AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Har en venninne som nesten utelukkende snakker om helse. Det er bestandig ett eller annet hun bekymrer seg over, og helt ærlig begynner det å bli slitsomt med timeslange samtaler om det samme igjen og igjen. Jeg vet jeg burde være tøffere å få sagt ifra, og har også prøvd ved et par anledninger men det blir ikke bedre. Synes det er slitsomt å prate med folk som bestandig har et negativt fokus. Andre som har noen lignende venner og som har funnet ut hvordan man bryter sirkelen? Har forsøkt å bytte tema underveis i samtalen, men hun pendler det stadig inn på helse igjen så fort hun får anledning.. Anonymkode: ff119...151
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Si at "nå må vi snakke om noe positivt! Det er så deprimerende å bare snakke om negative ting". Så stopper du henne og penser henne over på andre tema hver gang hun glemmer seg og begynner å klage igjen. Anonymkode: 39366...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Har ei sånn eller to jeg også. Som jeg rett å slett har satt på pause 🤮 Anonymkode: 57b9d...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Har ikke noen gode råd tror jeg, har samme type venninne og også en veldig god kollega som er av samme sort. Venninnen min vet at hun er litt hypokonder og kan innimellom spøke litt med det selv, at det kanskje blir litt mye... Jeg merker at jeg kan bli irritert når hun tror hun er døden nær.. bare fordi et familiemedlem døde av noe så tror hun at hun får det samme. Og hvert minste tegn til sykdom gjør henne stressa og det er ikke måte på hvor mange mystiske symptomer hun kjenner på. Jeg avfeier henne ofte og bare svarer at hun ser da kjernesunn ut, og at hadde det virkelig vært noe alvorlig galt så hadde hun vel ikke orket å løpe på en ny fjelltopp annenhver helg. Kollegaen er det litt verre med, vi er ikke så nære at jeg vil være like direkte.. men herregud så slitsomt. Anonymkode: 89fca...46e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå