AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 1 år han har truffet henne en par ganger og ser ut som hun liker han godt Hun har ikke møtt svigermor eller sviger far, men jeg tar ting med ro og ikke presser på. I mitt hjemmeland i sør Amerika er det normalt alt alt dette skjer innom veldig lite tid.. Da kom mormoren min med veldig unødvendige kommentar som «dårlig mor» og at jeg «gjemmer barnet» og har «barnet i hemmelig..» altsåå de vett jeg har et barn (en 3 åring), men nå som det er middagsselskap så drar jeg heller uten henne til nå, da barnet mitt kan være litt urolig og kanskje bli overstimulert av så mange ukjente folk. Og vi treffer ikke ofte svigers uansett.. så til nå er det ikke det viktigste. bare lei av alt dømmingen som skal være.. Anonymkode: 51f0c...179 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 TS har en datter. Datteren har ikke møtt foreldrene til kjæresten til TS ennå. TS får tyn fra mormor for det. Det var ikke så vanskelig å forstå. TS: Du kan si noe som 'jeg skjønner du mener det godt, men du trenger ikke kommentere det mer, det er en litt annen kultur for dette i Norge, og jeg følger den kulturen jeg bor i når det gkelder dette'. Anonymkode: 51d50...15a 4 1 5
Gjest ti10 Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS har en datter. Datteren har ikke møtt foreldrene til kjæresten til TS ennå. TS får tyn fra mormor for det. Det var ikke så vanskelig å forstå. TS: Du kan si noe som 'jeg skjønner du mener det godt, men du trenger ikke kommentere det mer, det er en litt annen kultur for dette i Norge, og jeg følger den kulturen jeg bor i når det gkelder dette'. Anonymkode: 51d50...15a Jo, det var ikke akkurat klokkeklart, det her. Det hadde vært litt enklere hvis hun skrev at "Moren min maser fordi datteren min fra et tidligere forhold ikke har møtt familien til min nye kjæreste ennå." Svaret ditt til TS er jeg enig i.
RockyRose Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 At folk ikkje forstår innlegget her forstår eg veldig lite av. Eg måtte faktisk lese det ein gong til for å sjå om eg hadde misforstått heilt 😂 Eg syns du gjer det rett, ts. Eg syns folk lar nye kjæresta møte barna alt for fort, og barna blir ofte meir forvirra enn at dei får noko glede av det. La barnet møte familien til kjæresten din når du er klar 😊 møter du mormora di ofte? Kan ikkje du berre lyge og sei dei har møttes dersom det er vanskeleg å seie imot mormora di? Ho har jo uansett ikkje noko med kva du vel å gjere 🤷♀️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 RockyRose skrev (15 minutter siden): At folk ikkje forstår innlegget her forstår eg veldig lite av. Eg måtte faktisk lese det ein gong til for å sjå om eg hadde misforstått heilt 😂 Eg syns du gjer det rett, ts. Eg syns folk lar nye kjæresta møte barna alt for fort, og barna blir ofte meir forvirra enn at dei får noko glede av det. La barnet møte familien til kjæresten din når du er klar 😊 møter du mormora di ofte? Kan ikkje du berre lyge og sei dei har møttes dersom det er vanskeleg å seie imot mormora di? Ho har jo uansett ikkje noko med kva du vel å gjere 🤷♀️ Orker faktisk ikke å svare disse teite folka som er så frekke og ikke har noe bedre å gjøre en å rakke ned på andre, viste ikke de hadde så lite liv😂 men uansett tenker når vi ikke har vert sammen 1 år enda så er ikke dette det viktigste nå. Kan fort bli litt mange folk på sånne middagsselskaps hos svigers og ikke så kjekt med en veldig hyper barn. jeg har ikke møtt sviger mer en 3 ganger i år, kjæresten min treffer ikke foreldrene sine så ofte, så dette er ikke så viktig akkurat nå, men for mormor er dette helt uakseptabelt! At barn må treffe og møte og være med så fort som muligt. Anonymkode: 51f0c...179 2 1
