Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff noen venner jeg ikke har møtt på lenge, de bor i andre byer. Vi pratet om alt mulig, om dem og om ting som skjer. Så når det var tema om mitt liv så fikk jeg lirt rare spørsmål, eller er det normalt å spørre om det?

Jeg gjorde det slutt med eksen min og har ettertid vært veldig lykkelig, det var så riktig og jeg føler meg veldig fri og lett. De har fått med seg at jeg utrykker positivitet via sosiale medier osv, at jeg har det bra og det stemmer jo. Men så får jeg spørsmål som «Føler du deg ensom når du noe alene eller går det greit?» «Har du vært nede og fått en knekk? Det ser bare ut som du har hatt det så bra, har du ikke vært lei deg også?»

jeg svarer at jeg var lei meg før bruddet og valget var tungt, men når jeg først hadde tatt valget og handlet utifra det, har jeg bare kjent på en stor frihet og lykke at set var riktig valg, og nei jeg føler meg ikke ensom, jeg elsker å være alene og det er veldig deilig å bo alene og tenke kun på meg selv.

Jeg bare lurer på om det er normalt å spørre slike spørsmål? Plager det dem at jeg kom lykkelig og sterk ut av bruddet? Ønsker de å høre noe som er tungt for å føle seg bedre selv? Fordi at de har det vanskelig? Eller er det bare for å bry seg ? Jeg tenker bare jeg aldri selv kunne spurt om noe sånt til en person som er glad og har vært igjennom ett brudd, jeg hadde bare vært tilgjengelig og åpen for å høre på alt. Vet ikke, bare jeg som reagerer? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 28233...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er jo at de som legge mest ut på sosiale medier er de som sliter mest, kanskje de har samme erfaring og derfor tenker de dette. 

Anonymkode: c8fb8...986

• Liker 3
Skrevet

Nysgjerrighet.

Anonymkode: 03843...404

Skrevet

De oppfører seg som gode venner - de forsøker å finne ut av om du bare spiller sterk, men egentlig trenger støtte. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nysgjerrighet.

Anonymkode: 03843...404

ja det er de sikkert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min erfaring er jo at de som legge mest ut på sosiale medier er de som sliter mest, kanskje de har samme erfaring og derfor tenker de dette. 

Anonymkode: c8fb8...986

Nå endrer du hele tråden, jeg har ikke skrevet at jeg begynte nylig å legge ut masse på sosial media😂

Vi er som sagt venner som bor andre byer og da er det sosiale medier vi ser hverandre ellers, og da er det feks en snap gruppe vi deler sammen og de sender ting om seg og jeg om meg 😂 Må det inn med teskje da🤷🏼‍♀️ 

Skrevet
Teatrica skrev (36 minutter siden):

De oppfører seg som gode venner - de forsøker å finne ut av om du bare spiller sterk, men egentlig trenger støtte. 

Egentlig ikke, de er meget selvopptatt så den ene kommentaren her inne «nysgjerrig» passet bedre tror jeg..

De hadde støttet såklart der og da, men ikke så mye mer enn det.

Jeg har en bestevenn som har stått i alt sammen med meg og det er sammen i lykken min av frihet og humor vi har sammen 🙂 

Hun er gateklok og  hun ser det er naturlig at jeg er lykkelig etter bruddet, hun så at jeg blomstret da jeg endelig ble fri.  Det har gjort at jeg har delt mye med henne, fordi hun ser meg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egentlig ikke, de er meget selvopptatt så den ene kommentaren her inne «nysgjerrig» passet bedre tror jeg..

De hadde støttet såklart der og da, men ikke så mye mer enn det.

Jeg har en bestevenn som har stått i alt sammen med meg og det er sammen i lykken min av frihet og humor vi har sammen 🙂 

Hun er gateklok og  hun ser det er naturlig at jeg er lykkelig etter bruddet, hun så at jeg blomstret da jeg endelig ble fri.  Det har gjort at jeg har delt mye med henne, fordi hun ser meg :)

Ok, så du har bare bestemt deg for at disse ikke spurte av omtanke for deg... Men hva var vitsen med å spørre oss da?

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Ok, så du har bare bestemt deg for at disse ikke spurte av omtanke for deg... Men hva var vitsen med å spørre oss da?

Akkurat det jeg skulle til å skrive, skjønner liksom ikke poenget med å opprette tråder når man allerede har «svaret».

Anonymkode: 3eb19...b16

Skrevet

De fleste tar jo et brudd veldig tungt. Men begge gangene jeg har gått ut av et samboerforhold, så har jeg kjent i ettertid at det var det riktige å gjøre, og jeg har derfor ikke fått den "deppe-perioden" som sikkert er vanlig. 
I tillegg kommer det kanskje litt ann på hvor dramatisk bruddet har vært? 

De spør kanskje litt av nysgjerrighet og litt for å sjekke at du faktisk er så lykkelig som det ser ut på SoMe.

Skrevet

Spør om noe, stiller et spørsmål.

Anonymkode: f446a...6bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg traff noen venner jeg ikke har møtt på lenge, de bor i andre byer. Vi pratet om alt mulig, om dem og om ting som skjer. Så når det var tema om mitt liv så fikk jeg lirt rare spørsmål, eller er det normalt å spørre om det?

Jeg gjorde det slutt med eksen min og har ettertid vært veldig lykkelig, det var så riktig og jeg føler meg veldig fri og lett. De har fått med seg at jeg utrykker positivitet via sosiale medier osv, at jeg har det bra og det stemmer jo. Men så får jeg spørsmål som «Føler du deg ensom når du noe alene eller går det greit?» «Har du vært nede og fått en knekk? Det ser bare ut som du har hatt det så bra, har du ikke vært lei deg også?»

jeg svarer at jeg var lei meg før bruddet og valget var tungt, men når jeg først hadde tatt valget og handlet utifra det, har jeg bare kjent på en stor frihet og lykke at set var riktig valg, og nei jeg føler meg ikke ensom, jeg elsker å være alene og det er veldig deilig å bo alene og tenke kun på meg selv.

Jeg bare lurer på om det er normalt å spørre slike spørsmål? Plager det dem at jeg kom lykkelig og sterk ut av bruddet? Ønsker de å høre noe som er tungt for å føle seg bedre selv? Fordi at de har det vanskelig? Eller er det bare for å bry seg ? Jeg tenker bare jeg aldri selv kunne spurt om noe sånt til en person som er glad og har vært igjennom ett brudd, jeg hadde bare vært tilgjengelig og åpen for å høre på alt. Vet ikke, bare jeg som reagerer? 🤷🏼‍♀️

Det er helt normalt at du reagerer. Jeg er i samme situasjon som deg. Vært gjennom brudd, dette var helt riktig. Er ikke ensom etterpå. Føler meg fri. Har venner og hobbyer. Setter pris på alenetid. Vet at mennesker i forhold tror oss single er ensomme. Synes det er verre å føle meg alene i et forhold, enn å være singel. Vet at jeg kommer til å få samme spørsmål som TS. Pr i dag, er fornøyd med hverdagen. Singel, men fornøyd. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...