Gjest Tom for ideer Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Har en jente på 6 år som er veldig kreativ og elsker å lage ting. Hun har både barbie og playmo, men leker lite med det. Har dere noen ideer hva jeg skal kjøpe henne til jul? Har lyst å kjøpe en litt stor gave (ikke leire, fargeblyanter etc). Broren får feks kjemisett og lillesøstra får en rattkjelke. Er helt tom for ideer.
Gjest Tom for ideer Skrevet 13. desember 2005 #2 Skrevet 13. desember 2005 Har en jente på 6 år som er veldig kreativ og elsker å lage ting. Hun har både barbie og playmo, men leker lite med det. Har dere noen ideer hva jeg skal kjøpe henne til jul? Har lyst å kjøpe en litt stor gave (ikke leire, fargeblyanter etc). Broren får feks kjemisett og lillesøstra får en rattkjelke. Er helt tom for ideer.
Gjest Madeline Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Siden hun er kreativ så kan kanskje et staffeli, lerret /maleplater, maling (akrylmaling f.eks) og penselsett være noe? Gi gjerne en skikkelig skissebok også. Jeg har kjøpt dette til mine barn og jeg er temmelig sikker på at det faller i smak.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Hva med en sånn strikkepakke for barn? Jegt husker jeg hadde mye glede av et byggesett da jeg var liten. Byggesett med tredeler i ulike størrelser, og med masse ulike skruer og sånn (i plast) - veldig vanskelig å forklare, men det hadde jeg som sagt veldig mye glede av!!
Gjest Bente Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Lego. Mekano. Hobbysett fra Panduro .... Sjekk også disse sidene: http://smartbaby.no/default.asp http://www.smarttoy.no/show.asp?page=goxpage00000116dbm4%20[E5]r%20og%20oppover.html
Gjest jjj Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Hva med et (billig) digitalkamera? Barn er mye flinkere og har mye mer utbytte av å ta bilder enn mange tror.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 HVa med et perlesett? Sånn som man kan lage smykker, armbånd, øreringer etc med.. Fnnes i alle mulige varianter, i alle prisklasser og i ulik vanskelighetsgrad :-) f.eks på panduro, eller i egne perlebutikker :-)
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Når jeg var liten elska jeg kapla-klosser. Mye gøyere enn lego. (Og nå er jeg bygg-ingeniør, sammenheng? :klø http://www.trigonor.no/main.aspx?page=article&artno=8318&gid=2378 http://en.wikipedia.org/wiki/Kapla Ellers så er følgende 2 gaver de jeg husker som morsomst (har sikkert fått mange mye dyrere og finere gaver enn disse, men det er nå likevel disse jeg virkelig husker): - Bestefaren min hadde klargjort for bygging av fuglehus. Kutta til planker, markert der spikerne skulle, og lagt ved tegning...fikk det pluss en hammer i barnestørrelse. - Jeg lekte litt med barbie, og fikk utstyr til å bygge scene (pop-stjerne barbie, haha). Fikk en stor pappeske å bygge i, stoff og papir i forskjellige frager, limpistol, og ikke minst sånne grelle julelys i alle farger. Kan tro det ble fint.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 På ringo har de symaskin til barn for 300kr... over og undertråd... pluss noen biter med stoff og kanskje en pappmal til en enkel dukkekjole eller to.
Banan Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Har hun Nintendo DS? Det er jo litt dyrt, men du skrev jo at du ville ha en litt stor gave. (vet ikke om du mente "stor som diger" eller "stor som dyr") Vet at dette står veldig høyt på veldig mange barns ønskeliste i alle fall Ellers så finnes det veldig mange fine hobbysett på f.eks. på panduro som flere har nevnt over, og symaskiner eller vever for barn kan være veldig morsomt. Zhu Zhu pets er også veldig populært for jenter i den alderen. Ikke at det har noe med kreativitet å gjøre da, men det kan jo være morsomt å leke med. Stikk innom nærmeste lekebutikk å få noen tips
Gjest Sobril Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Ville kjøpt et billig digitalkamera.
Leanne Skrevet 19. desember 2010 #12 Skrevet 19. desember 2010 Synes du har fått mange gode tips, men kom på et til.. perler og mønster som hun kan perle etter - dette synes min 6 åring er helt super! Perler julenisser, snømenn, bokstaver, tall, flagg og mange figurer om dagen...
Gjest Miam Skrevet 20. desember 2010 #13 Skrevet 20. desember 2010 Hvis hun liker å bake kan du jo kjøpe barneforkle, kjevle, kokkehatt, noen former til å trykke ut kakemenn fks. Ellers synes jeg perler var et lurt tips, og de treklossene! Sånt husker jeg var kjempemorsomt. Også husker jeg veldig godt en jul når jeg fikk en kjempesvær pakke med over 100 tusjer og blyanter i alle regnbuens farger, pluss tegneblokker, stor stas Malerskrin og pensler faller sikkert i smak også. Siden det kanskje ikke er en storflott ting i seg selv kan du jo kjøpe noe i tillegg Kanskje det finnes noen kurs for barn i kommunen din? Når jeg var liten fantes det for eksempel sløyd og bakekurs for barn
tessa3 Skrevet 20. desember 2010 #14 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har kjøpt digitalkamera til jenta mi:) Hun elsker å ta bilder, og er faktisk ganske flink også, har noen skikkelig fine bilder avogtil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå