Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 21. desember 2022 (endret) MY CREDENTIALS, scroll hvis du gir faen Jeg vokste opp foran PCen. Jeg var overvektig, kom fra en familie med dårlig råd og deltok aldri på idrett eller noe sånt. Til bursdager og julaftener ønsket jeg meg bare penger så jeg kunne kjøpe PC-deler og bygge meg en heftig gaming-PC (sånn, til 2005 å være), og alt av penger gikk til WoW-abonnement, snacks og - etter hvert - hasj. Da de få vennene jeg hadde begynte å feste, ble ikke jeg invitert. Jeg var rett og slett ikke noen de ville bli sett med, og jeg kan egentlig ikke klandre dem. Jeg luktet vondt, pusset ikke tennene, hadde sinneproblemer og alt jeg pratet om var guild-drama og 4chan-greier. If you know, you know. Den lille kontakten jeg hadde med jenter var høyst ufrivillig fra deres side, i gruppearbeid på VGS og sånt før jeg droppa ut. På gutterommet ble jeg da sittende i flere år. Este ut, hadde ræva holdninger (men best geara rogue i guildet, da) og begynte på AAP (tidsbegrensa uføretrygd, som det het da). Jeg var fast bestemt på å bli ufør - jeg hadde jo angst, jeg var deprimert, det var ingen annen vei for meg. Jeg vurderte å gå til prostituerte, faktisk - men hatet meg selv så mye at jeg ikke fikk til dét, engang. Jeg ville ikke kle av meg foran noen, vise pikken til noen, at noen skulle tvinges til å late som om det var noe som helst de likte ved meg. I forumer på nett ble jeg sendt linker til eskortesider og alt sånt, alt jeg kunne tenke var hvor mye de kom til å brekke seg og le etter at jeg hadde gått. Etter to år på tilsvarende AAP prøvde jeg å ta livet av meg. Jeg mislyktes, ble innlagt og fikk endelig en type hjelp jeg hadde vanskelig for å motsette meg. Her begynte jeg for første gang å trene, i den lille gymmen de hadde i kjelleren. Jeg ble kjent med de andre innlagte - folk av alle sorter - og ble kjempeforelska i en veldig kristen jente som sang veldig pent. Hun var selvsagt ikke interessert i meg, men hun var akkurat hyggelig nok til at jeg klarte å sette pris på henne som venn, og hun lærte meg mye om hvordan det var å være noen som IKKE var meg. Dette var viktig. Det gikk ikke rett oppover etter dette, men jeg hadde en åpnere tilnærming til verden. I dag er jeg gift på tiende året og har to barn med ei dame jeg møtte fordi vi hadde felles interesser, jeg er i utdannet jobb og selv om jeg aldri ble slank, er jeg definitivt ikke feit lenger. Jeg har det bra med meg sjøl! TIPSENE 1: SUNNE ROLLEMODELLER Menn som snakker mye og høyt om hvor mye damer de lander, enten lyver eller kompenserer for et eller annet med utsvevende seksuelle eskapader. Du bør ikke lytte til dem. Lytt til menn i stabile, langvarige forhold - og gjerne de som har vært i et par. Det er disse som har verktøy og innsikt i hvordan relasjoner mellom mennesker fungerer. En eller annen bajas med solbriller og sigar som gjør seg stor på å sinna-snakke om damer er IKKE en fyr hvis idealer vil hjelpe deg her i livet. 2: TREN Ikke fordi "damer digger muskler". Damer er like forskjellige som menn, noen liker muskler og andre liker tatoveringer, noen liker tynne og andre liker feite. Heldigvis. Nei, du skal trene fordi du skal tilføre kroppen din endorfiner. Du skal føle deg sterk, kapabel og sunn. Du skal føle mestring og framgang, og lære deg å stole på deg selv. Du trenger ikke jage etter drømmekroppen, ikke vær opptatt av speilbildet utover å sjekke at du gjør ting rett. 3: SLUTT MED HODEREGNINGEN Det er ikke sånn at "ligg = muskler + penger + (insert whatever thing you think women are into)". Ikke bruk tid på å prøve å regne deg fram til hva damer vil ha, fordi - som nevnt over - damer liker alt mulig rart. Dessuten, å prøve å oppnå noe her i livet fordi du tror damer kommer til å slenge seg på deg, er den dårligste motivasjonen som finnes. Du vil jo gi opp så fort damene uteblir selv om du er rik, selv om du har muskler. Du må gjøre ting for deg selv - det eneste jeg jevnt over kan si om damer, er at SUNNE damer liker en selvstendig mann som klarer å ta vare på seg selv. 4: KRAV TIL DAMER Jeg hører og ser mye menn som sier "what does she bring to the table" og sånt. Dere har jo misforstått. Damer flest har sitt eget bord, og de er ikke interesserte i å være tjeneren til en mann for å overbevise ham om å være sammen med henne. Det hun bringer til bordet er kjærligheten og partnerskapet. Du har dine preferanser, selvsagt - kanskje du liker gym-babes, kanskje du liker boknerder - men samme hva, hennes hovedbidrag er å elske deg, og ditt hovedbidrag er å elske henne. Alt annet er hverdag, og løses underveis om dere er liv laga. Ikke spør ei dame om hun kan lage mat, spør heller hva hun er interessert i. Og om dette høres helt dust ut for deg fordi du ikke har kommet langt nok til engang å kunne tenke på krav til ei dame, husk at du har holdninger selv om du ikke har fått prøvd dem ut. Hva slags dame tror du at kunne passet for deg? Hva slags interesser har hun? Hva kan dere finne på sammen? Det er mye viktigere enn om hun lager middag, jeg lover. 5: SPØR EN DAME HVA HUN LIKER "You can't ask a fish how it likes to be fished" - shut up. Damer er ikke fisk. Fisking er en type jakt som ender i drap, å sammenligne dette med forhold og sex er skummelt som faen. Rist av deg sånn retorikk umiddelbart. Nei, spør en dame hva hun ser etter i en mann. Det må ikke være en dame du er interessert i - det kan være søsteren din, moren din, en tilfeldig dame på nett. Spør henne hva som har gått galt i hennes tidligere forhold, og hva slags røde flagg hun unngår. Ingen kvinner er like, men slike samtaler humaniserer kvinner for deg, spesielt hvis du er en sånn som ikke tør prate med damer uti verden. Det er lett å glemme at de er akkurat som oss - like forskjellige, like belasta, og med mye av de samme drømmene og håpene for fremtiden. Du skal ikke forstå damer - du skal forstå at damer er mennesker. 6: GÅ I FUCKINGS TERAPI Ikke utsett det. Du trenger hjelp - det gjør vi alle, men statistisk sett trenger du mer hjelp. Hvis du ikke stikker hull på bobla di og lærer deg å se folk i øynene er du ikke "bare" potensielt farlig for andre, men også deg sjøl. Menn som deg er overrepresenterte i alle de kjipe statistikkene. Og du? Slutt å si at kvinner ikke bryr seg om menn, eller at "ingen" bryr seg om menn. Vet du hvem som fikk meg i terapi først? Mora mi hadde prøvd i årevis før jeg plutselig lå halvdævv på baderomsgulvet og jeg skjønte at hun hadde et poeng. Psykologer flest nedringes av menn som har fått beskjed om å gå i terapi så konene deres ikke forlater dem. Kvinner bryr seg om menn - det er MENN som ikke bryr seg om menn. Dette kan vi snu. Jeg bryr meg om deg! Og du må bry deg om deg selv. Det er ikke sånn at noen bryr seg en dritt om en kvinne som gir faen i seg selv heller, det finnes flust av ensomme, sjuke kvinner i dette landet - men de poster ikke på Insta, så du ser dem ikke. Dessverre lever i et kaldt og kynisk samfunn der folk som sliter, uansett kjønn, ikke føler seg sett. Så, la oss snu det! 7: MELD DEG SOM FRIVILLIG Hvor som helst. FOD-gården, Røde Kors. Hjelp flykninger, hjelp barn, gamle, bikkjer, narkomane. Bare kom deg ut og møt folk du ikke ellers ville møtt, gjør en innsats du ikke får betalt for out of the goodness of your heart. Dette er minst like viktig som terapi. Du vil møte alle slags folk, inkludert (og ikke la dette være motivasjonen alene) damer. Sunne damer digger menn som bryr seg om andre OG seg selv. 8: SLUTT Å SUTRE Nei, du skal ikke "manne deg opp". Det er heller ingenting galt i å være sårbar, be om hjelp, være ærlig om følelsene sine og sånt. Nei, sutring er når du gang på gang surmuler over det samme. Gjerne ting med løsninger, men løsninger du ikke gidder å kjøre i gang. "Jeg er feit!" - ja, så tren da! Legg bort chipsen. "Jeg har for dårlige karakterer til å komme inn på..." - Ja, så meld deg opp som privatist! NAV betaler gjerne avgiftene, også. Du må bare fylle ut noen jævla skjemaer. Sutring bærer ingen vei, og tærer på alle rundt deg. Vær proaktiv og FIKS problemene dine, så vil folk være mye mer lydhøre neste gang du sliter - fordi de veit ...Det kommer kanskje flere tips etter hvert. Nå er jeg sliten av å skrive. Hvis du ikke skjønner hvordan disse tipsene vil hjelpe deg inn i et forhold, da er det ingenting jeg kan skrive som vil få deg til å skjønne det. Spør gjerne hvis du lurer på noe spesifikt, men spør med respekt og null sutring, ellers svarer jeg ikke. Lykke til! Anonymkode: 39b18...0c3 Ryddet for beskrivelse av selvmordsmetoder. Perelandra, mod. Endret 22. desember 2022 av Perelandra 27 15 33
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): ... Spør gjerne hvis du lurer på noe spesifikt, men spør med respekt og null sutring, ellers svarer jeg ikke. Lykke til! Anonymkode: 39b18...0c3 Hvor mange har du ligget med, og hvor mange har ønsket forhold med deg? Siden du er ekspert, synes jeg dette er interessante opplysninger. "Credentials" var begrenset i posten over. Jeg ser du klarte å bli gift, men det betyr jo ikke at du har mye erfaring med damer og sjekking og denslags...? Anonymkode: 3fada...172 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Veldig fint innlegg! Bare synd at enkelte menn som kanskje trenger å lese dette dessverre ikke vil klare ta det til seg. Hilsen kvinne. Anonymkode: 8c680...10a 19 7
Blåttvann Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): MY CREDENTIALS, scroll hvis du gir faen Jeg vokste opp foran PCen. Jeg var overvektig, kom fra en familie med dårlig råd og deltok aldri på idrett eller noe sånt. Til bursdager og julaftener ønsket jeg meg bare penger så jeg kunne kjøpe PC-deler og bygge meg en heftig gaming-PC (sånn, til 2005 å være), og alt av penger gikk til WoW-abonnement, snacks og - etter hvert - hasj. Da de få vennene jeg hadde begynte å feste, ble ikke jeg invitert. Jeg var rett og slett ikke noen de ville bli sett med, og jeg kan egentlig ikke klandre dem. Jeg luktet vondt, pusset ikke tennene, hadde sinneproblemer og alt jeg pratet om var guild-drama og 4chan-greier. If you know, you know. Den lille kontakten jeg hadde med jenter var høyst ufrivillig fra deres side, i gruppearbeid på VGS og sånt før jeg droppa ut. På gutterommet ble jeg da sittende i flere år. Este ut, hadde ræva holdninger (men best geara rogue i guildet, da) og begynte på AAP (tidsbegrensa uføretrygd, som det het da). Jeg var fast bestemt på å bli ufør - jeg hadde jo angst, jeg var deprimert, det var ingen annen vei for meg. Å bli selveste Trygdebeistet var det eneste alternativet utenom å svelge et glass piller eller henge meg i skogen. Jeg vurderte å gå til prostituerte, faktisk - men hatet meg selv så mye at jeg ikke fikk til dét, engang. Jeg ville ikke kle av meg foran noen, vise pikken til noen, at noen skulle tvinges til å late som om det var noe som helst de likte ved meg. I forumer på nett ble jeg sendt linker til eskortesider og alt sånt, alt jeg kunne tenke var hvor mye de kom til å brekke seg og le etter at jeg hadde gått. Etter to år på tilsvarende AAP prøvde jeg å ta livet av meg. Jeg mislyktes, ble innlagt og fikk endelig en type hjelp jeg hadde vanskelig for å motsette meg. Her begynte jeg for første gang å trene, i den lille gymmen de hadde i kjelleren. Jeg ble kjent med de andre innlagte - folk av alle sorter - og ble kjempeforelska i en veldig kristen jente som sang veldig pent. Hun var selvsagt ikke interessert i meg, men hun var akkurat hyggelig nok til at jeg klarte å sette pris på henne som venn, og hun lærte meg mye om hvordan det var å være noen som IKKE var meg. Dette var viktig. Det gikk ikke rett oppover etter dette, men jeg hadde en åpnere tilnærming til verden. I dag er jeg gift på tiende året og har to barn med ei dame jeg møtte fordi vi hadde felles interesser, jeg er i utdannet jobb og selv om jeg aldri ble slank, er jeg definitivt ikke feit lenger. Jeg har det bra med meg sjøl! TIPSENE 1: SUNNE ROLLEMODELLER Menn som snakker mye og høyt om hvor mye damer de lander, enten lyver eller kompenserer for et eller annet med utsvevende seksuelle eskapader. Du bør ikke lytte til dem. Lytt til menn i stabile, langvarige forhold - og gjerne de som har vært i et par. Det er disse som har verktøy og innsikt i hvordan relasjoner mellom mennesker fungerer. En eller annen bajas med solbriller og sigar som gjør seg stor på å sinna-snakke om damer er IKKE en fyr hvis idealer vil hjelpe deg her i livet. 2: TREN Ikke fordi "damer digger muskler". Damer er like forskjellige som menn, noen liker muskler og andre liker tatoveringer, noen liker tynne og andre liker feite. Heldigvis. Nei, du skal trene fordi du skal tilføre kroppen din endorfiner. Du skal føle deg sterk, kapabel og sunn. Du skal føle mestring og framgang, og lære deg å stole på deg selv. Du trenger ikke jage etter drømmekroppen, ikke vær opptatt av speilbildet utover å sjekke at du gjør ting rett. 3: SLUTT MED HODEREGNINGEN Det er ikke sånn at "ligg = muskler + penger + (insert whatever thing you think women are into)". Ikke bruk tid på å prøve å regne deg fram til hva damer vil ha, fordi - som nevnt over - damer liker alt mulig rart. Dessuten, å prøve å oppnå noe her i livet fordi du tror damer kommer til å slenge seg på deg, er den dårligste motivasjonen som finnes. Du vil jo gi opp så fort damene uteblir selv om du er rik, selv om du har muskler. Du må gjøre ting for deg selv - det eneste jeg jevnt over kan si om damer, er at SUNNE damer liker en selvstendig mann som klarer å ta vare på seg selv. 4: KRAV TIL DAMER Jeg hører og ser mye menn som sier "what does she bring to the table" og sånt. Dere har jo misforstått. Damer flest har sitt eget bord, og de er ikke interesserte i å være tjeneren til en mann for å overbevise ham om å være sammen med henne. Det hun bringer til bordet er kjærligheten og partnerskapet. Du har dine preferanser, selvsagt - kanskje du liker gym-babes, kanskje du liker boknerder - men samme hva, hennes hovedbidrag er å elske deg, og ditt hovedbidrag er å elske henne. Alt annet er hverdag, og løses underveis om dere er liv laga. Ikke spør ei dame om hun kan lage mat, spør heller hva hun er interessert i. Og om dette høres helt dust ut for deg fordi du ikke har kommet langt nok til engang å kunne tenke på krav til ei dame, husk at du har holdninger selv om du ikke har fått prøvd dem ut. Hva slags dame tror du at kunne passet for deg? Hva slags interesser har hun? Hva kan dere finne på sammen? Det er mye viktigere enn om hun lager middag, jeg lover. 5: SPØR EN DAME HVA HUN LIKER "You can't ask a fish how it likes to be fished" - shut up. Damer er ikke fisk. Fisking er en type jakt som ender i drap, å sammenligne dette med forhold og sex er skummelt som faen. Rist av deg sånn retorikk umiddelbart. Nei, spør en dame hva hun ser etter i en mann. Det må ikke være en dame du er interessert i - det kan være søsteren din, moren din, en tilfeldig dame på nett. Spør henne hva som har gått galt i hennes tidligere forhold, og hva slags røde flagg hun unngår. Ingen kvinner er like, men slike samtaler humaniserer kvinner for deg, spesielt hvis du er en sånn som ikke tør prate med damer uti verden. Det er lett å glemme at de er akkurat som oss - like forskjellige, like belasta, og med mye av de samme drømmene og håpene for fremtiden. Du skal ikke forstå damer - du skal forstå at damer er mennesker. 6: GÅ I FUCKINGS TERAPI Ikke utsett det. Du trenger hjelp - det gjør vi alle, men statistisk sett trenger du mer hjelp. Hvis du ikke stikker hull på bobla di og lærer deg å se folk i øynene er du ikke "bare" potensielt farlig for andre, men også deg sjøl. Menn som deg er overrepresenterte i alle de kjipe statistikkene. Og du? Slutt å si at kvinner ikke bryr seg om menn, eller at "ingen" bryr seg om menn. Vet du hvem som fikk meg i terapi først? Mora mi hadde prøvd i årevis før jeg plutselig lå halvdævv på baderomsgulvet og jeg skjønte at hun hadde et poeng. Psykologer flest nedringes av menn som har fått beskjed om å gå i terapi så konene deres ikke forlater dem. Kvinner bryr seg om menn - det er MENN som ikke bryr seg om menn. Dette kan vi snu. Jeg bryr meg om deg! Og du må bry deg om deg selv. Det er ikke sånn at noen bryr seg en dritt om en kvinne som gir faen i seg selv heller, det finnes flust av ensomme, sjuke kvinner i dette landet - men de poster ikke på Insta, så du ser dem ikke. Dessverre lever i et kaldt og kynisk samfunn der folk som sliter, uansett kjønn, ikke føler seg sett. Så, la oss snu det! 7: MELD DEG SOM FRIVILLIG Hvor som helst. FOD-gården, Røde Kors. Hjelp flykninger, hjelp barn, gamle, bikkjer, narkomane. Bare kom deg ut og møt folk du ikke ellers ville møtt, gjør en innsats du ikke får betalt for out of the goodness of your heart. Dette er minst like viktig som terapi. Du vil møte alle slags folk, inkludert (og ikke la dette være motivasjonen alene) damer. Sunne damer digger menn som bryr seg om andre OG seg selv. 8: SLUTT Å SUTRE Nei, du skal ikke "manne deg opp". Det er heller ingenting galt i å være sårbar, be om hjelp, være ærlig om følelsene sine og sånt. Nei, sutring er når du gang på gang surmuler over det samme. Gjerne ting med løsninger, men løsninger du ikke gidder å kjøre i gang. "Jeg er feit!" - ja, så tren da! Legg bort chipsen. "Jeg har for dårlige karakterer til å komme inn på..." - Ja, så meld deg opp som privatist! NAV betaler gjerne avgiftene, også. Du må bare fylle ut noen jævla skjemaer. Sutring bærer ingen vei, og tærer på alle rundt deg. Vær proaktiv og FIKS problemene dine, så vil folk være mye mer lydhøre neste gang du sliter - fordi de veit ...Det kommer kanskje flere tips etter hvert. Nå er jeg sliten av å skrive. Hvis du ikke skjønner hvordan disse tipsene vil hjelpe deg inn i et forhold, da er det ingenting jeg kan skrive som vil få deg til å skjønne det. Spør gjerne hvis du lurer på noe spesifikt, men spør med respekt og null sutring, ellers svarer jeg ikke. Lykke til! Anonymkode: 39b18...0c3 Ikke rart du er gift! 🤗 9 3 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Flott innlegg, unntatt nummer 7. Hvis målet er å møte damer eller å vise "se på meg, jeg bryr meg", og ikke hjelpe andre, er det fake og 100% turn off. Ellers er det mange riktige ord. Hilsen, kvinne Anonymkode: 77cc4...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Flott innlegg, unntatt nummer 7. Hvis målet er å møte damer eller å vise "se på meg, jeg bryr meg", og ikke hjelpe andre, er det fake og 100% turn off. Ellers er det mange riktige ord. Hilsen, kvinne Anonymkode: 77cc4...5c0 Synes han dekket fint det du påpeker selv. Sier mye det samme. Anonymkode: 3f346...7c3 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Gikk inn i tråden forberedt på noe tåpelig ræl, men her er faktisk beste innlegget og tipsene skrevet av en mann her inne noen gang! Kudos! Du har skjønt det! Anonymkode: cc94a...c1a 19 1 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Hahaha!! Følte bare for å dele dine gode erfaringer på kg etter mye terapi og surmuling ? Den var god 👍 Anonymkode: f4c6c...58a 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Dette er så bra skrevet, og så sant. Anonymkode: 9a3d2...fa6 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Likte dette, jeg. Anonymkode: b577b...d26 6
goto Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Du har fått hjelp, men det viktigste er at du har tatt i mot hjelpen og utviklet deg til den beste versjonen av deg selv. Det er bra for deg, de rundt deg og AS Norge. Du ordlegger deg godt og jeg håper dette innlegget kan hjelpe andre. 12 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Lol, jeg trodde jeg skulle lese noe driyt, men så er det jo dritbra! Gratulerer forresten, med et nytt og bedre liv ☺️ Du virker som en bra fyr. Håper dine erfaringer kan hjelpe andre. Anonymkode: d3669...71b 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Gå i terapi fordi man ikke finner seg en dame mener du? Det blir vel litt voldsomt. Dating idag er ikke veldig lett, spesielt ikke for menn som ikke er spesielt aktive på Tinder/andre sosiale medier og ikke har et stort nettverk rundt seg. Mange har nok gitt opp rett og slett mens mange ikke gjør en stor nok innsats vil jeg tro, inkludert meg selv. Trives godt som singel så er ikke noe jeg stresser over i det hele tatt per nå. Skulle man funnet seg en måtte man nok vært mye mer sosial som du nevner eller mer aktiv på sosiale medier osv… Nå er det vel generelt ganske så mange single, både menn og damer i Norge. Ikke en spesielt positiv trend der. Anonymkode: def5a...41e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Noe av det beste, og nyttigste jeg har kommet over her 👍🏼 Anonymkode: bc154...866 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå i terapi fordi man ikke finner seg en dame mener du? Det blir vel litt voldsomt. Dating idag er ikke veldig lett, spesielt ikke for menn som ikke er spesielt aktive på Tinder/andre sosiale medier og ikke har et stort nettverk rundt seg. Mange har nok gitt opp rett og slett mens mange ikke gjør en stor nok innsats vil jeg tro, inkludert meg selv. Trives godt som singel så er ikke noe jeg stresser over i det hele tatt per nå. Skulle man funnet seg en måtte man nok vært mye mer sosial som du nevner eller mer aktiv på sosiale medier osv… Nå er det vel generelt ganske så mange single menn og damer i Norge. Ikke en spesielt positiv trend der. Anonymkode: def5a...41e Anonymkode: def5a...41e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 Veldig mye sant hos TS. Imponerende konstruktiv post blant alle troll + incels postene. /M42 Anonymkode: 99672...da5 8 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Greit nok dette, men for de fleste som ikke har draget skyldes det nok mer mangel på attraktivitet i utgangspunktet heller enn at det er så mye konkret man må jobbe med. Utadvendthet, utseende eller rett og slett flaks/tilfeldigheter er fremdeles mest avgjørende for de aller fleste. Forskjellen mellom hvor attraktive menn og kvinner som papiret virker jevnbyrdige oppfattes er stor, og dermed kan en mann som i teorien er svigermors drøm likevel ofte ha vanskeligheter med å finne noen å date. Jeg kjenner selv en som hørtes litt ut som TS og gjorde en del tilsvarende grep, men det er ikke så relevant i de fleste tilfeller. Anonymkode: 12ffb...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 At damer har blitt så selvstendige har gjort alt mye verre i Norge. Menn har ingenting å kjempe for lengre siden damer er så kravstore til partner, og vi vet alle at det er menn som skaper verdier mens damer er ansatt i det offentlige. Anonymkode: b6a8e...223 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): MY CREDENTIALS, scroll hvis du gir faen Jeg vokste opp foran PCen. Jeg var overvektig, kom fra en familie med dårlig råd og deltok aldri på idrett eller noe sånt. Til bursdager og julaftener ønsket jeg meg bare penger så jeg kunne kjøpe PC-deler og bygge meg en heftig gaming-PC (sånn, til 2005 å være), og alt av penger gikk til WoW-abonnement, snacks og - etter hvert - hasj. Da de få vennene jeg hadde begynte å feste, ble ikke jeg invitert. Jeg var rett og slett ikke noen de ville bli sett med, og jeg kan egentlig ikke klandre dem. Jeg luktet vondt, pusset ikke tennene, hadde sinneproblemer og alt jeg pratet om var guild-drama og 4chan-greier. If you know, you know. Den lille kontakten jeg hadde med jenter var høyst ufrivillig fra deres side, i gruppearbeid på VGS og sånt før jeg droppa ut. På gutterommet ble jeg da sittende i flere år. Este ut, hadde ræva holdninger (men best geara rogue i guildet, da) og begynte på AAP (tidsbegrensa uføretrygd, som det het da). Jeg var fast bestemt på å bli ufør - jeg hadde jo angst, jeg var deprimert, det var ingen annen vei for meg. Å bli selveste Trygdebeistet var det eneste alternativet utenom å svelge et glass piller eller henge meg i skogen. Jeg vurderte å gå til prostituerte, faktisk - men hatet meg selv så mye at jeg ikke fikk til dét, engang. Jeg ville ikke kle av meg foran noen, vise pikken til noen, at noen skulle tvinges til å late som om det var noe som helst de likte ved meg. I forumer på nett ble jeg sendt linker til eskortesider og alt sånt, alt jeg kunne tenke var hvor mye de kom til å brekke seg og le etter at jeg hadde gått. Etter to år på tilsvarende AAP prøvde jeg å ta livet av meg. Jeg mislyktes, ble innlagt og fikk endelig en type hjelp jeg hadde vanskelig for å motsette meg. Her begynte jeg for første gang å trene, i den lille gymmen de hadde i kjelleren. Jeg ble kjent med de andre innlagte - folk av alle sorter - og ble kjempeforelska i en veldig kristen jente som sang veldig pent. Hun var selvsagt ikke interessert i meg, men hun var akkurat hyggelig nok til at jeg klarte å sette pris på henne som venn, og hun lærte meg mye om hvordan det var å være noen som IKKE var meg. Dette var viktig. Det gikk ikke rett oppover etter dette, men jeg hadde en åpnere tilnærming til verden. I dag er jeg gift på tiende året og har to barn med ei dame jeg møtte fordi vi hadde felles interesser, jeg er i utdannet jobb og selv om jeg aldri ble slank, er jeg definitivt ikke feit lenger. Jeg har det bra med meg sjøl! TIPSENE 1: SUNNE ROLLEMODELLER Menn som snakker mye og høyt om hvor mye damer de lander, enten lyver eller kompenserer for et eller annet med utsvevende seksuelle eskapader. Du bør ikke lytte til dem. Lytt til menn i stabile, langvarige forhold - og gjerne de som har vært i et par. Det er disse som har verktøy og innsikt i hvordan relasjoner mellom mennesker fungerer. En eller annen bajas med solbriller og sigar som gjør seg stor på å sinna-snakke om damer er IKKE en fyr hvis idealer vil hjelpe deg her i livet. 2: TREN Ikke fordi "damer digger muskler". Damer er like forskjellige som menn, noen liker muskler og andre liker tatoveringer, noen liker tynne og andre liker feite. Heldigvis. Nei, du skal trene fordi du skal tilføre kroppen din endorfiner. Du skal føle deg sterk, kapabel og sunn. Du skal føle mestring og framgang, og lære deg å stole på deg selv. Du trenger ikke jage etter drømmekroppen, ikke vær opptatt av speilbildet utover å sjekke at du gjør ting rett. 3: SLUTT MED HODEREGNINGEN Det er ikke sånn at "ligg = muskler + penger + (insert whatever thing you think women are into)". Ikke bruk tid på å prøve å regne deg fram til hva damer vil ha, fordi - som nevnt over - damer liker alt mulig rart. Dessuten, å prøve å oppnå noe her i livet fordi du tror damer kommer til å slenge seg på deg, er den dårligste motivasjonen som finnes. Du vil jo gi opp så fort damene uteblir selv om du er rik, selv om du har muskler. Du må gjøre ting for deg selv - det eneste jeg jevnt over kan si om damer, er at SUNNE damer liker en selvstendig mann som klarer å ta vare på seg selv. 4: KRAV TIL DAMER Jeg hører og ser mye menn som sier "what does she bring to the table" og sånt. Dere har jo misforstått. Damer flest har sitt eget bord, og de er ikke interesserte i å være tjeneren til en mann for å overbevise ham om å være sammen med henne. Det hun bringer til bordet er kjærligheten og partnerskapet. Du har dine preferanser, selvsagt - kanskje du liker gym-babes, kanskje du liker boknerder - men samme hva, hennes hovedbidrag er å elske deg, og ditt hovedbidrag er å elske henne. Alt annet er hverdag, og løses underveis om dere er liv laga. Ikke spør ei dame om hun kan lage mat, spør heller hva hun er interessert i. Og om dette høres helt dust ut for deg fordi du ikke har kommet langt nok til engang å kunne tenke på krav til ei dame, husk at du har holdninger selv om du ikke har fått prøvd dem ut. Hva slags dame tror du at kunne passet for deg? Hva slags interesser har hun? Hva kan dere finne på sammen? Det er mye viktigere enn om hun lager middag, jeg lover. 5: SPØR EN DAME HVA HUN LIKER "You can't ask a fish how it likes to be fished" - shut up. Damer er ikke fisk. Fisking er en type jakt som ender i drap, å sammenligne dette med forhold og sex er skummelt som faen. Rist av deg sånn retorikk umiddelbart. Nei, spør en dame hva hun ser etter i en mann. Det må ikke være en dame du er interessert i - det kan være søsteren din, moren din, en tilfeldig dame på nett. Spør henne hva som har gått galt i hennes tidligere forhold, og hva slags røde flagg hun unngår. Ingen kvinner er like, men slike samtaler humaniserer kvinner for deg, spesielt hvis du er en sånn som ikke tør prate med damer uti verden. Det er lett å glemme at de er akkurat som oss - like forskjellige, like belasta, og med mye av de samme drømmene og håpene for fremtiden. Du skal ikke forstå damer - du skal forstå at damer er mennesker. 6: GÅ I FUCKINGS TERAPI Ikke utsett det. Du trenger hjelp - det gjør vi alle, men statistisk sett trenger du mer hjelp. Hvis du ikke stikker hull på bobla di og lærer deg å se folk i øynene er du ikke "bare" potensielt farlig for andre, men også deg sjøl. Menn som deg er overrepresenterte i alle de kjipe statistikkene. Og du? Slutt å si at kvinner ikke bryr seg om menn, eller at "ingen" bryr seg om menn. Vet du hvem som fikk meg i terapi først? Mora mi hadde prøvd i årevis før jeg plutselig lå halvdævv på baderomsgulvet og jeg skjønte at hun hadde et poeng. Psykologer flest nedringes av menn som har fått beskjed om å gå i terapi så konene deres ikke forlater dem. Kvinner bryr seg om menn - det er MENN som ikke bryr seg om menn. Dette kan vi snu. Jeg bryr meg om deg! Og du må bry deg om deg selv. Det er ikke sånn at noen bryr seg en dritt om en kvinne som gir faen i seg selv heller, det finnes flust av ensomme, sjuke kvinner i dette landet - men de poster ikke på Insta, så du ser dem ikke. Dessverre lever i et kaldt og kynisk samfunn der folk som sliter, uansett kjønn, ikke føler seg sett. Så, la oss snu det! 7: MELD DEG SOM FRIVILLIG Hvor som helst. FOD-gården, Røde Kors. Hjelp flykninger, hjelp barn, gamle, bikkjer, narkomane. Bare kom deg ut og møt folk du ikke ellers ville møtt, gjør en innsats du ikke får betalt for out of the goodness of your heart. Dette er minst like viktig som terapi. Du vil møte alle slags folk, inkludert (og ikke la dette være motivasjonen alene) damer. Sunne damer digger menn som bryr seg om andre OG seg selv. 8: SLUTT Å SUTRE Nei, du skal ikke "manne deg opp". Det er heller ingenting galt i å være sårbar, be om hjelp, være ærlig om følelsene sine og sånt. Nei, sutring er når du gang på gang surmuler over det samme. Gjerne ting med løsninger, men løsninger du ikke gidder å kjøre i gang. "Jeg er feit!" - ja, så tren da! Legg bort chipsen. "Jeg har for dårlige karakterer til å komme inn på..." - Ja, så meld deg opp som privatist! NAV betaler gjerne avgiftene, også. Du må bare fylle ut noen jævla skjemaer. Sutring bærer ingen vei, og tærer på alle rundt deg. Vær proaktiv og FIKS problemene dine, så vil folk være mye mer lydhøre neste gang du sliter - fordi de veit ...Det kommer kanskje flere tips etter hvert. Nå er jeg sliten av å skrive. Hvis du ikke skjønner hvordan disse tipsene vil hjelpe deg inn i et forhold, da er det ingenting jeg kan skrive som vil få deg til å skjønne det. Spør gjerne hvis du lurer på noe spesifikt, men spør med respekt og null sutring, ellers svarer jeg ikke. Lykke til! Anonymkode: 39b18...0c3 Du glemte å signere med Mvh En fanatisk pro-feminist dame der alt er menn sin skyld 🤣 Kan også komme med en "liste" over tips, som faktisk har fungert for meg som mann, men men. Anonymkode: a5388...cae 2 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå