Gå til innhold

Noen som har søkt grunnstønad for barn med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan dokumenterte dere slitasje på klær og sengetøy? 

Anonymkode: 9b6d6...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på, mtp å søke for meg selv 😣

Anonymkode: fa0cc...ea7

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg at du får! Det finnes ganske mange andre verre tilstander som ikke dekkes, så nei.

Anonymkode: edbc3...c04

• Liker 2
Skrevet

Ikke det du spør om, men har dere funnet rette salver og kremer? 

(For oss løste alt seg da vi fikk rett medisiner, før det var klær og sengetøy fullt av store blodflekker)

Anonymkode: 56400...461

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Hvordan blir det ekstra slitasje på klær og sengetøy?

Anonymkode: eaf28...648

Skrevet

Du må ha bevis, kvitteringer. Og merutgiftene må tilsvare minimum sats 1 for å få det innvilget. Det vil at at utgiftene minimum må tilsvare ca kr 700 pr måned utover normalt forbruk, gjennomsnittlig. Du må samle kvitteringer over en periode.

Anonymkode: bb25b...e49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan jeg aldri tenke meg at du får! Det finnes ganske mange andre verre tilstander som ikke dekkes, så nei.

Det er normalt og jo det er folk som får. Og som en ærlig og redelig skattebetaler forventer jeg faktisk noe tilbake fra denne staten for en gangs skyld. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ha bevis, kvitteringer. Og merutgiftene må tilsvare minimum sats 1 for å få det innvilget. Det vil at at utgiftene minimum må tilsvare ca kr 700 pr måned utover normalt forbruk, gjennomsnittlig. Du må samle kvitteringer over en periode.

Anonymkode: bb25b...e49

Kan ikke forstå hvordan man skal klare å dokumentere det, men ok. Får vel bare begynne å ta bilder av alle kvitteringene , måle strømmen osv. hvis de skal være så smålig på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hæ? Hvordan blir det ekstra slitasje på klær og sengetøy?

Anonymkode: eaf28...648

Tenk at du må skifte på et barn mer enn normalt og vakse tøy hyppigere enn normalt pga. smøring av krem, blod, svette osv. alt som kan forverre tilstanden på huden. 
Tøyet blir kjappere ødelagt grunnet hyppigere vask, og det medfølger ekstra utgifter på klær men også strøm. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenk at du må skifte på et barn mer enn normalt og vakse tøy hyppigere enn normalt pga. smøring av krem, blod, svette osv. alt som kan forverre tilstanden på huden. 
Tøyet blir kjappere ødelagt grunnet hyppigere vask, og det medfølger ekstra utgifter på klær men også strøm. 

Og tøyet blir også ødelagt av fettflekker fra feite salver og kremer, som ikke går av i vask.

Anonymkode: fa0cc...ea7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har fått grunnstønad pga det i alle år- er nå voksen og får det fortsatt.

mener jeg måtte ha en erklæring fra legen og så tror jeg vi bare hadde kvitteringer på utgifter til kremer? Hør med legen?

Anonymkode: 37412...741

Skrevet

Kremene er jo dyre og lett å samle kvitteringer på (aderma for eksempel). 

Anonymkode: 303a7...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...