Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere baby på 8-9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart 9 måneder gammel og vil sjelden ha pupp lenger bortsett fra når han skal legge seg. Han har ikke tid og blir bare sur. Hvordan er det med deres?

Anonymkode: 404d9...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ammet morgen, av og til ettermiddag, leggetid, en-to gang på natt. 

Lurer på om det var omtrent på den tida han ikke ville ha ettermiddagspuppen, eller om den allerede var borte. Holdt på morgen, leggetid og 1-2 ganger på natt til godt over 1 år.

Anonymkode: 11eb7...0ce

Skrevet

Min er nettopp blitt 8 måneder og jeg synes vi ammer altfor ofte enda. Hun vil helst henge i puppen hele natten, spiser hvertfall annenhver time da. Hun er lite interessert i vanlig mat, får tilbudet 4-5 ganger for dag, men vil helst bare ha pupp. Hun er effektiv da, en amming tar max 2 minutter, men jeg skulle gjerne heller fått i henne en hel brødskive eller skål med grøt..

Skrevet
Heln skrev (2 timer siden):

Min er nettopp blitt 8 måneder og jeg synes vi ammer altfor ofte enda. Hun vil helst henge i puppen hele natten, spiser hvertfall annenhver time da. Hun er lite interessert i vanlig mat, får tilbudet 4-5 ganger for dag, men vil helst bare ha pupp. Hun er effektiv da, en amming tar max 2 minutter, men jeg skulle gjerne heller fått i henne en hel brødskive eller skål med grøt..

Det hørtes slitsomt ut, men det er jo sannsynligvis fordi hun er sulten og ikke får i seg nok bare ved å drikke pupp... er ikke lett det der.

Anonymkode: 404d9...00d

Skrevet

Hele natten og noen ganger på dagen😅Snart tar far over permen, regner med det blir en endring da. 

Anonymkode: 83b0b...136

Skrevet

9 mnd. Her ammer vi fem ganger i løpet av dagen/kvelden.

- I sengen på morgenen før vi står opp som stort sett er i 6-tiden

- En gang i 10-tiden

- En gang rundt kl 14

- En gang i forbindelse med leggetid kl 18-19.

- En gang i 22-tiden når hun våkner første gang. 

Hun våkner hvertfall en gang til i løpet av natten (som oftest kl 2-3), men da gir jeg ikke pupp. 

I tillegg til dette tilbyr vi fast føde tre-fire ganger for dag, varierende hvor mye hun spiser. Ser at det er lettere å få i henne mat når det går litt tid siden siste måltid så prøver å ikke stresse med å tilby for ofte heller. Jeg skal snart tilbake i jobb så da går ammingen kl 10 ut, og regner med den kl 14 blir forskjøvet til litt senere :) Vi hadde en periode med brystvegring fra hun var 7 til ca 8 mnd, men nå vil hun plutselig ha pupp disse fem gangene for dag igjen, litt typisk når jeg faktisk skal tilbake til jobb igjen 🙊🤷‍♀️

Anonymkode: 1b66b...c1f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ammer alltid kveld, natt og morgenen .på dagtid varierte det fra 1 til 3 ganger.  Mini er nå 10 mnd., og hen dier som regel 1-2 ganger på dagtid. I tillegg ammer jeg kveld, natt og morgen.

Anonymkode: c95c9...f61

• Hjerte 1
Skrevet

Morgen, ettermiddag og ved leggetid. Har sluttet med nattamming.

Anonymkode: 7e319...987

Skrevet

Sluttet når hun begynte med fast føde, så rundt 4-5 mnd alder. Får MME før legging :) 

Anonymkode: 02019...c70

• Liker 1
Skrevet

Fremdeles mye.. ofte på dagtid og ennå oftere på natt. Ennå hun spiser 3 måltider fast føde. Men har ammet veldig ofte siden fødsel. Gått helt vanlig opp i vekt da. Og ammer ganske kort hver økt.

(Mistenker at hun ammer litt for smertelindring men skjønner ikke helt hva som er galt, men tror kanskje stille reflux + slet med magen de første månedene)

Anonymkode: 382ad...afc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fremdeles mye.. ofte på dagtid og ennå oftere på natt. Ennå hun spiser 3 måltider fast føde. Men har ammet veldig ofte siden fødsel. Gått helt vanlig opp i vekt da. Og ammer ganske kort hver økt.

(Mistenker at hun ammer litt for smertelindring men skjønner ikke helt hva som er galt, men tror kanskje stille reflux + slet med magen de første månedene)

Anonymkode: 382ad...afc

Min unge med mpa skulle ha mat ofte, pga magevondt. Endret seg når vi startet med melkefritt og kuttet grøt helt… men er ikke sikkert det er det med ditt barn da. 

Anonymkode: 02019...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...