Gå til innhold

Kun chattet, men har en magefølelse på at han lyver litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matchet med en fyr på tinder, ikke møtt ennå, men chatter mye, dagen lang i en 5-6 dager.  Det ligger vel i kortene at vi møtes på nyåret.

Vi er 40+, begge har barn og en del felles interesser. 

Vi har snakket mye om store og små tema,  også ganske personlige ting. Vi har snakket utrolig godt sammen egentlig!

Likevel, et par småting som får meg til å lure på om han driver med småløgner...eller pynter litt på sannheten.

-mangler overraskende nok helt elementær kunnskap om en felles hobby han hevder å bruke mye av tiden på.  Jeg bruker mye tid på den hobbyen selv, så var hyggelig at vi delte interessen...

-hevder å ha et godt og nært forhold til eks og sine mindreårige barn, men har ingen samværsordning og skal drikke med en kompis "hele jula", og ikke være med barna,  til tross for at mor bor en knapp km unna. 

Anonymkode: 4986b...618

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey, det med å drikke med kompis i jula fremfor å være med barna er rødt flagg. Jeg hadde ikke møtt han. Han lyver om noe, en bra mann hadde ikke mistet samværsretten og samarbeid med barnemor.  

Anonymkode: e4af5...440

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har ikke sagt noe om mistet samværsrett, så det blir spekulasjon.... men de har ikke fast opplegg for delt samvær...noe som høres rart ut når ungene er små... "De er her iblant"...sa han.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ikke sagt noe om mistet samværsrett, så det blir spekulasjon.... men de har ikke fast opplegg for delt samvær...noe som høres rart ut når ungene er små... "De er her iblant"...sa han.

Høres ikke bra ut 

• Nyttig 3
Skrevet

Vil du date en mann som heller bruker jula på å drikke enn å være med barna sine? Om han så var barnløs vil du ha en mann som drikker med kompiser i jula? Da er det det du får resten av året og 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke brukt tid på en mann, som ikke bryr seg om barna sine.

Anonymkode: afdba...ddc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Magefølelsen skal du ikke kimse av, 
men kan det være at de har barna annen-hver jul, og at det i år er moren sin tur? Og at han kanskje møter barna en gang før jul i stedet? Her hadde jeg personlig prøvd å grave litt til først. Også spurt hva han legger i det å «ikke ha samversregler»

Anonymkode: 065a2...167

• Nyttig 3
Skrevet

Tør jeg spørre hva slags hobby dere snakker om?? 

Det med ungene må jo være et stort rødt flagg. 
Det å bruke hele jula på å drikke med kompiser (i den alderen) må jo også være en vekker? Man har da familie og noe normalt sosialt å gjøre i jula?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
BobTheNoob skrev (42 minutter siden):

Tør jeg spørre hva slags hobby dere snakker om?? 

Det med ungene må jo være et stort rødt flagg. 
Det å bruke hele jula på å drikke med kompiser (i den alderen) må jo også være en vekker? Man har da familie og noe normalt sosialt å gjøre i jula?

Er ikke så farlig hvilken hobby, det er en ganske  "smal" hobby, som gjoede at vi hadde mye å snakke om. Så om jeg sier hobbyen, så kan vi nesten gjenkjennes. Det er en type vintersport da. 

Men TIL SAMMENLIGNING (og en annen hobby jeg har) om vi snakker om fisking da, at han ikke hadde ant forskjell på saltvannsfisk og ferskvannsfisk.  (Dette er et eksempel, så ikke heng dere opp i fisking. )

Eller om det var matlaging, ikke skjønte at det var forskjell på smør og margarin. (Fortsatt EKSEMPEL)

Skrevet

Drikke i jula, er bare innafor om du er 22 og har lite familie.

Det er jo ingen som ikke har fast avtale....da har de enten nettopp gått fra hverandre, eller han får ikke ha barna.

Anonymkode: 21ebb...f55

• Liker 2
Skrevet

Det med drikkingen hadde vært nok i seg selv til å bare kutte ham ut.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde droppet det.

Helt greit at noen foreldre deler opp hele høytider (noen reiser jo bort osv), men å formulere at man skal «drikke hele jula med kompis» er jo bare tragisk. 

