Gå til innhold

Smittsom korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positiv på mandag - hvor lenge er man smittsom med korona?

Tenker på julaften som blir dag 6. 

Har ikke hatt feber, men tett og rennende nese. Leser mye forskjellig på hvor lenge man er smittsom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe krav om å teste seg lengre. Lev som normalt   som du hadde gjort før corona med litt tett og rennende nese. 

Anonymkode: 66207...b9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe krav om å teste seg lengre. Lev som normalt   som du hadde gjort før corona med litt tett og rennende nese. 

Anonymkode: 66207...b9f

Selv om ikke er krav er det klare råd om at skal holde seg hjemme om man er syk og bruke munnbind hvis man absolutt må ut. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJzlkK/nakstad-boer-vaere-frisk-naar-man-moeter-andre-i-julen

Anonymkode: 1467b...c0b

• Liker 3
Skrevet
Trilletrill skrev (13 minutter siden):

Jeg testet positiv på mandag - hvor lenge er man smittsom med korona?

Tenker på julaften som blir dag 6. 

Har ikke hatt feber, men tett og rennende nese. Leser mye forskjellig på hvor lenge man er smittsom...

Mest sannsynlig er du mindre smittsom men bør ikke klemme og holde avstand. Gi beskjed til de andre også så kan de velge hva som er ok. 

Anonymkode: 1467b...c0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om retningslinjer nødvendigvis. Dersom jeg er smittsom på dag 6 så ønsker jeg ikke å smitte andre. Det samme hadde gått for annet sykdom også. Er jo noe med å vise hensyn til andres helse.

Skal gi beskjed og snakke med lege i dag så får vi se. 

Takk for gode svar

• Liker 1
Skrevet
Trilletrill skrev (2 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om retningslinjer nødvendigvis. Dersom jeg er smittsom på dag 6 så ønsker jeg ikke å smitte andre. Det samme hadde gått for annet sykdom også. Er jo noe med å vise hensyn til andres helse.

Skal gi beskjed og snakke med lege i dag så får vi se. 

Takk for gode svar

Hva sa legen? Jeg lurer på det samme 

Anonymkode: a91dd...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva sa legen? Jeg lurer på det samme 

Anonymkode: a91dd...147

Ikke stort🫣 Feberfri (jeg har ikke hatt feber i det hele tatt) og nogenlunde symptomfri (ikke uttalt hoste og nysing etc.). Tett nese går bra, det kan man ha lenge. Generell god allmenn tilstand. 

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at man antar at man er smittefri 24 timer sist feber. Har man ikke feber regnes man smittefri etter 3 døgn med sykdom. Dette sa fastlegen min i dag.

Anonymkode: 6e2d0...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...