AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Hei! Jeg er ansatt i to forskjellige boliger i kommunen. Den ene stillingen er på 50% og den andre er på 0% (kun tilkalling). Vet dere om jeg trenger å sende foreldrepermisjonssøknad til tilkallingsstillingen? Anonymkode: 4cc04...d27
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Nei skulle ikke tro det. Du har jo ingenting å ta permisjon ifra. Anonymkode: 5eb4f...3bb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Om du skal søke foreldrepenger så ville jeg ha forhørt meg med nav først. Og sjekk med HR der du jobber 0%, de må jo uansett registrere permisjonen din så du ikke blir oppringt. Anonymkode: 035cd...7ac
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Du søker foreldrepenger av NAV, om arbeidsgiverne dine "krever" (ikke lovpålagt) intern søknad kan kun arbeidsgiver svare på. Jeg regner med du har kontrakt selv om den er på 0%, du har dermed like rettigheter og plikter som andre ansatte. Prosentstilling er uvesentlig, foreldrepenger beregnes på de siste 3 mnd med skattbar inntekt før permisjonsstart. Du søker ikke foreldrepenger fra arbeidsplasser. Anonymkode: c6f13...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei skulle ikke tro det. Du har jo ingenting å ta permisjon ifra. Anonymkode: 5eb4f...3bb Feil. Om man har kontrakt, har man arbeidsplass, har kan plikter og rettigheter. Anonymkode: c6f13...7c6 1
Anonym6789 Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 Hør med arbeidsgiver, jeg fikk søknad fra arbeidsgiverne mine som jeg fylte ut. Det hadde ikke med penger å gjøre. Søknaden til nav baserte seg på 3mnd inntekt. Ikke %stilling og slik. Anonymkode: 86d42...b80
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 2 hours ago, Anonym6789 said: Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding De fleste sender vel søknad? Det har iallfall jeg gjort med mine arbeidsgivere. De skal jo godkjenne. Skal mye til at de ikke godkjenner, men min hadde ikke godkjent at jeg "jobbet" påske eller jul for å forlenge permisjonen iallfall. Anonymkode: ca13e...34e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De fleste sender vel søknad? Det har iallfall jeg gjort med mine arbeidsgivere. De skal jo godkjenne. Skal mye til at de ikke godkjenner, men min hadde ikke godkjent at jeg "jobbet" påske eller jul for å forlenge permisjonen iallfall. Anonymkode: ca13e...34e De skal ikke godkjenne, de skal bare ha dokumentasjon på at du er borte. Skal du dog ha gradert permisjon må det avtales og godkjennes. Det kalles søknad internt, men det er bare en formalitet. Anonymkode: c6f13...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 Anonym6789 skrev (3 timer siden): Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding Joda, noen gjør det slik. Det tyder på gode rutiner på en arbeidsplass, men viktig å likevel sette seg inn i regelverket selv. Anonymkode: c6f13...7c6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 Anonym6789 skrev (7 timer siden): Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding Vi må søke formelt i egen HR-portal i tillegg til et annet formelt forum. Anonymkode: 035cd...7ac
Hedda-78 Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 Hos oss må vi søke foreldrepermisjon, på samme måte som f.eks permisjon uten lønn. Forskjellen er bare at foreldrepermisjon alltid blir innvilget. Men de må ha det papiret og sånn for dokumentasjon og å få det riktig inn i systemene. Hør med din 0% -arbeidsgiver, du, om hva du skal gjøre.
Anonym6789 Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De fleste sender vel søknad? Det har iallfall jeg gjort med mine arbeidsgivere. De skal jo godkjenne. Skal mye til at de ikke godkjenner, men min hadde ikke godkjent at jeg "jobbet" påske eller jul for å forlenge permisjonen iallfall. Anonymkode: ca13e...34e Aah skjønner. Jeg har kun sendt planen for når jeg har satt opp mine uker, trodde ikke det måtte søkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå