AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Del Skrevet 21. desember 2022 Har lyst til å lage nøttestek, men er allergisk mot mandler og hasselnøtter tåler andre nøtter som peanøtter og cashew og har tidligere byttet ut med disse, men resultatet blir så «tungt» og kvalmende. Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet? Anonymkode: c7882...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Del Skrevet 21. desember 2022 Har aldri brukt nøttestek, men lager feststek istedet. Masse oppskrifter på nett men jeg bruker da sopp, persillerot, røde linser, løk, gulerøtter og selleri istedet. Elsker den feststeken med masse god soppsaus til! Namnamnammm🥰 Anonymkode: c016a...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 21. desember 2022 #3 Del Skrevet 21. desember 2022 Du kan sikkert supplere med valnøtter og paranøtter. Men tror fortsatt det mangler noe for å erstatte spesielt mandlene. Hva med havregryn? Kanskje det kan være med å gi den litt struktur? Evt noen frø. Gresskarkjerner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Del Skrevet 21. desember 2022 Takk for svar begge! Skal sjekke ut fest-stek! Og Gresskarkjerner var lurt!! Anonymkode: c7882...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lyst til å lage nøttestek, men er allergisk mot mandler og hasselnøtter tåler andre nøtter som peanøtter og cashew og har tidligere byttet ut med disse, men resultatet blir så «tungt» og kvalmende. Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet? Anonymkode: c7882...63a Gresskarkjerner,solsikkekjerner,sesamfrø og linfrø funker supert i nøttestek Ellers så kan du bruke paranøtter og valnøtter om du tåler. Pistasjnøtter er også godt i nøttestek Anonymkode: 9e26f...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 21. desember 2022 #6 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet? Anonymkode: c7882...63a Å blande røde linser og cashewnøtter bruker å bli veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Del Skrevet 21. desember 2022 Feststeken til veganmisjonen er dødsgod! Fast tradisjon her. Anonymkode: 1a911...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 21. desember 2022 #8 Del Skrevet 21. desember 2022 Solsikkekjerner bruker jeg å lage "nøttestek" av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg pleier å lage denne: http://www.veganmisjonen.com/2014/12/oppskrift-nyttarsstek-vegansk-festmiddag.html Også vet jeg ikke om de funker som nøttestek, men disse er iallfall også gode og ligner litt: https://www.vegetarbloggen.no/2011/11/06/kikertstek-med-smak-av-italia/ Anonymkode: 1f8ed...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Del Skrevet 22. desember 2022 Vi har det samme problemet i min familie. I fjor laget jeg nøttestek basert på matprats oppskrift, men byttet ut mandler med pekan. Det ble veldig bra, så skal gjøre det i år også. https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/nottestek-med-pistasj-og-tranebar/ Anonymkode: f922a...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Del Skrevet 22. desember 2022 Denne skal vi lage i løpet av jula https://www.vegetarbloggen.no/2018/12/08/julestek-uten-notter/?fbclid=IwAR1ytRWTQ6FnTnsvXZfPEZxK4BgYok9ZMz1GVi4FPbOK7a9N4mhLaWCPqfg Anonymkode: 9e26f...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Del Skrevet 22. desember 2022 Pecan Anonymkode: 3235c...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg bruker mungbønner istedenfor nøtter. Føes kjøpt på innvandrerbutikker. Anonymkode: 7f4cf...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå