AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har ikke egen hund, aldri hatt. Hat passet en del/gått tur med som barn. Men da var dette folk jeg kjente veldig godt. Men nå bor jeg i Oslo. Har ikke livsstil til å ha hund. Jeg skulle veldig gjerne passet på for folk, men jeg tør liksom ikke påta meg ansvar for andre folks dyr.. er det flere her som har det sånn? Tenker liksom bare at om jeg mister de, de mistrives osv.. Jeg vil ha mer erfaring med det å ha dyr. Men hvor skal jeg starte om jeg ikke tør å ta på meg ansvar for noen andre sitt dyr? Anonymkode: 0c8af...29b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Det kan være greit å ha litt erfaring med hund før du vil jobbe med det. Om du ikke har gjort noe mer enn å gå litt tur som barn med noen naboers hunder, er jo ikke kunnskapen din all verden. Så et sted å starte da er å gå kurs og lære deg ting om hund før du skal ta ansvar for andres hunder. Anonymkode: 901a0...b09 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Har du noen familiemedlemmer/venner som har dyr? Som du kan låne litt? Les deg opp på forskjellige raser, hundens språk Jeg hadde aldri plassert hunden min hos noen som ikke hadde masse erfaring med hund. Og da spesielt forskjellige hunderaser. Den erfaringen du beskriver er for liten synes jeg. Anonymkode: 7ca6f...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Kanskje du kan kontakte feks. Fod-gården? Det kan jo tenkes de trenger hjelp til å lufte hunder osv. Anonymkode: ea4cf...45a 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du noen familiemedlemmer/venner som har dyr? Som du kan låne litt? Les deg opp på forskjellige raser, hundens språk Jeg hadde aldri plassert hunden min hos noen som ikke hadde masse erfaring med hund. Og da spesielt forskjellige hunderaser. Den erfaringen du beskriver er for liten synes jeg. Anonymkode: 7ca6f...b3b Jeg har en del erfaring. Hund var min lidenskap siden jeg var barn. Jeg leste hundebøker, sett filmer og dokumentarer. Gikk mye tur med hundene til folk fra hjembyen. Gikk på dressurkurs som tenåring da jeg lånte tante sin hund der. Hadde også hunden til ei som jobbet like i nærheten av der jeg bodde som barn. Men dette var raser som ganske lette å ha med å gjøre. Har også vært hundepasser i flere dager som voksen til eier som skulle reise vekk. Har passet en schæfer i flere mnd en gang. Det gikk bra. Men det var ei tispe, så jeg taklet den. Anonymkode: 0c8af...29b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har en del erfaring. Hund var min lidenskap siden jeg var barn. Jeg leste hundebøker, sett filmer og dokumentarer. Gikk mye tur med hundene til folk fra hjembyen. Gikk på dressurkurs som tenåring da jeg lånte tante sin hund der. Hadde også hunden til ei som jobbet like i nærheten av der jeg bodde som barn. Men dette var raser som ganske lette å ha med å gjøre. Har også vært hundepasser i flere dager som voksen til eier som skulle reise vekk. Har passet en schæfer i flere mnd en gang. Det gikk bra. Men det var ei tispe, så jeg taklet den. Anonymkode: 0c8af...29b Dette er lite erfaring. At du har lest og sett mye bøker og dokumentarer er kun teoretisk kunnskap, det har null verdi dersom du ikke har erfaringen til å bruke det i praksis. At du har gått et dressurkurs, luftet og passet ukompliserte hunder gjør deg ikke kvalifisert til å ta betalt for å jobbe med andres hunder. Dette får alle oppegående mennesker til. Anonymkode: c0dc6...b28 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en del erfaring. Hund var min lidenskap siden jeg var barn. Jeg leste hundebøker, sett filmer og dokumentarer. Gikk mye tur med hundene til folk fra hjembyen. Gikk på dressurkurs som tenåring da jeg lånte tante sin hund der. Hadde også hunden til ei som jobbet like i nærheten av der jeg bodde som barn. Men dette var raser som ganske lette å ha med å gjøre. Har også vært hundepasser i flere dager som voksen til eier som skulle reise vekk. Har passet en schæfer i flere mnd en gang. Det gikk bra. Men det var ei tispe, så jeg taklet den. Anonymkode: 0c8af...29b Som personen over nevner, dette er ikke mye erfaring. Du skal ha ansvar for andres hunder og alle vil ikke bære ukompliserte hunder som er lette. På 80-tallet hadde nok dette holdt, men ikke i dag hvor vi har tilbydere med GOD kompetanse og erfaring på markedet. Heldigvis. Mange som hadde hest som stor lidenskap som barn og, gjør de ikke til kvalifisert til å jobbe med hest for det. Så kom deg på kurs, få deg erfaring og kunnskap. Anonymkode: 901a0...b09 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Skriv en kontrakt/avtale med de du skal passe hund for. Det ville jeg har gjort. Har skikkelig lyst til å passe hund selv, men det er som du sier mye ansvar. Jeg ville hatt det skriftlig (trenger ikke være så formelt, bare ha avtalt noe på tekstmelding er ok) hva man skal gjøre dersom hunden blir syk/skadet, hvilken mat og hvor ofte, hvor lang tur, hvor lenge kan hunden være alene osv. Det viktigste for meg hadde vært å få på plass at det vil være eiers ansvar om hunden blir syk/skadet og at de vil stå økonomisk ansvarlige + må vite hvilken forsikring og dyrlege de ønsker en skal reise til om en ikke får tak i eier på telefon. Ville ikke latt hunden hilse på andre hunder for å minimere risiko + ville ikke tatt på meg å passe vakthunder eller reaktive hunder. Anonymkode: b8b15...f45
Troyamin Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skulle veldig gjerne passet på for folk, men jeg tør liksom ikke påta meg ansvar for andre folks dyr. Anonymkode: 0c8af...29b Hva med å bli frivillig for Dyrebeskyttelsen e.l i første omgang? Sjekk om det er et kattehus i nærheten hvor du kan hjelpe til med dagligdagse oppgaver. Å passe dyr for andre burde du få til. Bare du får til mestringsbiten. Så lenge det ikke involverer trening. Den biten må noen med større erfaring og kompetanse ta seg av. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 Kanskje det er noen andre som driver hunde barnehage nær deg som du kan hjelpe til hos ved å leke og gå tur med hund? Det er noen her jeg bor. Det kunne vært en fin måte å få mer erfaring på. Jeg hadde uansett ikke vært redd for å la deg passe hunden vår, men vi har ikke en krevende hund. Mange trenger noen til å lufte hunden sin i blant, mange FB grupper, så du kan jo tilby deg. Men ville jo startet med lette raser og rolige snille hunder. Anonymkode: 3ad5c...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå