Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå endel som sliter økonomisk, spesielt til jul. Men når man har fått kjøpt både gaver og mat, så bør man vel være fornøyd med det? 

I år er det mange som må prioritere annerledes til jul, og her hadde ihvertfall julestrømper blitt bortprioritert i år. Dessuten så får man kjøpt rimelige julestrømper på Europris. Jeg tror ingen barn tar skade av det om de ikke får julestrømpe i år, dessuten så har barna godt av å få vite at i disse tider så må man prioritere annerledes. 

Jeg synes denne unødvendige tiggingen ødelegger for de som virkelig trenger hjelp. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Anonymkode: 86590...25d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat julestrømpe skjønner ikke jeg heller helt. Har en fått julemat regner jeg med det følger med både mandariner, pepperkaker og litt julemarsipan?

Pleier ikke ha mer enn det i strømpene her i huset. Og juleblader da, de koster litt. Vi pleier å ta vare på bladene da, og har en stabel liggende. Ville ikke gjort noe å gjenbruke noen av dem.

Anonymkode: 65ef3...36a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat julestrømpe skjønner ikke jeg heller helt. Har en fått julemat regner jeg med det følger med både mandariner, pepperkaker og litt julemarsipan?

Pleier ikke ha mer enn det i strømpene her i huset. Og juleblader da, de koster litt. Vi pleier å ta vare på bladene da, og har en stabel liggende. Ville ikke gjort noe å gjenbruke noen av dem.

Anonymkode: 65ef3...36a

Enig, gjenbruk av julehefter må da kunne være mulig :)

Men, hvis man er så fattig at man må ty til tigging, så mener jeg at julestrømpe får være julestrømpe i år, eller kjøpe av de rimelige på Europris. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nå endel som sliter økonomisk, spesielt til jul. Men når man har fått kjøpt både gaver og mat, så bør man vel være fornøyd med det? 

I år er det mange som må prioritere annerledes til jul, og her hadde ihvertfall julestrømper blitt bortprioritert i år. Dessuten så får man kjøpt rimelige julestrømper på Europris. Jeg tror ingen barn tar skade av det om de ikke får julestrømpe i år, dessuten så har barna godt av å få vite at i disse tider så må man prioritere annerledes. 

Jeg synes denne unødvendige tiggingen ødelegger for de som virkelig trenger hjelp. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

det er spesielt ja . er også billige julestrømper som man kan fylle selv både på normal, nille, europris og rusta.

Jeg sliter selv,men spør aldri om hjelp,men prøver og sparer fra sommer til jul, så jeg har litt ekstra penger, i år hadde jeg 5000 ekstra nå i Januar

Anonymkode: a3788...8ad

• Liker 1
Skrevet

ekstra i desember og januar skulle det stå

Anonymkode: a3788...8ad

Skrevet

Vet ikke hva jeg tenker nå som men spiser snop i større grad enn når jeg vokste opp. Som barn av 70 tallet så var den strømpen nesten viktigere enn pakkene. Vi fikk begrenset med snop ellers i året og det som kom i strømpen var nok til hele jula og av og til ett stykke ut i januar. Mine barn har ikke vert like opptatt av den strømpen. Fikk de en stor melkesjokolade oppi der var de fornøyd.

Anonymkode: 14e53...4ca

Skrevet

Jeg dropper julestrømpa i år. Ikke pga pris, men ser ikke logikken i å starte dagen med mer sukker og snop enn den biten som er i julekalenderen. 

Skrevet

Strømpa var en av de store gledene som barn her. Men var ikke proppet full av godis. Av og til en liten ting også. Men som hang sammen med økonomien vi hadde. Ikke vokst opp i overflod av noe som helst, men da hadde vi ikke samme tigging som vi har nå heller…

Næring etter tæring er nok vanskelig for mange. 

Anonymkode: a16c1...711

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...