AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Svarer fastlegen din på meldinger utenom kontortiden? Og hvor raskt bruker du får svar? Anonymkode: 9589c...311
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Ja dessverre. Synes så synd på dem 🙈 får gjerne svar typ rundt kl 23 på kvelden. Virker som han jobber døgnet rundt stakkars. Anonymkode: b948a...46a 4
parmanoia Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 En gang sendte jeg melding søndag kveld. Tenkte da hadde hun den klar til mandag morgen. Fikk svar en halvtime senere.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Jeg får svar stort sett ganske kjapt. Jeg bruker endel medisiner, og når jeg ber om reseptfornyelse, noe jeg ofte gjør i helgene/på kveldene, så kommer de som regel etter toppen et par timer. Det er ikke slik at jeg vil/må ha dem da, tanken min er at hun skal legge dem ut når hun er på jobb, men hun jobber visst døgnet rundt, uken gjennom.. Datter har noen diagnoser og når jeg sender mld om et eller annet ang hennes svarer hun også kjapt. Anonymkode: 4d89b...eba
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får svar stort sett ganske kjapt. Jeg bruker endel medisiner, og når jeg ber om reseptfornyelse, noe jeg ofte gjør i helgene/på kveldene, så kommer de som regel etter toppen et par timer. Det er ikke slik at jeg vil/må ha dem da, tanken min er at hun skal legge dem ut når hun er på jobb, men hun jobber visst døgnet rundt, uken gjennom.. Datter har noen diagnoser og når jeg sender mld om et eller annet ang hennes svarer hun også kjapt. Anonymkode: 4d89b...eba Ja, jeg har også inntrykk av at fastlegen jobber hele døgnet, hehe. Anonymkode: 9589c...311
Bålkaffe Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Min svarer veldig fort, og jobber tydeligvis veldig seint og i helgene, og jeg er redd for at han kan bli utbrent av det.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Samme som de andre over her, jeg sendte melding litt sent en mandag og trodde jeg skulle få svar tirsdag morgen tidligst, men fikk svar etter en halvtimes tid, med timeavtale dagen etter. Har inntrykk av at fastlegen jobber hele tiden og fikk nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg "forstyrret". Anonymkode: 0d7a6...64d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Fastlegen min har nylig gått ned til 4 dager i uka hvor én er kontordag. Jeg får ikke svar på den engang. Må stort sett purre 3-4 ganger. Noen ganger har jeg vært nødt til å bestille time for å få kontakt.. Anonymkode: 9742e...425
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Han svarer døgnet rundt 🙂. Tror de er så opptatte med pasienter i kontortiden at de ikke rekker å svare på mld da. Anonymkode: bed9a...b3a
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Min fastlege svarer sjelden i kontortiden, da er han opptatt med pasienter. Men etter kontortid er han veldig effektiv på dette, og jeg har fått inn resepter klokka 23 på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Jeg får søndag morgen før klokka syv feks. Håper de må logge inn for å jobbe og at de ikke får kroniske meldinger på telefon eller et eller annet annet sted. Anonymkode: 90757...d57
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Ja, som regel samme dag ved fornyelse av resepter, og er det noe, svar på prøver som ikke er helt innenfor, ringer legen etter kontortid. Anonymkode: 467f7...836
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Får svar hele døgnet hele året - desverre. Liker fastlegen min veldig godt, men er redd for at han blir utbrent. Jeg tåler godt å vente flere dager på resept eller time, jeg er god til å planlegge slikt. Og om noe haster så skriver jeg at det haster. Har fortalt han dette og han virket nesten lettet. Men jeg får allikevel svar til alle døgnets tider. Fastleger som han fortjener faktisk den lønna de har, og bedre arbeidsbetingelser! Anonymkode: 65427...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Jeg får alltid svar i løpet av en arbeidsdag. Det hender hun svarer på ettermiddagen, men ikke i helger og helligdager. Det er fint, jeg er veldig fornøyd med henne, og håper hun holder lenge i yrket. Så må jeg si at jeg kjenner mange, inkludert mannen min, som svarer på jobbmeldinger og -telefoner "døgnet rundt", de også. Mannen er et godt stykke unna gjennomsnittslønnen for en fastlege, og jobber minst nok mye. Så dette er ikke unikt for leger, altså. Anonymkode: 3d17e...041
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 Det er ikke mulig å sende meldinger til min lege. Må enten ringe eller sende sms til legesenteret. Har dog opplevd å bli oppringt sent på kveld og fått sms på en helligdag angående prøvesvar så han jobber mye. Anonymkode: 7bbaf...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå