AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 I slutten av november satte jeg og samboer oss ned med planleggingen av jul og nyttår. Der tok vi for oss dag for dag, alle selskapeligheter og festivitaser vi skal på. Julegaveønsker ble notert ned, og de som ikke har informert oss om de trenger noe så har vi gjettet oss frem til noe vi tror de trenger. Brukte et par dager på planleggingen, alt ble notert ned i et dokument og arbeidsoppgaven ble fordelt. Nå er det 3 dager til jul og vi tok en avstemming i kveld, hvert punkt ble sjekket ut og vi kunne med glede la juleroen senke seg. De neste dagene blir plankekjøring, arbeidsfordelingen er fordelt så nå gjør hun sine ting og jeg gjør mine ting i stedet for å henge over skuldrene på hverandre. Er det andre som har det så ryddig og enkelt ? Anonymkode: fca64...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Er det bare kaos i hvert hjem? Anonymkode: fca64...f5f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Vi har det vel så enkelt. Gavene var klar tidlig desember, og alt er pakket. Alt av mat er i hus. Gjesterom klar. Har kun overflatevask igjen egentlig. De ulike selskapene og avtalene ligger i familiekalenderen, selv vertinnegavene ligger klar i gangen. Uten at vi brukte to dager med planlegging, eller sjekklister, for å komme dit 😅 Og når julekvelden kommer går den også av seg selv. Etter mange år sammen har vi et godt samspill ved besøk. Jeg har stålkontroll på alt av mat og dekking bord. Han har hele tiden et øye på hvilke glass som må fylles, og han tar også unna vask løpende, samtidig som han har et øye på peisen. Anonymkode: d9eec...90d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Her er det så enkelt at jeg gjør alt av planlegging, matlaging og handling til julaften ,rydding og vasking, og skrive og sende julekort. Her er det også ferdigvasket til jul, skal kun ta en ekstra gang over toalettrommet. Anonymkode: c6456...fb5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 Jeg forstår heller ikke at det skal være så vanskelig for så mange. Her har jeg kjøpt gaver til min side av familien og samboer til hans. Vi har begge gjort husarbeid og begge pyntet til jul. Vi tar siste runde med shopping før jul i morgen og da gjør vi det sammen. Anonymkode: b6249...540
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Ikke så mye planlegging her. Annet enn at gavene var i boks før desember. Resten tar vi som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I slutten av november satte jeg og samboer oss ned med planleggingen av jul og nyttår. Der tok vi for oss dag for dag, alle selskapeligheter og festivitaser vi skal på. Julegaveønsker ble notert ned, og de som ikke har informert oss om de trenger noe så har vi gjettet oss frem til noe vi tror de trenger. Brukte et par dager på planleggingen, alt ble notert ned i et dokument og arbeidsoppgaven ble fordelt. Nå er det 3 dager til jul og vi tok en avstemming i kveld, hvert punkt ble sjekket ut og vi kunne med glede la juleroen senke seg. De neste dagene blir plankekjøring, arbeidsfordelingen er fordelt så nå gjør hun sine ting og jeg gjør mine ting i stedet for å henge over skuldrene på hverandre. Er det andre som har det så ryddig og enkelt ? Anonymkode: fca64...f5f Ja dette klarte vi uten å sette sa ned å planlegge. Har dere det kanskje veldig kaotisk i hverdagen? Anonymkode: 9cd8d...53f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå