Gå til innhold

Personligheten hans er 10/10 men utseendet er virkelig ikke min preferanse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er godt voksne og har barn begge to. Han er en skikkelig stødig og god mann, vi har masse til felles, snakker utrolig godt sammen, har fantastisk sex, og forguder meg. Jeg føler meg helt jævlig som sier det.... Men jeg har problemer med utseendet hans. Fillern altså, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... jeg vil så gjerne at dette skal fungere. Og nå som vi er nyforelsket fungerer det greit, men hva når forelskelsen roer seg? Kommer jeg til å angre? Eller vil jeg lære meg å leve med en mann med et utseende som jeg ikke tiltrekkes av? Føler meg som en dritt som tenker på dette.

Anonymkode: c5063...ab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men siden du har sex med han, så må det  jo (forhåpentligvis) være noe ved utseendet som tiltrekker? 

Jeg tenker at utseende er bittelitt oppskrytt, for det er jo ikke det man skal leve med, det er jo personligheten som er det vi sitter igjen med når vi blir gamle. 

På den annen side, hvor ofte finner man en fin mann som man har mye til felles med, som digger deg og sex'en er utrolig bra?  Vil du "kaste han bort" pga. utseendet som mangler? 

Anonymkode: c70ee...529

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Min erfaring er at tiltrekning er veldig viktig for meg og at min eks fort utviklet seg til å bli litt bror søster forhold tilslutt, og jeg slet med å tenne på han og ville ikke ha sex med han. 

For meg er utseende veldig viktig, eller i det minste at man kan se på de og faktisk ha lyst på de, men jeg er ung og ikke ute etter å slå meg til ro.

Anonymkode: 22742...774

• Liker 1
Skrevet

Har aldri fortstått dette. Har personlig ikke veldig spesifike preferanser og forelsker meg oftest i personligheten noe som automatisk går over på utseende. Selvsagt syns jeg noen er penere enn andre men hadde aldri forelsket meg til å begynne med hvis ikke jeg likte både og. MEN!!! Hvis dette er viktig for deg og det allerede plager deg er det godt mulig det er bedre å la han gå, ja. Syns ikke det er stygt gjort. For noen er bare utseende viktigere enn for andre for tenning osv. Slik er det bare, dessverre.

Anonymkode: 9740b...611

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi er godt voksne og har barn begge to. Han er en skikkelig stødig og god mann, vi har masse til felles, snakker utrolig godt sammen, har fantastisk sex, og forguder meg. Jeg føler meg helt jævlig som sier det.... Men jeg har problemer med utseendet hans. Fillern altså, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... jeg vil så gjerne at dette skal fungere. Og nå som vi er nyforelsket fungerer det greit, men hva når forelskelsen roer seg? Kommer jeg til å angre? Eller vil jeg lære meg å leve med en mann med et utseende som jeg ikke tiltrekkes av? Føler meg som en dritt som tenker på dette.

Hva er det du ikke liker? Kan det forbedres?

F.eks., er han småfeit burde han hå ned i vekt for helsens skyld.

Har han gule/brune tenner kan det fikses.

Er han tynn kan han trene styrke.

Verre hvis du ikke liker fregnene hans, at han er skallet eller har for små øyne.

Kjenner meg ikke igjen, jeg bryr meg ikke om utseendet så det er lett for meg å si at det ikke betyr noe.

Nå løy jeg, det betyr noe. Men ikke slik folk tror. Jeg kunne f.eks. ikke vært med noen på 300kg fordi jeg liker å være aktiv. 

Endret av Blåttvann
Skrevet

Kan du forklare hva du ikke liker med utseende? Er det pga overvekt, er det jo noen som kan fikses på..

Anonymkode: c7c12...b4c

Skrevet

Fornuft er vel og bra, men man må kunne unne seg selv å føle tiltrekning til partneren sin uten at det skal være overfladisk. 

Anonymkode: 9406b...e89

• Nyttig 1
Skrevet

Ts

Det er dessverre helt umulige ting å fikse. Føles så slemt å skrive hvilke ting det er...... Men det er skallethet, rødhet i huden, litt feminine trekk og litt for lav. Huff, nå føler jeg meg slem altså. Han er greit trent, normalvektig og har en fantastisk personlighet. Jeg kan jo ikke la han gå. Og jeg orker ikke tanken på å såre han ved å gå fra han, han er en så fin fyr. Eneste løsningen her er at jeg blir mindre overflatisk, men jeg vet ikke om det går. Det komiske her er at han selv er ganske opptatt av utseendet (mitt) og sier at han trenger en viss standard på utseendet for å kunne innlede et forhold. 

Skrevet

Jeg tror ikke vi kan rømme fra dette med tiltrekning, dessverre. Min eks for eksempel, han hadde alltid sett for seg en spesifikk dame som den ideelle kjæresten og prøvde å forme meg slik. Da snakker vi personlighet, han har alltid ønsket seg en ekstrovert og litt hipster dame, mens jeg er introvert og alt annet enn det. Men utseendemessig og seksuelt var han alltid besatt av meg, i alle 8 årene vi var sammen. Nå er han med en dame med den personligheten han alltid har lett etter, men har innrømmet at etter forelskelsen gikk over etter et års tid må han se på bilder av meg hver gang før de har sex og han har et album med ca 400 bilder av meg fra under og etter forholdet han ser på daglig. De planlegger å få barn nå, han sier de er så god match at han nekter å la det at hun ikke er hans smak utseendemessig skal ødelegge. Fra mitt ståsted er det galskap men legger meg ikke oppi det.

Jeg vet med meg selv at om jeg ikke beundrer utseende til min partner er det ikke liv laga. Har prøvd å presse meg selv pga flott personlighet men det går aldri i lengden. Han må på ingen måte være perfekt, men jeg må beundre hans fysikk likevel. Mister interesse om jeg ikke beundrer den jeg er med. Det er en ærlig sak.

Anonymkode: bfeb9...7e9

• Liker 4
Gjest vilkåret
Skrevet

Men du sier du er forelsket? Så hva plager deg egentlig her?

Skrevet

Jeg forstår deg.

Jeg er i et 4 år langt forhold, hvor jeg «sliter» med tiltrekning pga. hvordan han ser ut. Han er ikke stygg, men han er lav, skjegget er som skjegget til en ungdom og han har mye urenheter. Det hjelper ikke at han ikke er opptatt av trening og stil.

Jeg har i begynnelsen oversett alt dette fordi jeg var så utrolig forelsket. De periodene jeg er forelsket igjen over jeg det igjen. De periodene forelskelsen går ut sliter jeg igjen. 

Jeg har i grunn valgt å bli med han fordi han er så fantastisk, men sexlysten er virkelig ikke der den burde være.

Anonymkode: 8ace7...5c2

Skrevet
vilkåret skrev (3 minutter siden):

Men du sier du er forelsket? Så hva plager deg egentlig her?

Jeg er forelsket nå, og jeg fokuserer hardt på de tingene jeg liker ved utseendet hans, men jeg forutser at det vil bli et problem i fremtiden når nyforelskelsen legger seg.... Jeg er forelsket i personligheten hans og kjemien vår.

Skrevet

Personlighet forblir, utseende forfaller. Dessuten finner jeg alltid noe vakkert hos den jeg er glad i.

Anonymkode: c39d4...d1d

Gjest vilkåret
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er forelsket nå, og jeg fokuserer hardt på de tingene jeg liker ved utseendet hans, men jeg forutser at det vil bli et problem i fremtiden når nyforelskelsen legger seg.... Jeg er forelsket i personligheten hans og kjemien vår.

Høres mer ut som du lager deg problemer for fremtiden. Ingen mennesker er perfekte, om vi ser etter så vil vi alltid finne feil ved våre partnere. Men dersom vi er forelsket og liker vår partner, så er det kjærligheten som teller mest. Vårt ønske og evne til å elske og gjøre en innsats for å ha personen i våre liv er det som er viktig.

Du liker denne personen, han er bra, han liker deg. Ikke ødelegg dette ved å fokusere på det negative. Ikke ødelegg ved å la frykt påvirke hva du føler og tenker

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjør ham en tjeneste og la ham gå. Da kan han prøve og finne en kvinne som liker ham for den han er. Og du kan velge deg en mann du liker bedre.

Anonymkode: 66628...ea1

• Liker 1
Skrevet

Du er forelsket. Hva er problemet? Rart å bli forelsket i en du har så problemer med utseendet til. Sikker på du ikke bare henger deg opp i det fordi du tenker på hva andre vil synes? 

Anonymkode: 4c3aa...8e2

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts

Jeg kan jo ikke la han gå. Og jeg orker ikke tanken på å såre han ved å gå fra han, han er en så fin fyr.
han selv er ganske opptatt av utseendet (mitt) og sier at han trenger en viss standard på utseendet for å kunne innlede et forhold. 

Fin fyr? Nei han kan du fint la gå.

Anonymkode: 0f221...678

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er godt voksne og har barn begge to. Han er en skikkelig stødig og god mann, vi har masse til felles, snakker utrolig godt sammen, har fantastisk sex, og forguder meg. Jeg føler meg helt jævlig som sier det.... Men jeg har problemer med utseendet hans. 

Da sier du takk og farvel, og går videre.

Anonymkode: d235d...1c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at utseende er bittelitt oppskrytt, for det er jo ikke det man skal leve med, det er jo personligheten som er det vi sitter igjen med når vi blir gamle. 

På den annen side, hvor ofte finner man en fin mann som man har mye til felles med, som digger deg og sex'en er utrolig bra?  Vil du "kaste han bort" pga. utseendet som mangler? 

Anonymkode: c70ee...529

Jeg skjønner aldri hva folk mener med det. Det er vel nettopp noen med et utseende vi liker som blir komfortabelt å se på også i eldre versjon? Man lever med utseendet til man dør, og mange beholder hovedtrekkene gjennom livet.

Det er også de samme trekkene som barna og etterhvert barnebarn ofte vil arve, så man vil se varianter av dette utseendet mye!

Min kjæreste har feks mistet alt håret gjennom tida vi har vært ilag. Men han har fortsatt de samme øynene, nese, munn etc. Og selv om utseendet påvirkes av sykdom/ helse, trening etc har han hele tida samme høyde, hender etc. 

Anonymkode: d235d...1c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...