Tanuki Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 1 år han har truffet henne en par ganger og ser ut som hun liker han godt Hun har ikke møtt svigermor eller sviger far, men jeg tar ting med ro og ikke presser på. I mitt hjemmeland i sør Amerika er det normalt alt alt dette skjer innom veldig lite tid.. Da kom mormoren min med veldig unødvendige kommentar som «dårlig mor» og at jeg «gjemmer barnet» og har «barnet i hemmelig..» altsåå de vett jeg har et barn (en 3 åring), men nå som det er middagsselskap så drar jeg heller uten henne til nå, da barnet mitt kan være litt urolig og kanskje bli overstimulert av så mange ukjente folk. Og vi treffer ikke ofte svigers uansett.. så til nå er det ikke det viktigste. bare lei av alt dømmingen som skal være.. Anonymkode: 51f0c...179 Jeg syntes du virker fornuftig, 1 år sammen er ikke veldig lang tid. Hun mormormoren høres vanskelig ut. Neste gang kan du si at det er hyggelig at de (mormor og svigers) gjerne vil møte datteren din, men at du helst vil ta det sakte siden hun bare er 3 år. Kverulerer dem får du gjenta. ,,,,uansett, helt ærlig, å kalle deg en dårlig mor fordi dem ikke får vilja si er så lavmåls at var jeg deg ville jeg hatt store betenkligheter med å gå videre med dette forholdet. De har tydligvis null respekt for dine grenser. 1
lillevill Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 Kansje du opplever denne eldre damen som mer frekk enn det hun mener å være? Kanshe er hun mer sånn sosial "dum?" "gjømmer du barnet" Er jo frekt, i stedet kunne hun brukt tid på å bli kjent med deg og invitert deg på besøk. Når du og henne blir mer kjent, er det mer naturlig at hun får bli kjent med barnet også. Hun liker sikkert deg, og har lyst å bli kjent med barnet ditt. Kanskje hun gleder seg til å treffe barnet. Men hun er en av den eldre garde som ikke forstår at det er mye mer normalt å ta det med ro og snakke om det ved å si at "vi gleder oss til å bli mer kjent. Dere venter med å la barnet treffe alle sammen, er det en tanke bak det da? Åja, hun blir å lett overveldet av mange mennesker, det kan jeg forstå. " Man kan snakke sammen sånn og sette pris på hverandre og intensjonen bak. De har lyst å bli kjent, det er fint. Kanskje tristere om de ikke hadde vært interessert?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 Din mormor er altså sør-amerikaner, så da kjenner hun vel til hva som er normalt der. Anonymkode: eb7e6...cd4
lillevill Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 Å beklager, TS, jeg har misforstått. Din mormor har en annen kultur og tenker at det er mer normalt å gjøre det sånn som hun er vant til. Du kan forklare hva slag intensjon du har bak det. Kanskje hun tolker det som at du ikke er stolt over barnet ditt eller noe sånt rart. Hvem vet. Kanskje hun tror at man introduserer barnet for å stolt vise det frem. ikke for å bli kjent. Mange eldre mennesker tenker rart vetduuuu.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 lillevill skrev (18 minutter siden): Å beklager, TS, jeg har misforstått. Din mormor har en annen kultur og tenker at det er mer normalt å gjøre det sånn som hun er vant til. Du kan forklare hva slag intensjon du har bak det. Kanskje hun tolker det som at du ikke er stolt over barnet ditt eller noe sånt rart. Hvem vet. Kanskje hun tror at man introduserer barnet for å stolt vise det frem. ikke for å bli kjent. Mange eldre mennesker tenker rart vetduuuu. Jepp hun er veldig sta og gammel, hehe. her gjør jeg det på måten jeg synes er ok for meg og barnet. Barnet kan fort bli overstimulert av så mange ukjente folk på middag, svigermor og resten er mer en klar over at jeg har en datter i min mormors verden er det normalt at barna er med på alt av middags selskap og skal introduseres så fort som mulig. Anonymkode: 51f0c...179
Leselusa Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep og avsporinger, samt svar til dette. Mvh, Leselusa, mod. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå