AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Jeg var netopp på tur date med en fyr som i teorien skulle vært veldig bra for meg. Vi snakket i to uker på en dating app Han har ikke snakket noe grise snakk, ( alt for mange som bare spør om sex og lek i rompen osv) Det at han viker høflig, respektfull, snill og grei og spør hvordan jeg har det osv , gjorde at jeg ville gå med på å møte han. Av utseende er han ikke akkurat typisk min smak. Men siden han virker så hyggelig og vi hadde noen like intersser var jeg intersert. Dessuten, menn i midten av 40 åra har ikke alltid utseende med seg og da skal man gå etter indre verdier. Har hørt at det tar bare 3 sek for hjernen å ubevisst bestemme seg for om man kan bli tiltrukket av vedkommende. Men en gang jeg så han tenkte jeg "åh nei" Men gav han en klem og han hadde den dårligste parfyme lukten jeg har kjent. Ble kvalm av lukten- Sånn skikkelig tung gammal dame parfyme! Men vi gikk en tur og praten gikk fint, vi hadde god kommunikasjon. Og det er ingenting gale med mannen. En hyggelig og koselig mann med et ok utseende. Kunne sikkert fått det fint med han, Men jeg følte absolutt INGENTING! Da er spørsmålet: hva gjør jeg nå? han vil gjerne treffes igjen og likte meg. Jeg likte jo han og, men mer som venn. Er det mulig at jeg kan få tiltrekning ved å møte han flere ganger? Noen som har opplevd at det kommer etter hvert? Eller skal jeg føle på det kroppen sa til meg? Jeg har vært å¨flere dater før, og det er greie og hyggelige menn , men jeg klarer ikke føle noe , er kun en gang jeg følte en tiltrekning ved den første klemmen jeg fikk. Det var som en magnet dro meg mot han og alt i kroppen min sa jaaaa. Jeg ble da veldig forelsket og forholdet varte i mange år. Skal jeg gi det en sjanse å møte han flere ganger og håpe på en følelse eller si det til han? Gode menn i min alder vokser ikke på trær . Lurer og på om det er lettere for menn å føle tiltrekning mot damer enn hva det er for damer mot menn? Hva er det som bestemmer hvem vi blir tiltrukket av ? Anonymkode: ac075...001
NiceOrNothing Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var netopp på tur date med en fyr som i teorien skulle vært veldig bra for meg. Vi snakket i to uker på en dating app Han har ikke snakket noe grise snakk, ( alt for mange som bare spør om sex og lek i rompen osv) Det at han viker høflig, respektfull, snill og grei og spør hvordan jeg har det osv , gjorde at jeg ville gå med på å møte han. Av utseende er han ikke akkurat typisk min smak. Men siden han virker så hyggelig og vi hadde noen like intersser var jeg intersert. Dessuten, menn i midten av 40 åra har ikke alltid utseende med seg og da skal man gå etter indre verdier. Har hørt at det tar bare 3 sek for hjernen å ubevisst bestemme seg for om man kan bli tiltrukket av vedkommende. Men en gang jeg så han tenkte jeg "åh nei" Men gav han en klem og han hadde den dårligste parfyme lukten jeg har kjent. Ble kvalm av lukten- Sånn skikkelig tung gammal dame parfyme! Men vi gikk en tur og praten gikk fint, vi hadde god kommunikasjon. Og det er ingenting gale med mannen. En hyggelig og koselig mann med et ok utseende. Kunne sikkert fått det fint med han, Men jeg følte absolutt INGENTING! Da er spørsmålet: hva gjør jeg nå? han vil gjerne treffes igjen og likte meg. Jeg likte jo han og, men mer som venn. Er det mulig at jeg kan få tiltrekning ved å møte han flere ganger? Noen som har opplevd at det kommer etter hvert? Eller skal jeg føle på det kroppen sa til meg? Jeg har vært å¨flere dater før, og det er greie og hyggelige menn , men jeg klarer ikke føle noe , er kun en gang jeg følte en tiltrekning ved den første klemmen jeg fikk. Det var som en magnet dro meg mot han og alt i kroppen min sa jaaaa. Jeg ble da veldig forelsket og forholdet varte i mange år. Skal jeg gi det en sjanse å møte han flere ganger og håpe på en følelse eller si det til han? Gode menn i min alder vokser ikke på trær . Lurer og på om det er lettere for menn å føle tiltrekning mot damer enn hva det er for damer mot menn? Hva er det som bestemmer hvem vi blir tiltrukket av ? Anonymkode: ac075...001 Tiltrekning er jo kjemi , på lik linje med forelskelse . Har aldri opplevd å jobbe frem en tiltrekning . Å særlig lukt er viktig . Enten liker du en person eller ikke . Verre er det ikke. Hvorfor kaste bort tid å date noen du ikke er tiltrukket ? Mange snille , hyggelige menn, men Max en av hundre man blir tiltrukket av . 4
Veggdyret Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Jeg synes at hvis han ellers virker OK så må det være greit å ta et par litt platoniske dater til før du gir opp. Og så kan du sende ham en melding og si at akkurat den parfymen der, den gir deg dårlige assosiasjoner - kan han droppe den eller bytte merke før neste date? Noe så smått må han jo klare. Jeg er selv 40 og må skrive under på at det er mange menn på 40+ som ikke akkurat har vært heldige med aldringen. Men mange flotte menn hvis man bare klarer å se rundt litt mage eller måne.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har hørt at det tar bare 3 sek for hjernen å ubevisst bestemme seg for om man kan bli tiltrukket av vedkommende. Anonymkode: ac075...001 Det der er hvertfall bullshit. Man kan bli tiltrukket av noen over lengre tid og jo mer man kjenner de. En av mine største forelskelser var en jeg kjente i flere år uten å se på den måten, helt til han stod å kløyva ved og noe i meg bare "wow, digg!" Har opplevd det med flere menn. Ikke vært fysisk tiltrukket først men jo mer jeg har hengt med de så har de plutselig blitt en kjekk Ken! Hvis du likte egenskapene hans så gi det en sjanse. Hverfall 4-5 dates, prøv å kyss rundt 4-5 date bare for å se om noe vekkes. Se han i forskjellige elementer Anonymkode: b2877...4c1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Føler med deg, jeg fikk også kontakt med en i fra Tinder nå, som jeg syns ser bra ut, det er ingenting feil med han, virker super snill og har livet på stell. møtte han i 5 minutt på lørdag, og følte heller ikke sånn umiddelbar tiltrekning 😕 han vil gjerne møtes igjen, så jeg skal gi han en sjanse! Anonymkode: 7b123...0f2 2
Blåjojo Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Jeg gikk etter de som umiddelbart tiltrakk meg da jeg var på Tinder. Prøvde et par ganger å møtes til flere dater for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke. De som luktet feil, styrte jeg i alle fall unna, siden lukt betyr ganske mye for meg. Så mannen min får meg ganske skjelven i knærne bare ved å lukte "riktig". Og jeg liker ikke når menn er over-parfymert sånn at det skjuler den naturlige kroppslukten de har. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Har hørt at det tar bare 3 sek for hjernen å ubevisst bestemme seg for om man kan bli tiltrukket av vedkommende. Anonymkode: ac075...001 Det høres riktig ut for min del. Noen ganger sier det pang ved første møte. Andre ganger er det mer en nesten umerkelig kribling, og en vag følelse av at det kanskje kunne blitt noe her på sikt. Begge disse utgangspunktene har fungert bra for langvarige forhold. Det som aldri fungerer er når det kjennes feil allerede ved første møte. Det går ikke nødvendigvis så mye på om han har gjort eller sagt noe galt, eller at han ikke er tiltrekkende nok. Mannen kan være vakker, snill og lett å prate med, men er det ikke antydning til gnist fra min side så kommer den aldri til å oppstå på et senere tidspunkt heller. Man vet ikke alltid der og da om dette er personen man ønsker å bli sammen med, og da er det jo lurt å bli bedre kjent for å gjøre seg opp en klar mening. Hvis man derimot kjenner at man ikke er hverken tiltrukket eller nysgjerrig, er det temmelig dødfødt. Man kan "få øynene opp" for en man har kjent lenge, forutsatt at man ikke har tenkt på ham på den måten før, eller følt en så mild kribling at man egentlig ikke har merket det engang. Hvis hjernen derimot har vurdert og lagt ham i nei-boksen på et tidlig tidspunkt så kan det aldri oppstå noe reell kjemi der. Da må det bli et mer fornuftsbasert forhold, hvor man så klart kan bli veldig glade i hverandre, men den seksuelle (og kanskje romantiske) biten vil bli mer pliktbasert. Du må velge selv hva du ønsker å gjøre, bare husk på at disse to tingene ikke har noe med hverandre å gjøre: 1: Hvor snill, bra, interessant og pen mannen er. 2: Hvor tiltrukket du er av ham. Det eneste som teller er hva du rent faktisk føler, ikke hva du synes du burde ha følt, hva som hadde vært mest praktisk, eller at du føler du ikke har gyldig nok grunn/dårlig samvittighet for å si nei. Anonymkode: 8644b...84d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå