AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Er dette virkelig så normalt som det ser ut som? Jeg får følelsen av at flere som er på Tinder dater flere på en gang. Dette gjør at jeg personlig holder tilbake og sjeldent sier ja til dates - før det har gått litt tid. Hvorfor gjør dere dette? Og hva skal til for at en av jentene trekker det lengste strået og vinner deres hjerter, slik at det blir forhold ut av en date? Anonymkode: 260ef...f1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Tror ikke dette er veldig normalt. Jeg er mann og har aldri datet mer enn en om gangen. Men jeg har selv opplevd dette fra kvinner jeg har møtt via dating-apper. Derfor har jeg nå slettet alt og satser på å møte noen på gamlemåten i 2023. Mye hyggeligere. Anonymkode: 907b8...f7b 5 2
Exolo Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Vi gjør det fordi det er tidseffektivt. Jenter / damer kan være ekstremt tungvindte å date, spesielt via Tinder. De ghoster / møter ikke opp / gir opp med en gang om kjemien ikke er 100% fra date 1 / snakker med flere gutter eller menn samtidig som de kan velge før meg / har ikke tid til meg pga. jobb / osv. Jeg kunne fortsatt inn i evigheten. Jeg dater flere kvinner samtidig fordi 95% av de man matcher med på Tinder er useriøse så må møte rimelig mange før jeg møter noen med potensial. Det ideelle hadde hvert å date en om gangen men etter min efaring så er damer på Tinder alt for lite pålitelige til at det er en reell mulighet. 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Jeg tipper at begge kjønn gjør dette, i ca likt monn. Det kan være for å maksimere sjansene, korte ned tiden det tar å få seg noe, eller for å unngå å bli for opphengt i en av dem. Litt kontrast kan være sunt. Anonymkode: c0100...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 3 hours ago, Exolo said: Vi gjør det fordi det er tidseffektivt. Jenter / damer kan være ekstremt tungvindte å date, spesielt via Tinder. De ghoster / møter ikke opp / gir opp med en gang om kjemien ikke er 100% fra date 1 / snakker med flere gutter eller menn samtidig som de kan velge før meg / har ikke tid til meg pga. jobb / osv. Jeg kunne fortsatt inn i evigheten. Jeg dater flere kvinner samtidig fordi 95% av de man matcher med på Tinder er useriøse så må møte rimelig mange før jeg møter noen med potensial. Det ideelle hadde hvert å date en om gangen men etter min efaring så er damer på Tinder alt for lite pålitelige til at det er en reell mulighet. De du nevner som dater fler er tydelig useriøse og utilgjengelige/ghostere. Så dater du fler også, og blir dermed en av dem. Jeg og flere jeg kjenner er ute etter noe seriøst menn unngår tinder nettopp fordi vi ikke vil møte på sjonglører, som de fleste later til å være på den appen 🤷♀️ Anonymkode: 0111a...8fc 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Vanlige menn i dag sliter med å komme seg på en date alene så tror ikke dette er en vanlig problemstilling for de. Multidating er hovedsaklig ett kvinnefenomen tør jeg påstå bastant. Anonymkode: b2f34...51a 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vanlige menn i dag sliter med å komme seg på en date alene så tror ikke dette er en vanlig problemstilling for de. Multidating er hovedsaklig ett kvinnefenomen tør jeg påstå bastant. Anonymkode: b2f34...51a "vanlig" mann her. Jeg har vært på Tinder, FB, og match, de siste tre månedene. Totalt med likes og meldinger, er det ca 150 kvinner som har vist interesse. Jeg skulle nok klart å date dobbelt, hvis jeg prøvde. Multidating er ikke noe en gjør bare fordi en kan. Det henger sammen med personlighet. Anonymkode: c0100...8bb 2 1
Eloise12345 Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 (endret) 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tipper at begge kjønn gjør dette, i ca likt monn. Det kan være for å maksimere sjansene, korte ned tiden det tar å få seg noe, eller for å unngå å bli for opphengt i en av dem. Litt kontrast kan være sunt. Anonymkode: c0100...8bb Jeg synes det virker riktig å date en om gangen. Tror det samme som deg. Altså at begge kjønn gjør dette. Og at de gjør det for å korte ned tiden for å finne seg noe. Endret 22. desember 2022 av Eloise12345 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er dette virkelig så normalt som det ser ut som? Jeg får følelsen av at flere som er på Tinder dater flere på en gang. Dette gjør at jeg personlig holder tilbake og sjeldent sier ja til dates - før det har gått litt tid. Hvorfor gjør dere dette? Og hva skal til for at en av jentene trekker det lengste strået og vinner deres hjerter, slik at det blir forhold ut av en date? Anonymkode: 260ef...f1e Erfaring fra min vennekrets er at mennene ikke kan gjøre dette siden de ikke har nok mange matcher til det. (Ja, det er nok enkelte ettertraktede menn som kan gjøre det.) Kvinnene de dater på den andre siden gjør det tydeligvis i stor skala. To av kompisene mine fant ut at de hadde date med samme dama... samme uke! 🤦♂️ Plutselig hadde ingen av dem date! Anonymkode: 9d16a...ea4 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 Exolo skrev (16 timer siden): Jeg dater flere kvinner samtidig fordi 95% av de man matcher med på Tinder er useriøse så må møte rimelig mange før jeg møter noen med potensial. Det ideelle hadde hvert å date en om gangen men etter min efaring så er damer på Tinder alt for lite pålitelige til at det er en reell mulighet. Yes, har samme erfaring. Anonymkode: 68c81...d60 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: "vanlig" mann her. Jeg har vært på Tinder, FB, og match, de siste tre månedene. Totalt med likes og meldinger, er det ca 150 kvinner som har vist interesse. Jeg skulle nok klart å date dobbelt, hvis jeg prøvde. Multidating er ikke noe en gjør bare fordi en kan. Det henger sammen med personlighet. Anonymkode: c0100...8bb Broren min er og en «vanlig» mann og har fått mange matcher med søte damer, stemmer ikke at bare modellmenn får masse matcher Anonymkode: 0111a...8fc 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De du nevner som dater fler er tydelig useriøse og utilgjengelige/ghostere. Så dater du fler også, og blir dermed en av dem. Jeg og flere jeg kjenner er ute etter noe seriøst menn unngår tinder nettopp fordi vi ikke vil møte på sjonglører, som de fleste later til å være på den appen 🤷♀️ Anonymkode: 0111a...8fc Det er jo dette disse mennene ikke skjønner. Selvfølgelig blir de ghostet av damer som finner ut at de dobbel- og trippeldater. Da jeg var singel, ville jeg først date noen som var interessert i MEG som person, som var tiltrukket og ville bli bedre kjent med meg. Hvis man dater mange på en gang, blir det jo bare rot - man blir ikke ordentlig kjent med noen av de mange, man får ikke et nært forhold til noen av dem, glemmer, forveksler og roter. Man kan heller ikke bli forelsket i mange på en gang, og det at man hele tiden distraheres av andre damer, hindrer mannen i å utvikle følelser for den ene av dem. Anonymkode: 3c3f7...c4b 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: De du nevner som dater fler er tydelig useriøse og utilgjengelige/ghostere. Så dater du fler også, og blir dermed en av dem. Jeg og flere jeg kjenner er ute etter noe seriøst menn unngår tinder nettopp fordi vi ikke vil møte på sjonglører, som de fleste later til å være på den appen 🤷♀️ Anonymkode: 0111a...8fc Det kan være, men min erfaring er lik hans: Nesten alle kvinner på Tinder er slik. Og ja, det er helt fullstendig uavhengig av alder, kroppstype, jobb, etc., så du trenger ikke svare med "det er fordi du bare dater modellpene". Anonymkode: 1e662...648 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kan være, men min erfaring er lik hans: Nesten alle kvinner på Tinder er slik. Og ja, det er helt fullstendig uavhengig av alder, kroppstype, jobb, etc., så du trenger ikke svare med "det er fordi du bare dater modellpene". Anonymkode: 1e662...648 Og så har vi oss som ikke er slik. Men dere går ikke etter slike som oss - som ikke er så superflørtete, pene, frempå osv. Prøv å gå mer etter "grå mus" med seriøse hensikter - da vil du oppleve at de ikke dobbeldater, men ønsker å bli godt kjent med en bestemt mann. Anonymkode: 3c3f7...c4b 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og så har vi oss som ikke er slik. Men dere går ikke etter slike som oss - som ikke er så superflørtete, pene, frempå osv. Prøv å gå mer etter "grå mus" med seriøse hensikter - da vil du oppleve at de ikke dobbeldater, men ønsker å bli godt kjent med en bestemt mann. Anonymkode: 3c3f7...c4b Jo, det gjør vi, men "dere" er også slik. Få av de jeg har datet har vært spesielt frempå, flørtete eller klassisk pene. Det kan være du ikke er slik, men de fleste kvinner på Tinder er slik, og det har ingenting med utseende å gjøre. Det finnes ingen "type" som ikke ghoster eller dobbeldater. Anonymkode: 1e662...648
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #16 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det gjør vi, men "dere" er også slik. Få av de jeg har datet har vært spesielt frempå, flørtete eller klassisk pene. Det kan være du ikke er slik, men de fleste kvinner på Tinder er slik, og det har ingenting med utseende å gjøre. Det finnes ingen "type" som ikke ghoster eller dobbeldater. Anonymkode: 1e662...648 Muligens ikke. Jeg kjenner bare ikke meg igjen i beskrivelsen, og ingen av venninnene mine er slik. Damer som har nok med jobb, hobbyer, hus, dyr, og kanskje barn, har ikke en gang tid til å date mange. Anonymkode: 3c3f7...c4b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #17 Skrevet 22. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Muligens ikke. Jeg kjenner bare ikke meg igjen i beskrivelsen, og ingen av venninnene mine er slik. Damer som har nok med jobb, hobbyer, hus, dyr, og kanskje barn, har ikke en gang tid til å date mange. Anonymkode: 3c3f7...c4b Tror du virkelig de ville fortalt deg om det om de ikke møtte opp på date, snudde i døra, ghoster og datet flere menn samtidig? Dette er jo normalt ikke noe man er stolt av (spesielt ikke om man er "snill og ordentlig gutt/jente"), og ikke nødvendigvis deler med bekjente, Du viser jo tydelig her at du ikke synes noe om den typen oppførsel, og hvis venninnene dine kjenner deg og dine holdninger ville de jo ikke nevnt dette for deg. Det er jo også nettopp fordi man ikke har så mye tid til dating at man kun gir hver mann et par minutter på å imponere. Alt skal klaffe umiddelbart, hvis ikke går man bare videre til neste. Har man mye tid, få matches og/eller ikke er så kravstor, er det lettere å sette av mer tid til hver enkelt. Anonymkode: 1e662...648
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #18 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror du virkelig de ville fortalt deg om det om de ikke møtte opp på date, snudde i døra, ghoster og datet flere menn samtidig? Dette er jo normalt ikke noe man er stolt av (spesielt ikke om man er "snill og ordentlig gutt/jente"), og ikke nødvendigvis deler med bekjente, Du viser jo tydelig her at du ikke synes noe om den typen oppførsel, og hvis venninnene dine kjenner deg og dine holdninger ville de jo ikke nevnt dette for deg. Det er jo også nettopp fordi man ikke har så mye tid til dating at man kun gir hver mann et par minutter på å imponere. Alt skal klaffe umiddelbart, hvis ikke går man bare videre til neste. Har man mye tid, få matches og/eller ikke er så kravstor, er det lettere å sette av mer tid til hver enkelt. Anonymkode: 1e662...648 Vel, mine venninner har fortalt mye svært lite flatterende om seg selv, og vi er ærlige med hverandre. Nei, det er kun i en fantasiverden at alt skal klaffe umiddelbart. Vi damer med litt mer livserfaring vet at noe sånt tar tid. Men hvis man utelukkende dater veldig unge jenter, vil de naturligvis være litt mer svevende og overfladisk. Anonymkode: 3c3f7...c4b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det kan være, men min erfaring er lik hans: Nesten alle kvinner på Tinder er slik. Og ja, det er helt fullstendig uavhengig av alder, kroppstype, jobb, etc., så du trenger ikke svare med "det er fordi du bare dater modellpene". Anonymkode: 1e662...648 Mulig det, men når alle tar dette utgangspunktet blir det useriøst på alle hold. Vet menn der har trodd jeg var på flere samtidig og, blant annet flere tilfeller der jeg ikke hørte noe etter date og følte meg skuffa, så fikk jeg senere høre i en nærmest anklagende tone at «jeg antok at du som er så pen allerede var ute med en ny uansett». Og vært på andre siden der jeg har følt på kjemi og vi har møttes og omsider hatt sex, bare for å finne ut ved tilfeldigheter at de har møtt flere på en gang og oppdatert tinder, da har jeg brått mistet interessen og brått avvist når de har ville se meg igjen, gidder ikke sjonglører det er direkte avtennende. Så deilig å ha trukket seg ut av sirkuset, nå føler jeg meg kvalm bare jeg hører ordet date, at folk orker 🙈 Anonymkode: 0111a...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 Synes 1. date med flere er helt innafor og man trenger ikke å si det heller. Men etter 2. eller 3. bør alle andre kuttes ut. For sin egen mentale helses skyld også. Hodet og kanskje andre kroppsdeler overbelastes ellers. Anonymkode: 2c675...bb5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå