AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Hun har visst utdannelse, men kan hverken norsk eller engelsk. Hun bare bor hos kjæresten her. Alle rom er beregnet på 1 person. Hun er hjemme omtrent hele tiden, siden hun ikke har jobb her. Kjenner bare jeg er litt lei av at hun er her. Anonymkode: 7d10c...3cc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Hadde ikke bare blitt irritert, men også tenkt på loven her. Det er ikke greit. Er den personen du bor i kollektiv eier av boligen? Eller har dere en husvert? Hvordan er leiekontrakten deres? Har dere en felles eller en hver for dere? Anonymkode: efec4...614 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Finnes vel regler i kontrakten din. Som regel har man ikke lov til å ta inn flere personer på en enmannshybel. Besøk i et par uker går fint, utover det nei. Anonymkode: 6337e...b9a 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Kva land? Ukraina? Anonymkode: 955e2...475
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke bare blitt irritert, men også tenkt på loven her. Det er ikke greit. Er den personen du bor i kollektiv eier av boligen? Eller har dere en husvert? Hvordan er leiekontrakten deres? Har dere en felles eller en hver for dere? Anonymkode: efec4...614 Kontrakten er lik for alle. Nei han er ikke eier. Vi har ikke felles kontrakt, men alle får hver sin når de flytter hit. Prisen er vel det eneste som er forskjellig. Har et godt forhold til han som bor her og vil ikke være den som sladrer til eier. Eier er aldri her. De gjør jo ikke noe herverk. Men synes hun tar opp den ekstra plassen her. Her er mange ofte borte, så det er ikke 1 for mye her egentlig. Men når hun bare er her og tar plass, begynner jeg å bli lei. Det er jeg som har skaffet felles ting på kjøkkenet feks. Hentet gratis på Finn. Og jeg har sagt alle kan bruke det, fordi det er lite plass hos oss så ikke alle tar med seg eget. Og det er greit. Men hun bruker alltid mine favoritt kopper feks. De har også ødelagt en brødform jeg kjøpte i fjor. Den var billig og sikkert ikke av beste kvalitet uansett. Og når vi vasker kjøkkenkluter så tar de alltid nye og tørker benken med uten å engang skylle dem etterpå. Så tar de en ny en igjen neste gang de skal tørke/vaske. Så vips ligger det mange kluter strødd på kjøkkenet som ikke er skyldt av. Har fri i dag, og da er jo hun den som er her som vanlig. Føler jeg ikke helt har noe med det.. men jeg irriterer meg liksom bare litt når hun skal drive å bo her og ta opp plass. Hun er også høylytt. Så når jeg er sliten etter lang vakt på jobb og sovner, så våkner jeg av at hun ler høyt i stuen. Anonymkode: 7d10c...3cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kva land? Ukraina? Anonymkode: 955e2...475 Nei. Hva har det å si? Anonymkode: 7d10c...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Hadde nok bare blitt irritert om det/hun plaget meg på noen måte. Hadde ikke blitt plaget bare av at hun bodde der, var der, var utenlandsk, ikke snakket norsk eller engelsk, ingen av de tingene er irriterende for meg personlig i hvert fall. Anonymkode: ff7fd...99b 2
Vandelay Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har et godt forhold til han som bor her og vil ikke være den som sladrer til eier. Eier er aldri her. Da får du ikke gjort noe med saken. Enten må du ta det opp med han som har kjæresten boende eller si ifra til eier. En tråd på KG løser i hvert fall ikke problemet. Endret 21. desember 2022 av Sultan 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Nå har du sjansen til å lære deg til å ikke være så konfliktsky. Du sier ifra til dem det gjelder at det ikke er greit, og sier ifra om at ordningen må opphøre. Skjer det ikke noe, da kontakter du eieren. Anonymkode: 90d6f...ab9 5
Biloba Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 En beboer ekstra bruker strøm, varmtvann, er en ekstra å dele bad, stue og kjøkken med. Det er helt ok å si fra. 10 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Her må du bare si ifra at dette ikke er greit. Anonymkode: 390c7...130 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Siden en ekstra person gjør at det forbrukes mer strøm til matlaging etc, samt varmtvannsforbruker øker, så bør denne kjæresten betale for sitt opphold i kollektivet. Bidra med noen hundrelapper i måneden. Dette bør du ta opp med han som har trukket dette mennesket inn i kollektivet og si i fra. Hvis ikke han er villig til å betale mer for å ha henne der, bør huseier få beskjed om at en ekstra person er bosatt der plutselig. Anonymkode: 4c013...931 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Og ja, jeg hadde blitt irritert over en ekstra person. Det er slitsomt nok å bo i kollektiv med folk rundt seg hele tiden uansett, og enda flere blir enda mere "mas" og toalett og bad som er opptatt ekstra ofte. Anonymkode: 4c013...931 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Hun har full rett til å flytte inn hos kjæresten sin ifølge husleieloven. Anonymkode: 2f0d9...6ca 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Her tenker jeg at du er sjalu. "Hun er bare her","tar plass".. hva er det med deg? Hvor gammel er du? Anonymkode: 2ab92...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her tenker jeg at du er sjalu. "Hun er bare her","tar plass".. hva er det med deg? Hvor gammel er du? Anonymkode: 2ab92...8b9 Hvorfor i huleste skal jeg være sjalu på henne? Anonymkode: 7d10c...3cc 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun har full rett til å flytte inn hos kjæresten sin ifølge husleieloven. Anonymkode: 2f0d9...6ca Har man rett til slik når man bare leier ett rom? Anonymkode: 7d10c...3cc 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i huleste skal jeg være sjalu på henne? Anonymkode: 7d10c...3cc Det leste jeg helt klart mellom linjene. Du er sjalu,ta deg i sammen. Anonymkode: 2ab92...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og ja, jeg hadde blitt irritert over en ekstra person. Det er slitsomt nok å bo i kollektiv med folk rundt seg hele tiden uansett, og enda flere blir enda mere "mas" og toalett og bad som er opptatt ekstra ofte. Anonymkode: 4c013...931 Kollektiv synes jeg er greit. Jeg liker å høre at det er liv rundt meg. Og hun er liksom ikke «en ekstra» på en måte siden det alltid er noen av de andre som er borte. Men man vet aldri når de er tilbake og fra nyttår vet jeg at hun som leier ene rommet skal være her på fulltid. Men ja, badet og kjøkkenet blir opptatt veldig ofte siden hun er her. Hun er på kjøkkenet og lager mat til henne og typen nesten hele tiden. Anonymkode: 7d10c...3cc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det leste jeg helt klart mellom linjene. Du er sjalu,ta deg i sammen. Anonymkode: 2ab92...8b9 Dette må være noe av de største taperinnleggene jeg har sett her. Anonymkode: 7d10c...3cc 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå