AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Som om renter,strøm,mat og jul ikke er dyrt nok no. Skal det bakes, arrangeres og betales inn 100kr pr barn (har 4) til å kjøpe gave til lærere (de har flere lærere pr trinn). Hvorfor? Det er jo kos å gi en liten oppmerksomhet men ikke alltid folk betaler så da får vi senere nytt krav om de som har mulighet kan betale en gang til da mange ikkr har betalt. Er det normalt på alle barneskoler og ungdomskoler hvert halvår å overøse lærere med gaver? Å måtte bake og ha med seg mat til over 50stykker hver gang? I tilegg skal vi ta hensyn til alle allergier! Før var det kun svaslutningen på barneskolen og ungdomskolen vi kjøpte noe. Hvorfor så ofte og mye no? No har i tilegg veldig mange dårlig råd.Og mange har flere barn. Anonymkode: ea912...a37
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Her er det vanlig å oppmuntre til å hi et frivillig, lite bidrag til klassekassen (ofte rundt 25 kr) og så ordner trinnkontaktene med blomster til jul og sommer. Jeg synes det er innafor så lenge det er frivillig og anonymt hvem som gir, men 100kr per barn var veldig mye…Mtp mat til avslutninger, gjøres det litt ulikt. Noen ganger tar alle med det de vil ha til egen frokost, mens vi andre ganger blir oppfordret (men fortsatt frivillig) til å ta med noe til et felles langbord (en påleggssort, et brød el.l.). Synes det også er innafor jeg da, siden jeg tror man får mye igjen for det mtp det sosiale miljøet på trinnet, men kan forstå at det blir mye hvis man har mange barn og stram økonomi. Anonymkode: f6519...95a 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er det vanlig å oppmuntre til å hi et frivillig, lite bidrag til klassekassen (ofte rundt 25 kr) og så ordner trinnkontaktene med blomster til jul og sommer. Jeg synes det er innafor så lenge det er frivillig og anonymt hvem som gir, men 100kr per barn var veldig mye…Mtp mat til avslutninger, gjøres det litt ulikt. Noen ganger tar alle med det de vil ha til egen frokost, mens vi andre ganger blir oppfordret (men fortsatt frivillig) til å ta med noe til et felles langbord (en påleggssort, et brød el.l.). Synes det også er innafor jeg da, siden jeg tror man får mye igjen for det mtp det sosiale miljøet på trinnet, men kan forstå at det blir mye hvis man har mange barn og stram økonomi. Anonymkode: f6519...95a 25kr er greit. Men 100kr pr barn du har og det kommer alltid krav 1uke før juleferien. Bedre å spørre på høsten. Og litt mindre enn 100. For oss er det 400kr. I tilegg til mat/bakst til 4 avslutninger. Og andre ting de skal være med på som koster penger. Anonymt var lurt. Men da får de vel enda mindre inn. Anonymkode: ea912...a37
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Her er det ingen gave til noen lærere unntatt til kontaktlærer når dem er ferdig i 4,7 eller 10 klasse. Anonymkode: 978a0...a9b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Kan aldri huske at lærere fikk gaver da jeg gikk skole, og ikke hørt noe om det i barnehagen.. de får da lønn? Som om man skulle gitt sjefen sin gaver til jul og sommer? Eller skulle vi fått gaver av våre kunder/pasienter? Anonymkode: e5ee2...de2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Synes de gavene til lærerne er noe tull. Det bryter også med gratisprinsippet i skolen. Kunne ikke ungene ha tegnet en tegning eller skrevet kort eller noe, mye hyggeligere også. Anonymkode: d76e4...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Her er det vanlig å oppmuntre til å hi et frivillig, lite bidrag til klassekassen (ofte rundt 25 kr) og så ordner trinnkontaktene med blomster til jul og sommer. Jeg synes det er innafor så lenge det er frivillig og anonymt hvem som gir, men 100kr per barn var veldig mye…Mtp mat til avslutninger, gjøres det litt ulikt. Noen ganger tar alle med det de vil ha til egen frokost, mens vi andre ganger blir oppfordret (men fortsatt frivillig) til å ta med noe til et felles langbord (en påleggssort, et brød el.l.). Synes det også er innafor jeg da, siden jeg tror man får mye igjen for det mtp det sosiale miljøet på trinnet, men kan forstå at det blir mye hvis man har mange barn og stram økonomi. Anonymkode: f6519...95a Vipps er ikke anonymt. Anonymkode: 611c8...ef7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Når ble det vanlig å gi lærere julegave? Husker klasseforstander fikk gave da vi gikk ut av barneskolen. Men det er jo flere tiår siden. Anonymkode: 142bc...94a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Jeg er foreldrekontakt. Jeg kjøpte bare en blomst og skrev et kort på vegne av hele klassen. Ingen pengeinnkreving Anonymkode: d3073...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå