Gå til innhold

Gravidbelte i bilen? Bruker dere? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravidbelte i bilen? Bruker dere? Hvorfor eller hvorfor ikke?
Og isåfall fra når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke, aldri sett på det som en nødvendighet eller tenkt over det 🤷🏼‍♀️ kan godt hende det er det 😅

Anonymkode: d9c79...edd

Skrevet

Nei. Fordi det ikke utgjør noen forskjell. Mange bruker det for komfort da. 

Anonymkode: 4f859...68f

Skrevet

Jeg brukte det fordi beltet lå ikke riktig uten, følte det bare sklidde opp… 

Anonymkode: 4ea4d...675

Skrevet

Jeg brukte det fordi det var mye mer komfortabelt og fordi jeg ikke kunne levd med meg som om det hadde skjedd noe og det hadde skjedd noe med barnet i magen fordi beltet var feil.

Anonymkode: 7ebf4...6f4

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke det fantes engang. 😅

Anonymkode: ad2f7...c1f

Skrevet

Brukte det av og på. Ganske lite på slutten, da var magen så stor at beltet fint holdt seg på plass under magen. 

Anonymkode: d0779...905

Skrevet

Fikk et i gave i uke 20-et eller annet og syntes det var så behagelig å bruke det at jeg bare fortsatte. 

Anonymkode: 4f903...089

Skrevet

Trygg trafikk sier de ikke er testet og dermed kun komfortprodukt, har ikke noe med sikkerhet å gjøre. 

Sitat

Det finnes flere produkter på markedet som er ment å være et tillegg til bilbelte for gravide. Disse produktene skal hjelpe til med å styre hoftebeltet unna magen. Fordi det ikke finnes noen krav til kollisjonstester er disse å regne som komfortprodukt.

https://www.tryggtrafikk.no/kjore/bil/sikring-av-barn/gravide-i-bil/ 

Anonymkode: c2455...d2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Brukte ikke, av nevnte grunner over. Er det dog mer komfortabelt med skader det jo ikke (nødvendigvis), men jeg ville ikke brukt penger på nytt - kjøp brukt 🙂

Anonymkode: 4b3f6...782

Skrevet

Bruker det fordi eg fekk det av søstera mi. Synest det er behagelig.

Skrevet

Brukte aldri, det har som nevnt over ingen effekt. Beltet lå uansett under magen. Beltet skal alltid ligge over hoftene, ikke over magen. Enten man er gravid eller ikke. 

Anonymkode: 95166...a97

• Liker 2
Skrevet

Beltet skal ligge over hoftekammene ned mot lårene. Dette er under gravidmagen. Jeg ville ikke tatt risikoen med en kollisjon hvor beltet faktisk er designet for å gå over magen. Ser på det som unyttig og tullete produkt skapt kun av interesse for å tjene penger.

Anonymkode: e7c7e...630

Skrevet

Ikke tenkt på.. men jordmor sa sist at det er ikke vitenskapelig bevist at den gjør det sikrere i bilen, men det er en billig forsikring om den KAN det i en eventuell kræsj. Samtidig kan man gi den videre til gravide venner, som kan gi den videre igjen og da er det en billig forsikring.

Mulig jeg må skaffe meg et sånt nå 😂

Anonymkode: 133d7...67d

Skrevet

Jeg brukte det. Det er kanskje ikke testet, men det står jo i de artiklene at man skal ha beltet under magen, over hoften. I min bil sklir hoftebeltet rett opp. Så jeg følte jo at gravidbelte hadde en funksjon for å sikre riktig belteføring. 

Anonymkode: 3a944...1e0

Skrevet

Jeg brukte det for komfort, det holdt bilbeltet litt lengre nede da det en perode var ubehagelig å ha noe som lå mot nederste del av magen slik bilbeltet gjorde - jeg hadde en del mage fra før, skal sies.

I en kollisjon vil ikke gravidbeltet utgjøre noen forskjell overhodet - med de kreftene som da er i sving kommer et par trykknapper og litt elastikk til kort uansett. 

Anonymkode: acc29...80d

Skrevet

Brukte for komfort.

Anonymkode: 0d680...818

Skrevet

Jeg brukte det, det får jo vekk beltet fra magen.

Anonymkode: 85afc...399

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Beltet skal ligge over hoftekammene ned mot lårene. Dette er under gravidmagen. Jeg ville ikke tatt risikoen med en kollisjon hvor beltet faktisk er designet for å gå over magen. Ser på det som unyttig og tullete produkt skapt kun av interesse for å tjene penger.

Anonymkode: e7c7e...630

De holder jo beltet på plass under magen. De går da på ingen måte over magen. 

Anonymkode: 0d680...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...