Han ljuger, move on. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Matchet med en fyr på tinder, ikke møtt ennå, men chatter mye, dagen lang i en 5-6 dager.  Det ligger vel i kortene at vi møtes på nyåret.

Vi har snakket mye om store og små tema,  også ganske personlige ting. Vi har snakket utrolig godt sammen egentlig!

Likevel, et par småting som får meg til å lure på om han driver med småløgner...eller pynter litt på sannheten.

-mangler overraskende nok helt elementær kunnskap om en felles hobby han hevder å bruke mye av tiden på.  Jeg bruker mye tid på den hobbyen selv, så var hyggelig at vi delte interessen...

-hevder å ha et godt og nært forhold til eks og sine mindreårige barn, men har ingen samværsordning og skal drikke med en kompis "hele jula", og ikke være med barna,  til tross for at mor bor en knapp km unna. 

Merkelig. Er det ikke vanlig å ha delt ansvar angående barn? Rart at han ikke skal ha barna i jula? Drikke med kompis hele jula kanskje han er litt for glad i alkohol? Jeg synes at du skal lytte til din magefølelse 

Skrevet

Merkelig. Hva jobber han med?!! 

Skrevet
TLR skrev (10 minutter siden):

Merkelig. Hva jobber han med?!! 

Han har full helt vanlig jobb.  

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en gjøk. Hadde aldri giddet å bruke tid på en som sa han skulle drikke i jula. Vedkommende er 40+. Han høres ekkel ut. 

Anonymkode: 2b8be...27a

Skrevet
TLR skrev (36 minutter siden):

Merkelig. Er det ikke vanlig å ha delt ansvar angående barn? Rart at han ikke skal ha barna i jula? Drikke med kompis hele jula kanskje han er litt for glad i alkohol? Jeg synes at du skal lytte til din magefølelse 

Det er vel mye som er vanlig, og alle gjør det på sin måte....men de bor omtrent i samme gate  og har ifølge han et veldig nært og godt samarbeid er gode venner...unger i barneskolealder... det hadde ikke vært helt sykt å tenke at de kanskje var sammen julaften eller en dag eller to i løpet av julehøytiden... 

Synes det var snålt at ungene skulle være hos mor en hel uke, mens han satt rett i nærheten og drakk med en kompis....

Jeg tror nok at ting ikke er helt som han har sagt.

Og det med den hobbyen....mulig han bare jattet med..

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Svigermor said:

Det med drikkingen hadde vært nok i seg selv til å bare kutte ham ut.

Enig! Garantert ikke svigermors drøm, han der.

Anonymkode: 322e5...1f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Første som slo meg (som 40 åring) hvordan i alle dager har dere tid til å chatte "dagen lang, men det er en annen sak! :D

Er mye greier som skurrer her, så jeg mistenker han pynter på sannheten basert på erfaringer/råd eller hva du faktisk har oppgitt som interesser?

Totalt sett vil jeg si at siste punkt er kistespikeren!

-Mann

Anonymkode: 7c6a8...0eb

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så farlig hvilken hobby, det er en ganske  "smal" hobby, som gjoede at vi hadde mye å snakke om. Så om jeg sier hobbyen, så kan vi nesten gjenkjennes. Det er en type vintersport da. 

Men TIL SAMMENLIGNING (og en annen hobby jeg har) om vi snakker om fisking da, at han ikke hadde ant forskjell på saltvannsfisk og ferskvannsfisk.  (Dette er et eksempel, så ikke heng dere opp i fisking. )

Eller om det var matlaging, ikke skjønte at det var forskjell på smør og margarin. (Fortsatt EKSEMPEL)

Han lyver og skjuler noe rundt det med barna, og det er åpenbart at han lyver om interessen sin for denne hobbyen også. La meg gjette, han lovebomber deg med masse koselige meldinger og hjerter, får deg til å tro dere har en unik connection osv? Pass deg, dette er en manipulator som speiler dine interesser for å skape et falskt bånd mellom dere for å vinne tillitt og makt, setter deg på en pidestall og innbiller deg at du har truffet en spesiell og bra fyr, før han får overtaket på deg og bryter deg rett ned igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...