Gå til innhold

Lillebror vil ikke feire med storebrors kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 20 år ønsker å ha kjæresten sin her hos oss på nyttårsaften. Har tenkt at det er helt greit, men 16- åringen steiler helt. Han er mer sjenert, og sier han kommer til å tilbringe kvelden på rommet sitt, i så tilfelle 🙄

Vi blir kun oss, og mannes foreldre.

Bør jeg la kjærest komme, eller bør jeg si nei? 

De har snart vært sammen ett år…

Anonymkode: 2e6c4...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 16 åringen noen diagnoser? Hvis denne dama ikke er et hespetre uten like og de er ganske seriøse som kjærester ville jeg nok latt henne komme. For meg ville det vært utenkelig å sagt at mine barns kjærester ikke var velkomne.

Har han sagt noe om hvorfor han føler så sterkt på dette? Verner han om kjernefamiliens tid? Er han forelsket? Er han sjalu? 

Du kan minne ham på at det kommer en dag da han selv ønsker at hans kjøreste skal være velkommen hos hans foreldre.

Anonymkode: 538bb...8e0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje prøver og finne mer ut hvorfor ikke 16åring ønsker at hun kommer ? kanskje han har en god grunn

Anonymkode: efa9f...416

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt samme problem, bare at jeg har jenter, og det er altså lillesøster på 13 som synes det er ukomfortabelt med storesøsters kjæreste. Jeg tror jo ikke dette er ensbetydende med at lillesøster har en diagnose, men hun er ei jente som alltid har trivdes best med familien. Hun er veldig sosial og populær ellers og har en drøss med venner... men når vi er hjemme foretrekker hun at det er bare oss, spesielt hvis det er julemiddag, at vi skal se en film, slike ting. Selvsagt er det upraktisk at hun ikke er mer avslappet i forhold til det, men hun trenger tid, så går det seg mer til. 

Jeg er jo sånn selv også, alltid litt ukomfortabel sammen med folk jeg ikke kjenner i starten. Jeg tror ikke det er en løsning å unngå det, men kanskje lillebror burde få en mulighet til å bli bedre kjent med kjæresten før de skal spise julemiddag sammen? Jeg ville ikke syntes det var noen høydare å spise julemiddag med et fremmed menneske ved bordet heller, men jeg ville fikset det fordi jeg er voksen og rutinert... det er ikke en 16-åring.

Er det virkelig riktig å snakke om diagnoser bare på grunnlag av denne infoen?

Anonymkode: 6c75b...b1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...