Gå til innhold

Vil USA ha verdenskrig?

Bibbi_

Anbefalte innlegg

For meg virker det som USA vil ha krig. Nå skal de gi Ukraina avansert luftvernsystem. Som Russland da har advart de mot å gjøre. Jeg skjønner jo man ikke skal la seg presse av Russland. Men, hvorfor er det ingen som jobber for fred? Er vel kun Macron i Frankrike som har prøvd å prate med Putin. Å Erdogan i Tyrkia. Men hvorfor er det bare å pøse på med våpen til Ukraina? Og hvorfor bestemmer USA over verden? Jeg skjønner jo at man ikke kan overgi seg. Men de stakkars menneskene som bor i Ukrania! Å pøse på med mer våpen hele tiden haler jo ut krigen på en måte. Flere blir drept. 

Hvorfor prøver man ikke mer på å få til forhandlinger og fred? 

Innimellom synes jeg Ukraina er utakknemlige. Vi gir og gir av våpenlagrene våre. Men hele tide roper Zelenskyj vi må få mer våpen, mer avansert våpen, steng luftrommet vårt. 

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

USA tenker på seg, og de er på lang geografisk avstand fra  Europa.  En krig i Europa vil skade deg og meg, men ikke USA. Tvert i mot.  USA har alt å vinne ved å selge våpen til Europa og å ilegge sanksjoner mot land de selv ønsker å selge. 

Alt dette startet før 2014.  Hvorfor kunne ikke Ukraina akseptere å være nøytral og å anerkjenne utbryterrepublikkene Donetsk og Luhansk som selvstendige?   

NATO og Stoltenberg sier at et hvert land må bestemme selv.  Ukraina er ikke medlem i NATO, så hvorfor er NATO så engasjert og involvert?   

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Amossa said:

USA tenker på seg, og de er på lang geografisk avstand fra  Europa.  En krig i Europa vil skade deg og meg, men ikke USA. Tvert i mot.  USA har alt å vinne ved å selge våpen til Europa og å ilegge sanksjoner mot land de selv ønsker å selge. 

Alt dette startet før 2014.  Hvorfor kunne ikke Ukraina akseptere å være nøytral og å anerkjenne utbryterrepublikkene Donetsk og Luhansk som selvstendige? 

Hvis du har ett hus, og jeg okkuperer hele første etasje, så regner jeg med at det er helt greit for deg? Noen ganger så går jeg opp i din etasje og slår i stykker f.eks kjøkkenet og går så ned igjen. 

Hvorfor skal ikke ett land selv få bestemme hvilken retning de har lyst til og gå? Russland klager på at de får NATO for tett på seg, det har NATO vært siden opprettelsen, både i vest med grense til norge, og i øst med grense mot USA.

NATO og Stoltenberg sier at et hvert land må bestemme selv.  Ukraina er ikke medlem i NATO, så hvorfor er NATO så engasjert og involvert?   

Nato har gitt våpen, det samme har sverige og finland. Hvorfor skal man ikke støtte opp om ett land som ufrivillig har blitt angrepet fra ett annet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA er selvfølgelig interessert i at det blir krig, slik har politikerne der alltid vært. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Bibbi_ skrev (10 timer siden):

For meg virker det som USA vil ha krig. Nå skal de gi Ukraina avansert luftvernsystem. Som Russland da har advart de mot å gjøre. Jeg skjønner jo man ikke skal la seg presse av Russland. Men, hvorfor er det ingen som jobber for fred? Er vel kun Macron i Frankrike som har prøvd å prate med Putin. Å Erdogan i Tyrkia. Men hvorfor er det bare å pøse på med våpen til Ukraina? Og hvorfor bestemmer USA over verden? Jeg skjønner jo at man ikke kan overgi seg. Men de stakkars menneskene som bor i Ukrania! Å pøse på med mer våpen hele tiden haler jo ut krigen på en måte. Flere blir drept. 

Innimellom synes jeg Ukraina er utakknemlige. Vi gir og gir av våpenlagrene våre. Men hele tide roper Zelenskyj vi må få mer våpen, mer avansert våpen, steng luftrommet vårt. 

Så da skal Ukraina ikke ha skikkelige våpen for å kunne kjempe mot Russland? Hva skal de gjøre når Putin har null interesse for å jobbe for fred? Han er kun ute etter å vinne og gir da blanke f i de som bor i Ukraina! De må ha nok og bra nok våpen slik at de kan vinne krigen som Putin startet! De har ALL rett til å kjempe mot fienden som startet dette og verdens rikeste og mektigste land må hjelpe. Man kan ikke la Putin gjøre som han vil! Han skal se at de fleste land i verden står på Ukraina sin side og at han har feilet! De kjemper ikke bare for Ukraina,men for alle land. For ikke tro at Putin er ferdig etter Ukraina. Han har nok andre land han vil stjele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (11 timer siden):

Putin og Russland må slås. Man kan ikke snakke dem til fornuft, slik noen tror. Det er en like naiv tanke som om man skulle invitere Taliban til dialog.

Så lenge det er forsvarsvåpen andre land bodrar med er det innenfor. Og skulle det bli verdenskrig så kvitter vi oss med Kreml på ca. 25 minutter.

Endret av PetterKanin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (6 timer siden):

Fordi det også påvirler NATO-landene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA med Biden i spissen vil ha krig med Russland for å få oppmerksomheten bort fra hjemlige problemer. Av europeiske NATO-land jobber Norge, ved Støre og Stoltenberg, desperat for å provosere fram krig med Russland. Andre europeiske land som vil ha krig med Russland er blant andre UK, Polen og de baltiske landene. Land som Frankrike, Tyrkia, Ungarn, Italia og Hellas er negative eller tvilende til krig med Russland. Det ser ut som NATO kan sprekke på spørsmålet om krig med Russland. Vi får se hva som skjer.

Endret av amit
feil
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er altså mange galninger her. Og de har mange innlegg, så kanskje ikke fra russiske trollfabrikker en gang.

Tips til dere: Se "Kampen om Narvik" som kommer ut nå i romjulen. Og husk underveis på at Ukraina nå kjemper den kampen vi kjempet og vant i Narvik - helt til de allierte trakk seg ut.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, PetterKanin said:

Og skulle det bli verdenskrig så kvitter vi oss med Kreml på ca. 25 minutter.

Med hva? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Putin og Russland må slås. Man kan ikke snakke dem til fornuft, slik noen tror. Det er en like naiv tanke som om man skulle invitere Taliban til dialog.

Så lenge det er forsvarsvåpen andre land bodrar med er det innenfor. Og skulle det bli verdenskrig så kvitter vi oss med Kreml på ca. 25 minutter.

Hvis "vi" "kvitter oss" med dem, kvitter dessverre de seg med oss også, relativt samtidig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (4 minutter siden):

Huff, det er altså mange galninger her. Og de har mange innlegg, så kanskje ikke fra russiske trollfabrikker en gang.

Tips til dere: Se "Kampen om Narvik" som kommer ut nå i romjulen. Og husk underveis på at Ukraina nå kjemper den kampen vi kjempet og vant i Narvik - helt til de allierte trakk seg ut.

Voldsomt mye historieløshet her, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elisa1819 skrev (Akkurat nå):

Hvis "vi" "kvitter oss" med dem, kvitter dessverre de seg med oss også, relativt samtidig.

Det er i allefall det de forsøker å få vesten til å tro. Sannheten er at de ikke engang har greid å ta fullstendig kontroll over Ukraina på snart et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bibbi_ skrev (16 timer siden):

Hva skal de forhandle om annet enn at Putin trekker seg ut?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (8 timer siden):

Hva skal de forhandle om annet enn at Putin trekker seg ut?

Sikkerhetsgarantier for Russland, f.eks?

Folk her inne har gang på gang nektet for at Russlands sikkerhetsbehov har noe som helst med krigen å gjøre, men er det ikke da rart at en relativt ukontroversiell president i et EU- og Natoland som Macron foreslår å forhandle om nettopp det?

Han får kjeft for forslaget, men ikke fordi det ikke er et tema, men fordi man ikke er villig til å gi Russland noe som helst.

https://www.euronews.com/my-europe/2022/12/04/russia-needs-security-guarantees-to-end-the-war-in-ukraine-says-macron

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (På 21.12.2022 den 20.32):

Russland kan stoppe krigen i morgen dersom Putin er interessert i fred, men så langt har han ikke vist noen tegn til å avslutte det han selv startet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...