Gå til innhold

Hva foretrekker du?

Hva foretrekker du?  

1. 1. Hva foretrekker du?

• En trekant med 1 og 2
      4
    • En trang neger
      0
    • En pike med rekelukt
      0
    • En analtrekant med 1 og 2
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en liten avstemning for å undersøke KGbrukerenes preferanser.

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

En trang neger ja.......

Enkelte samfunn i Afrika har d m å sy igjen skamleppene til småpikene så de kan vel virkelig kalles trang.

Men d må jo være kjempegodt for de som lever under mottoet: Der d er hull er d håp!!!

(En barbarisk skikk forøvrig)

Gjest *Perser*
Skrevet

Neger! :ler:

Du kan virkelig vise andre hvor underklasse du er, av ordforbruke ditt! :ler:

Gjest sexysadie
Skrevet

Perser

Skal jeg definere min bakgrunn må d nok bli høyere embedsmann/borgerklasse

så noe slags form for "underklasse" hvis slikt finnes tilhører jeg nok ikke...

Gjest *Perser*
Skrevet

Det var ikke til deg, følte du deg truffen så er det rett og slett ikke noe jeg kan gjøre med det!

Gjest sexysadie
Skrevet

Feilen må i såfall bli din; du adresserte ikke komentaren din...

Hva er så galt m ordet neger????

virkeligheten er ikke alltid politisk korrekt

Skrevet
Neger!  :ler:  

Du kan virkelig vise andre hvor underklasse du er, av ordforbruke ditt!  :ler:

Hvis det var det du satt igjen med etter å ha lest innlegget, så har du dessverre ikke skjønt noe som helst. Dessuten er "neger" visstnok gangbart her på KG, det går i igjen i maaaange innlegg.

Underklasse, ja. Der fikk du inn en fulltreffer, det skal være sikkert! :hoho::hoho::hoho:

Gjest sexysadie
Skrevet

Hva er galt m ordet neger egentlig???

syns ikke d r ett galt farvet ord.

Synes da svarting er ett ord som ikke skal forekomme her

Skrevet

Kan ikke noen lage en liste over ord men ikke bruker på KG, sånn at jeg, og andre, ikke tråkker i salaten igjen? Da kan man i alle fall ordlegge seg korrekt, selv om det ikke er noen garanti for at de som leser fanger opp ironien, da...

Skrevet

:o Ser ironien her jenter,men...

Neger ifra et norsk ståsted er ikke et så stygt ord. Tror ikke mange mener noe negativt med å si neger, det er det vi er vant til å si om afrikanere.Men se på USA, der har det vært diskusjon rundt hva som er den rette termen, og det er definitivt ikke "negro"...

Vi er litt i bakevja her folkens...hvor politisk korrekte vi enn mener vi er. Neger er ikke egentlig et passende ord,selv om det er det mange er vant med.Afrikaner,iraner, somalier,pakistaner, svenske,-alt dette er bedre enn å si neger synes jeg.Bruk riktig opprinnelsested..

En iransk venn av meg ble oppriktig lei seg da noen en gang ropte neger etter han.Han var jo ikke neger..mente jeg at han var neger?!Sa vi virkelig slik til folk? Så vi ikke forskjell?

Skrevet

Fra studietiden min i USA husker jeg godt språkbruken til de afro-amerikanske studentene. De brukte ordet "nigger" i hytt og pine om hverandre. Rart, egentlig.

Ellers så var det vanlig å omtale folk som "afrikansk-amerikaner"

Synes "farvet" er greit hvis poenget er å få frem at det ikke er et blekansikt vi snakker om. Men ordet "svart" er rett og slett latterlig. De er jo ikke sorte....de er brune i større og mindre grad. Ordet svart ville jeg personlig ha oppfattet som langt mer diskrimerende enn neger. Synes neger er et pent ord, jeg. Det ikke noe negativt i det i det hele tatt. Hvis jeg skulle bruke ordet neger så menes ikke noe galt med det, rett og slett.

Synes afrikanske nordmenn neger er et stygt ord? Eller er det hvite nordmenn som synes det er stygt?

Maiken

Skrevet

I studietiden min traff jeg flere norsk afrikanere som sa at de ikke liker å bli kallt neger.Husker jeg reagerte på det da,fordi det er det ordet jeg vanligvis brukte,og mente ikke noe vondt med det.Sier det fremdeles av ogtil,men for noen er det ordet greitt,for andre ikke.

Jeg mener ikke at det er et stygt ord,men det kan bli brukt og oppfattet negativt. Så hvorfor ikke si noe annet? Akkuratt hva? Vet ikke, hva med mørk,farget,afrikaner eller opprinnelse land?

Tror ikke det er så akseptert at en hvit sier nigger i USA....he he.. :lol:

Så lenge en tilhører en gruppe så kan en ta seg visse "friheter"..

Skrevet

Jeg syns heller ikke at neger er et stygt ord.. Jeg mener det ikke stygt om jeg sier det.

Men jeg kjenner også folk som kaller seg selv nigger...

Blir litt vanskelig å vite noen ganger,hva er "greit" og ikke..

Sorry.. det var ikke dette tråden handlet om vel.

Skrevet

Jeg er enig med madison, men så liker man jo henne også ;D

Jeg svarer "En trekant med 1 og 2"

Til dere negrer og reker, jeg har INGENTING i mot dere!!!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...