Gå til innhold

Hvordan har psykolog hjulpet deg og få det bedre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er det noen som kan fortelle litt hvordan en psykolog har hjulpet deg og få det bedre? Hva måtte du gjøre selv feks? Fikk psykologen deg til og endre deg til og få det bedre? 

Små og store ting! Jeg vil gjerne høre. Jeg har inntrykk av at det er sååå vanskelig og forandre seg ... så hvis man først har gått i kjelleren, hvordan ikke bli værende der liksom.. 

Anonymkode: 1d41d...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykologer kan hjelpe med litt forskjell ut i fra hvilket problem du har, men forenklet sagt så kan det være mye hjelp i å forstå hvorfor man har de plagene som man har: lære om kroppens biologi, hvordan hjernen og nervecellene jobber og fungerer, hvordan din atferd, tanker og følelser påvirker hverandre osv. Få hjelp til å se mønstre i din egen atferd eller relasjoner som en bør bryte ut av eller endre med konkret hjelp, hvordan forstå egne følelser og beskyttelsesmekanismer. Se nye perspektiver, bygge bedre selvfølelse og få mer selvinnsikt. Men alt har samme mål: hvordan øke din funksjon. 
Det vanskeligste for mange som har nådd bunnen er ofte å se poenget med å jobbe seg ut av bunnen, for det virker til at det ikke er noen vei ut. Da finnes det konkrete metoder som kan hjelpe pasienten å finne ny og indre motivasjon med konkrete mål som ikke er for store og som man kan sakte bygge på. Kanskje må man involvere flere instanser som kan hjelpe med økonomi og lignende om det er mye bekymringer som ligger på praktiske ting. 

Anonymkode: 18a0b...50d

Skrevet

Jeg lærte blant annet forskjellige mestringsteknikker som jeg kan bruke ved panikkanfall, angstanfall, stressendesituasjoner, store folkemengder og når jeg ikke får sove, hun lærte meg også at ting som har skjedd med kroppen/hodet mitt og at jeg er som jeg er ikke er unormalt i forhold til det jeg har vært igjennom!

Anonymkode: d86b6...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...