Gå til innhold

Hvor finne klær i små størrelser til kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rundt 160cm og er smalt bygd fra naturens side. Jeg synes det er så vanskelig å finne klær som sitter fint på! 

Tenker jeg ofte ender opp med å se ut som en pose selv i minste klesstørrelse og kjenner frustrasjonen over at plagget ville passet om jeg var 10kg tyngre eller 10cm høyere. 

Finner klær i passende størrelser på bikbok, men skulle gjerne hatt flere alternativer. Helst klær i bedre kvalitet og som kan brukes i jobbsammenheng. 

Hvor finner andre klær i mindre størrelser?

Anonymkode: 2f82e...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hvor liten vi snakker tror jeg? Jeg handler litt på Vero Moda, de har ofte klær med ok utvalg mtp størrelse, også noe på Carlings. Kjoler, topper og gensere synes jeg ikke er noe problem med, men bukser er vanskelig.. jeg må ha 30 i lengde, ellers blir den altfor lang, og kan bruke alt fra 26-28 i bredde, litt ettersom modell og stretch 

Anonymkode: ac23b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme som deg, spesielt i bukser.

Ikke er jeg undervektig, men bukser til jobb er utrolig vanskelig å finne uten at jeg må få dem sydd om. 

I kjoler og topper anbefaler jeg & Other Stories

Anonymkode: 4064c...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer jo litt an på hvor liten vi snakker tror jeg? Jeg handler litt på Vero Moda, de har ofte klær med ok utvalg mtp størrelse, også noe på Carlings. Kjoler, topper og gensere synes jeg ikke er noe problem med, men bukser er vanskelig.. jeg må ha 30 i lengde, ellers blir den altfor lang, og kan bruke alt fra 26-28 i bredde, litt ettersom modell og stretch 

Anonymkode: ac23b...91f

Men hvis du bruker 26 i bredde så er du bare lav, ikke så veldig petite. Jeg er 170 og bruker 25-26 i bredde. Men svigerinna mi er veldig petite og bruker sikkert 23-24 i bredde, da snakker vi vanskelig å finne klær som er passe. Vet hun handler en del barnetøy/juniortøy til turklær etc.

Anonymkode: 43851...186

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine råd her. 

Petite på zalando eller barne/ungdomsavdelinger har jeg ikke prøvd, så det skal jeg få sjekket ut. 

For min del er hovedproblemet å finne bluser eller topper som passer. 

TS

Anonymkode: 2f82e...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Zara og andre Sør-Europeiske merker er små i størrelsen. Styr unna skandinaviske kjeder. Søsteren min som er overvektig, og "vanligvis" (umulig å si når størrelsene varierer så mye) strl 44 (X-XL). Hun kjøpte nylig en topp på Kappahl i M som passet perfekt.

Anonymkode: b2462...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...