Gå til innhold

Søke foreldrepermisjon fra en tilkallingsstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ansatt i to forskjellige boliger i kommunen. Den ene stillingen er på 50% og den andre er på 0% (kun tilkalling). Vet dere om jeg trenger å sende foreldrepermisjonssøknad til tilkallingsstillingen? 

Anonymkode: 4cc04...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei skulle ikke tro det. Du har jo ingenting å ta permisjon ifra.

Anonymkode: 5eb4f...3bb

Skrevet

Om du skal søke foreldrepenger så ville jeg ha forhørt meg med nav først. Og sjekk med HR der du jobber 0%, de må jo uansett registrere permisjonen din så du ikke blir oppringt.

Anonymkode: 035cd...7ac

Skrevet

Du søker foreldrepenger av NAV, om arbeidsgiverne dine "krever" (ikke lovpålagt) intern søknad kan kun arbeidsgiver svare på. Jeg regner med du har kontrakt selv om den er på 0%, du har dermed like rettigheter og plikter som andre ansatte. Prosentstilling er uvesentlig, foreldrepenger beregnes på de siste 3 mnd med skattbar inntekt før permisjonsstart. Du søker ikke foreldrepenger fra arbeidsplasser. 

Anonymkode: c6f13...7c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei skulle ikke tro det. Du har jo ingenting å ta permisjon ifra.

Anonymkode: 5eb4f...3bb

Feil. Om man har kontrakt, har man arbeidsplass, har kan plikter og rettigheter. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding

• Liker 1
Skrevet

Hør med arbeidsgiver, jeg fikk søknad fra arbeidsgiverne mine som jeg fylte ut. Det hadde ikke med penger å gjøre.

Søknaden til nav baserte seg på 3mnd inntekt. Ikke %stilling og slik.

Anonymkode: 86d42...b80

Skrevet
2 hours ago, Anonym6789 said:

Ingen søker vel permisjon til arbeidsgiver? Man gir vel bare beskjed om at man er gravid og skal ha permisjon? De må uansett sende inn inntektsmelding

De fleste sender vel søknad? Det har iallfall jeg gjort med mine arbeidsgivere. De skal jo godkjenne. Skal mye til at de ikke godkjenner, men min hadde ikke godkjent at jeg "jobbet" påske eller jul for å forlenge permisjonen iallfall. 

Anonymkode: ca13e...34e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De fleste sender vel søknad? Det har iallfall jeg gjort med mine arbeidsgivere. De skal jo godkjenne. Skal mye til at de ikke godkjenner, men min hadde ikke godkjent at jeg "jobbet" påske eller jul for å forlenge permisjonen iallfall. 

De skal ikke godkjenne, de skal bare ha dokumentasjon på at du er borte. Skal du dog ha gradert permisjon må det avtales og godkjennes. Det kalles søknad internt, men det er bare en formalitet. 

• Liker 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (3 timer siden):

Joda, noen gjør det slik. Det tyder på gode rutiner på en arbeidsplass, men viktig å likevel sette seg inn i regelverket selv. 

Skrevet
Anonym6789 skrev (7 timer siden):

Vi må søke formelt i egen HR-portal i tillegg til et annet formelt forum. 

Anonymkode: 035cd...7ac

Skrevet

Hos oss må vi søke foreldrepermisjon, på samme måte som f.eks permisjon uten lønn. Forskjellen er bare at foreldrepermisjon alltid blir innvilget. Men de må ha det papiret og sånn for dokumentasjon og å få det riktig inn i systemene.

Hør med din 0% -arbeidsgiver, du, om hva du skal gjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Aah skjønner. Jeg har kun sendt planen for når jeg har satt opp mine uker, trodde ikke det måtte søkes 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...