 Kontakt advokat. Anonymkode: 5a4d2...eeb 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så du gav han 800 000, slik at han gikk inn med en egenkapital på 1,6? Du må nok gå til advokat her. Anonymkode: a310c...4b9 Riktig det ja, han gikk inn med 1,6 hvor 800 000 av summen kom fra meg men gikk via han. Er det jeg stresser for, lest andre saker som har gått dårlig selv om dem var flinkere med papirer og videre. Har ikke kjempe god råd heller i disse tider så selv om jeg vet jeg må så stresser prislappen for en advokat meg. Og for å ikke snakke om hva prisen blir om saken blir dratt ut og pågår over lengre tid. Anonymkode: ef2c3...eed
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 Sjekk Facebook-gruppa "DN - kvinner, likestilling og økonomi". Dessverre mange i liknende situasjoner, og der er det gode råd og hente. Anonymkode: 2b1b0...8b6 1
spinner Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 Hvis dere har eid bare i 2 år er nok ikke verdistigningen stor slik markedet er nå. Konsentrer deg om å få ut de 800’. De kan dokumenteres. Det enkleste ville være om han kjøpte deg ut for 800. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå