AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 I barnehagen ungen min har startet i serverer de ikke svin av den grunn at alle barna skal kunne spise maten. Ungen min sier hjemme at han har lyst på leverpostei i barnehagen men får bare lov å ha kyllingpostei og det liker h*n ikke. Av pålegg til brødmåltid har de kun gulost, brunost, kyllingpostei og makrell. Ingen skinkeost eller noe.. jeg kjenner jeg ikke synes det er helt greit da de som ikke spiser svin ikke trenger å ha på dette på sin brødskive.. de har varmmat en gang i uken men da kun vegetar eller fiskeretter for å ta hensyn til disse som ikke spiser svin. Jeg vurderer å sende med noen leverposteibokser til barnet mitt slik at h*n får litt bedre utvalg og faktisk spiser der. Barnehagen serverer alle måltider så det er ikke aktuellt å ha med ekstra skiver i matboks heller.. hvordan er det i barnehagen til deres barn? Og hvordan hadde du eventuellt tatt opp dette med de ansatte? Anonymkode: b64ba...42e 4 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 21. desember 2022 Spis leverpostei hjemme da vel. Jeg vil at kantinen på jobb tilbyr cola zero i stedet for pepsi max, men nei.. Anonymkode: 8ba19...996 69 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Kan du ikke bytte barnehage da, om leverpostei er så viktig? Eller servere utelukket svin hjemme så ungen får dosen sin? Anonymkode: 6a94b...370 22 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spis leverpostei hjemme da vel. Jeg vil at kantinen på jobb tilbyr cola zero i stedet for pepsi max, men nei.. Anonymkode: 8ba19...996 🤣🤣 hvordan takler du det? Anonymkode: 6a94b...370 10
Nolke Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spis leverpostei hjemme da vel. Jeg vil at kantinen på jobb tilbyr cola zero i stedet for pepsi max, men nei.. Anonymkode: 8ba19... tipper du har bedre utvalg i kantinen din, her er det snakk om ost, kyllingpostei og makrell😂 Endret 21. desember 2022 av Nolke
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Hadde ikke giddet å lage dårlig stemning over noe så utrolig uviktig. Ungen din klarer seg helt fint uten svin i barnehagen. Anonymkode: 3e323...0b3 38 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Er det virkelig et så stort problem at barnet ditt ikke får leverpostei i barnehagen? Barnet får spise leverpostei hjemme da. Det er helt vanlig at barnehager har et utvalg av pålegg som barna kan velge mellom. Om barnet kun spiser leverpostei som pålegg, er det uansett på tide at barnet får utvidet smaksløkene litt. At de velger vegetar eller fiskeretter som varmretter har vel ingenting med å ikke spise svin å gjøre? Da kunne de jo servert kylling, kjøttdeig/biff, viltkjøtt osv. også. Anonymkode: 7e9fb...b23 29
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Dersom dette er på Oslo øst så forstår jeg egentlig barnehagen. De har ansvar for at kanskje 80% av barna ikke får i seg svin, lettere å droppe det helt. Men jeg forstår deg også, mitt ene barn var superkresen og likte bare leverpostei på skiva. Hadde bare sagt fra om dette og sendt med noen bokser som bare var ditt barn sine. På samme måte som barn med allergi ofte har med egen mat. Dette er ikke et problem egentlig, bare snakk med personalet så får du helt sikkert lov! Fokuser på at det er barnets preferanser på å få i seg mat, ikke fremstill det som rasisme liksom. Mitt barn likte bare ett type knekkebrød, og ikke barnehagens brød. Vi hadde med en knekkebrødpakke han hadde i skapet, null problem:) Anonymkode: f2e3c...90e 15 1 4
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Ungen din overlever uten svin - dette er et ikke-problem! 24
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🤣🤣 hvordan takler du det? Anonymkode: 6a94b...370 Med daglige trassanfall. Anonymkode: 8ba19...996 19 5 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Du lager problemer ut av ingenting her og pusher barnet ditt foran deg for å fronte meningene dine. Ungen din overlever uten gris i barnehagen. Anonymkode: 90e71...4d9 28
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Jeg skjønner hva du vil fram til her. Det er rasisme-fisking. Men dette er et ikke-problem. For det første så er det et reelt problem om ungen din BARE spiser leverpostei. Da får hun mangler. Et variert kosthold er sunnere for henne. For det andre, om det er så kritisk at hun skal få leverpostei til alle måltider så sender du med henne en boks som bare hun kan spise. Versågod. Anonymkode: 08344...026 26 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner hva du vil fram til her. Det er rasisme-fisking. Men dette er et ikke-problem. For det første så er det et reelt problem om ungen din BARE spiser leverpostei. Da får hun mangler. Et variert kosthold er sunnere for henne. For det andre, om det er så kritisk at hun skal få leverpostei til alle måltider så sender du med henne en boks som bare hun kan spise. Versågod. Anonymkode: 08344...026 Veldig overasket av reaksjonene her altså! Ungen spiser mer enn kun leverpostei. Det er snakk om veldig lite å velge i her… jeg synes det er dårlig å ha så liten variasjon/utvalg.. Anonymkode: b64ba...42e 3 4
Rotemor Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Enig i rasismefisking. I tillegg til at dette er et skrekkeksempel på en del av dagens mødre som ikke synes barn skal tåle noe som helst. 20
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Du kan godt klage på variasjon i kosten i barnehagen, men å trekke fram mangelen på svin som eneste problemet gjør at det er bittelitt vanskelig å grave fram noe særlig sympati. 28 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I barnehagen ungen min har startet i serverer de ikke svin av den grunn at alle barna skal kunne spise maten. Ungen min sier hjemme at han har lyst på leverpostei i barnehagen men får bare lov å ha kyllingpostei og det liker h*n ikke. Av pålegg til brødmåltid har de kun gulost, brunost, kyllingpostei og makrell. Ingen skinkeost eller noe.. jeg kjenner jeg ikke synes det er helt greit da de som ikke spiser svin ikke trenger å ha på dette på sin brødskive.. de har varmmat en gang i uken men da kun vegetar eller fiskeretter for å ta hensyn til disse som ikke spiser svin. Jeg vurderer å sende med noen leverposteibokser til barnet mitt slik at h*n får litt bedre utvalg og faktisk spiser der. Barnehagen serverer alle måltider så det er ikke aktuellt å ha med ekstra skiver i matboks heller.. hvordan er det i barnehagen til deres barn? Og hvordan hadde du eventuellt tatt opp dette med de ansatte? Anonymkode: b64ba...42e 😂😂😂😂 Det er ikke noe å ta opp. Barnehagen har et rikholdig og variert utvalg i pålegg. Er ikke dette bra nok så får du sende med ungen leverpostei. At de tilbyr varme retter i form av vegetar eller fisk, er bare postitivt. Anonymkode: cdaa2...10c 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom dette er på Oslo øst så forstår jeg egentlig barnehagen. De har ansvar for at kanskje 80% av barna ikke får i seg svin, lettere å droppe det helt. Men jeg forstår deg også, mitt ene barn var superkresen og likte bare leverpostei på skiva. Hadde bare sagt fra om dette og sendt med noen bokser som bare var ditt barn sine. På samme måte som barn med allergi ofte har med egen mat. Dette er ikke et problem egentlig, bare snakk med personalet så får du helt sikkert lov! Fokuser på at det er barnets preferanser på å få i seg mat, ikke fremstill det som rasisme liksom. Mitt barn likte bare ett type knekkebrød, og ikke barnehagens brød. Vi hadde med en knekkebrødpakke han hadde i skapet, null problem:) Anonymkode: f2e3c...90e Langt ifra oslo Anonymkode: b64ba...42e
Daria Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig overasket av reaksjonene her altså! Ungen spiser mer enn kun leverpostei. Det er snakk om veldig lite å velge i her… jeg synes det er dårlig å ha så liten variasjon/utvalg.. Anonymkode: b64ba...42e Men da tar du opp det - at det er mangel på variasjon. Hverken leverpostei eller svin generelt er en nødvendighet for å ha et variert tilbud. 10 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dersom dette er på Oslo øst så forstår jeg egentlig barnehagen. De har ansvar for at kanskje 80% av barna ikke får i seg svin, lettere å droppe det helt. Men jeg forstår deg også, mitt ene barn var superkresen og likte bare leverpostei på skiva. Hadde bare sagt fra om dette og sendt med noen bokser som bare var ditt barn sine. På samme måte som barn med allergi ofte har med egen mat. Dette er ikke et problem egentlig, bare snakk med personalet så får du helt sikkert lov! Fokuser på at det er barnets preferanser på å få i seg mat, ikke fremstill det som rasisme liksom. Mitt barn likte bare ett type knekkebrød, og ikke barnehagens brød. Vi hadde med en knekkebrødpakke han hadde i skapet, null problem:) Anonymkode: f2e3c...90e Langt ifra oslo, men ja jeg tror nesten jeg kommer til å sende med noen bokser leverpostei. Kunne ha sendt med pålegg som servelat, fårepølse ol også men tenker det er bedre å ta med noe ungen faktisk vil ha!☺️ Anonymkode: b64ba...42e 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå