AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Familien til mannen gir oss alltid mye forskjellige julekaker, uten å spørre først om vi vil ha. De sender i posten, så kombinasjonen av at det har rukket å bli litt gammelt og at de ikke er så flinke til å bake, gjør at de ikke er særlig gode. I tillegg baker vi selv de kakene vi ønsker, så de vi får tilsendt blir så og si aldri spist. Føler jo virkelig ikke at vi kan si fra, men føles likevel så bortkastet når det bare havner i matsøpla. Tidenes luksusproblem ja, men irriterende. Synes det er høflig å spørre om noen vil ha, og eventuelt hva de vil ha, før man sender avgårde flere bokser. Anonymkode: d10d5...75b 4
Nattens rytter Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Jaja. Rart det vert krig i verda. Eg hadde i alle høve vorte glad om nokon sende meg bakverk i posten, det er tanken som tel. Endret 21. desember 2022 av Nattens rytter 18 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Det er jo en fin tanke da. Kan det gies bort til andre som trenger det? Anonymkode: 26a6f...c31 1 1
Muskath Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Synes det er litt ubetenksomt. Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjort med kaker jeg fikk sendt i posten. Er det noe man kan legge på fuglebrettet kanskje? 4
Vindel Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Kan smules opp og gis til småfuglene 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familien til mannen gir oss alltid mye forskjellige julekaker, uten å spørre først om vi vil ha. De sender i posten, så kombinasjonen av at det har rukket å bli litt gammelt og at de ikke er så flinke til å bake, gjør at de ikke er særlig gode. I tillegg baker vi selv de kakene vi ønsker, så de vi får tilsendt blir så og si aldri spist. Føler jo virkelig ikke at vi kan si fra, men føles likevel så bortkastet når det bare havner i matsøpla. Tidenes luksusproblem ja, men irriterende. Synes det er høflig å spørre om noen vil ha, og eventuelt hva de vil ha, før man sender avgårde flere bokser. Anonymkode: d10d5...75b Åh, så irriterende! Jeg hadde sagt i fra at vi dessverre ikke spise julekaker, så neste år trenger de ikke lage til oss. 1. jeg ønsker ikke mer sukker og hvetemel enn nødvendig til hverken meg eller barna mine. 2. vi koser oss med å bake selv de få kakene vi da faktisk spiser. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo en fin tanke da. Kan det gies bort til andre som trenger det? Anonymkode: 26a6f...c31 Hvem i all verden skulle trenge vonde julekaker??? Selv de fattigeste i >Norge har råd til å kjlpe en boks pepperkaker på Europris til 3,90 (det kostet det for en hel boks i går faktisk), som garantert smaker 100 ganger bedre og er mer hygienisk. Vindel skrev (1 minutt siden): Kan smules opp og gis til småfuglene 🙂 Er ikke sunt å gi småfuglene sukker, vær så snill og ikke bruk ville dyr som søppelbøtte. Anonymkode: 25fc5...b60 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Julekakene blir ikke gamle selv om de sendes med posten. Folk spiser jo julekaker langt utpå sommeren og kanskje lengre. Anonymkode: a2878...db0 16 1
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Tror jeg hadde latt det gå, eventuelt hintet om at «her vil barna bare ha x julekaker, alt annet blir liggende». Jeg bruker ellers å dumpe overflod av godteri og kaker på jobb. Sånn rundt to-tiden spiser trøtte kontorrotter hva som helst med sukker og det blir alltid borte 😅 Endret 21. desember 2022 av Vetatjegikkevet
Daria Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Ta det med på jobben og sett i fellesområdet der? Send med ungene til SFO eller fritidsaktivteter? Gi dem til naboen? Enkelte ting tenker jeg man bare aksepterer med et smil fordi det tydeligvis er noe giver har stor glede av. Ingen grunn til å risikere å såre noen over det som strengt tatt er et ikke-problem, det er jo ingen som tvinger deg til å spise dem. Og julekaker er beregnet på å holde i ukesvis, de blir ikke gamle så fort. 10 1
Andro Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): De sender i posten, så kombinasjonen av at det har rukket å bli litt gammelt og at de ikke er så flinke til å bake, gjør at de ikke er særlig gode. I tillegg baker vi selv de kakene vi ønsker, så de vi får tilsendt blir så og si aldri spist. Føler jo virkelig ikke at vi kan si fra, men føles likevel så bortkastet når det bare havner i matsøpla. Misforstått omsorg. Å gi folk ting de ikke vil ha er ugreit, også når intensjonen er god. Jeg syns at dere skal si fra, at det er synd at de legger mye omtanke og tid i noe som ikke faller i smak. Julekaker blir vel ikke for gamle i posten?? Er det tørrkaker holder de nær evig, og mange formkaker er ikke seg sjøl før de har modnet en stund. At de er dårlige bakere derimot.... Min mor var av denne typen, og ga seg ikke før jeg kasta det mens hun så på - tross mange svært tydelige avslag på at vi ikke ville ha. Iblant må man være brutal for å bli hørt. Heldigvis har de fleste mer respekt for andre enn det hun hadde, slik at man kan si fra på en mer sivilisert måte. Endret 21. desember 2022 av Andro
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Finn en juletrefest i lokalmiljøet på nyåret. Der er det vanlig at folk tar med seg resten av småkakene sine og setter fram på felles bord. Anonymkode: c7975...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Jeg tenker bare på min pappa som bruker si da har vi fått "djevelkaken" igjen hver jul😅 Har en tante som sender en grusom kake hver jul i posten. Anonymkode: d9226...cd6 2 1
Muskath Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker bare på min pappa som bruker si da har vi fått "djevelkaken" igjen hver jul😅 Har en tante som sender en grusom kake hver jul i posten. Anonymkode: d9226...cd6 😂
Gjest vilkåret Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Hadde nok ikke gjort et problem av det....
flusa Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Du virker veldig urimelig,og utakknemlig. Så utrolig omtenksomt av de og bake disse julekakene og sende til dere. Bukk og takk og spis kakene,eller gi de videre til noen som setter pris på det. Jeg hadde blitt suuuuperglad om jeg hadde fått slikt❤️ 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Jeg ga svigerfars tørre takkebakst til grisene et år 🐷 Anonymkode: 3a6b3...261 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familien til mannen gir oss alltid mye forskjellige julekaker, uten å spørre først om vi vil ha. De sender i posten, så kombinasjonen av at det har rukket å bli litt gammelt og at de ikke er så flinke til å bake, gjør at de ikke er særlig gode. I tillegg baker vi selv de kakene vi ønsker, så de vi får tilsendt blir så og si aldri spist. Føler jo virkelig ikke at vi kan si fra, men føles likevel så bortkastet når det bare havner i matsøpla. Tidenes luksusproblem ja, men irriterende. Synes det er høflig å spørre om noen vil ha, og eventuelt hva de vil ha, før man sender avgårde flere bokser. Anonymkode: d10d5...75b Føler at dere ikke kan si ifra? Hva er grunnen til at dere ikke kan det? Anonymkode: 2c80f...7d7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Hadde tatt i mot, og gitt videre til uteliggere, eller tatt med på skoleavslutning etc Anonymkode: 3b768...482 1
MortenMunkholm Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familien til mannen gir oss alltid mye forskjellige julekaker, uten å spørre først om vi vil ha. De sender i posten, så kombinasjonen av at det har rukket å bli litt gammelt og at de ikke er så flinke til å bake, gjør at de ikke er særlig gode. I tillegg baker vi selv de kakene vi ønsker, så de vi får tilsendt blir så og si aldri spist. Føler jo virkelig ikke at vi kan si fra, men føles likevel så bortkastet når det bare havner i matsøpla. Tidenes luksusproblem ja, men irriterende. Synes det er høflig å spørre om noen vil ha, og eventuelt hva de vil ha, før man sender avgårde flere bokser. Anonymkode: d10d5...75b At du må lage en tråd om dette, betyr sikkert har tenkt en del på det. Hva sier mannen din? Det er hans foreldre. Han burde kunne si; "du, mamma..takk for omtanken, men har egen familie nå og din kjære svigerdatter elsker at vi baker selv. Har satt pris på omtanken din, men slutt nå. Ikke send mer julebakst, ok?" 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker bare på min pappa som bruker si da har vi fått "djevelkaken" igjen hver jul😅 Har en tante som sender en grusom kake hver jul i posten. Anonymkode: d9226...cd6 Hvilken type kake er det? Oppriktig nysgjerrig bare..😜💁🏼♀️ Anonymkode: 9d2b5...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå