Gå til innhold

Er det trygt/farlig og drikke to STORE kaffer hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jeg drikker to STORE kaffer hver eneste dag, er det noe negativt med det? Jeg føler meg topp, og sover godt.

Anonymkode: 36275...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe problem med det inntaket. Selv drikker jeg 4-5 kopper om dagen og har gjort det i flere år.

Anonymkode: c03c7...1bf

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint, men kaffe trekker ut magesium fra kroppen (cellene), så du kan godt ta tilskudd av magnesium for å dekke inn tapet .
Magnesium er viktig for kroppen .

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser ikke noe problem med det inntaket. Selv drikker jeg 4-5 kopper om dagen og har gjort det i flere år.

Anonymkode: c03c7...1bf

Er ikke det ekstermt mye koffein?

Skrevet
Fjelltopp skrev (Akkurat nå):

Det går helt fint, men kaffe trekker ut magesium fra kroppen (cellene), så du kan godt ta tilskudd av magnesium for å dekke inn tapet .
Magnesium er viktig for kroppen .

Jeg tenker mest pga koffeinet. Det skader ikke hjerte på sikt?

Skrevet

Jeg ser ikke problemet ved det. Jeg har drukket 4-5 kopper, til og med 8 kopper, i perioder og aldri hatt problemer med å sove.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker mest pga koffeinet. Det skader ikke hjerte på sikt?

I seg selv er det ikke farlig for hjertet, men hvis du drikke mye kaffe og kroppen mister viktige mineraler pga det , så vil det jo unektelig ha en innvirkning på kroppens organer.

Endret av Fjelltopp
  • Liker 2
Skrevet

De fleste kaffedrikkere drikker litervis hver dag, tilsynelatende uten problemer. 

• Liker 1
Skrevet

tror ikke det finnes data på at kaffedrikkere dør før ikke-drikkere

Anonymkode: e66ed...bc1

• Liker 1
Skrevet

Når du sier ‘to store kaffer’ - hva mener du da?

Bare la merke til at du ikke sa to store kopper kaffe. Mener du egentlig slike store kaffedrikker fra kaffebar? Med melk og siruper?

Da kan det være problematisk over tid, men da aller mest pga høyt kaloriinnhold.

Anonymkode: fca05...c38

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Noen som vet? Jeg drikker to STORE kaffer hver eneste dag, er det noe negativt med det? Jeg føler meg topp, og sover godt.

Ja, det er farlig. Du kan utvikle angst for helt uvesentlige ting. 

Anonymkode: e2a4c...910

• Liker 3
Skrevet

Bruker Peanut kan drikke 5-6 kopper hver dag av kaffe og så 2-3 kopper te  <_<

Skrevet

Koffein kan gjøre at du ikke sover dypt nok, selv om du sover lenge nok. Dyp søvn er viktig for restitusjon av muskler. Så hvis du opplever stramme/vonde muskler i f.eks skuldre og nakke, kan det være gunstig å kutte ut kaffen for å få bedre søvn og bedre resitusjon av musklene.

Men hvis du ikke har vonde muskler, så sover du sikkert bra nok, så da er det jo ikke relevant for deg.

Hvis du har høyt blodtrykk, bør du vel også vurdere det sammen med legen din, men hvis du har normalt blodtrykk er det jo greit.

Altså hvis du er frisk er det ufarlig. Du får ikke hjertefeil av kaffe. Er du syk eller har søvnvansker bør det jo vurderes. 

Anonymkode: 10a5b...db1

• Liker 1
Skrevet

Koffein er dehydrerende de lux.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kaffe kan faktisk være bra for hjertet.

https://www.lhl.no/sunnere-liv/ernaring-mat-og-helse/kaffe-hjertehelse-og-kolesterol/

Anonymkode: 9caa5...977

Jeg ville bekymret meg for endret hjernestruktur, redusert hjernevolum og risiko for demens som man ser er en effekt av kaffedrikking.

https://www.michiganpsychologicalassociation.org/index.php?option=com_dailyplanetblog&view=entry&year=2021&month=02&day=21&id=70:drinking-caffeine-regularly-will-change-your-brain

https://scitechdaily.com/bitter-brew-high-coffee-consumption-is-associated-with-smaller-brain-volume/

Anonymkode: c7a8e...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...