Gå til innhold

Noen som har vært på Fagn eller Credo i Trondheim?

Nevian

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et gavekort til foreldrene mine her, men har aldri vært på noen av stedene, og med tanke på at det er Michelin-restauranter mistenker jeg at det i all hovedsak innebærer store tallerkener med noe lite, kunstnerisk, og fremmed på. Noen som kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Credo. Det var vel 24 retter om jeg ikke husker feil? Så da sier det seg selv at det er mange småretter. Nydelig mat, og hele opplegget er en opplevelse for seg selv. Maten, drikken... hele greia. Svindyrt da. Tror Fagn er mye samme greia, men har ikke spist der. 

Anonymkode: 6fb01...3f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebooksidene kan du få et innblikk i hva som serveres via bildene der, men ja, det er smått og gått og gjerne 10-retter på en kveld. For god mat, som ikke er så fancy, så kan jeg anbefale Speilsalen, Troll, Gubalari, Eld, Aisuma, The Crab, To rom og kjøkken, Calas og Kanasta og Robust bistro i Trondheim

Anonymkode: 53bba...954

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Credo, riktignok før de flyttet, og syntes det var helt fantastisk. Men noe av det jeg liker med å spise på sånne steder er nettopp at det er kunstnerisk presentert, annerledes råvarer og kreative retter - hvis de er av typen som setter mest pris på tradisjonell mat er det jo et spørsmål om det er verdt det, både for dem og for deg. Dette med at man får lite mat sånne steder mener jeg for øvrig er en misforståelse - selvfølgelig er hver enkelt rett mindre i en 7-rettesmeny, men jeg blir alltid mer enn mett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Credo for rundt 3 år siden. Det er en fin opplevelse, men man bør like den type mat. Det gjør ikke jeg, så jeg var like sulten da jeg dro derfra. Nå skal det sies at dette var via jobb, så jeg hadde ikke dratt dit på eget initiativ.

Det er flere retter som er veldig pent dandert, men mye rå fisk blant annet. Skum og diverse er det også. Liker man slik mat er det en flott opplevelse. Men dersom man ikke liker maten er det dumt å svi av slike summer. Da kan man like gjerne gi gavekort på for eksempel Jonatahan, To rom og kjøkken, Emilie’s eld etc. 

Man må regne med å sitte ganske lenge hvis man skal på Credo. Vi satt vel der i 6 timer og dro før kaffen fordi det var helt unødvendig med kaffe kl. 23-24 på kvelden (natten). Så dersom man skal dit bør man ikke legge andre planer etterpå med mindre man liker å være oppe om natten.

Anonymkode: 06da6...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...