Gå til innhold

Allergisk mot nøtter- nøttestek

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage nøttestek, men er allergisk mot mandler og hasselnøtter :(  tåler andre nøtter som peanøtter og cashew og har tidligere byttet ut med disse, men resultatet blir så «tungt» og kvalmende. Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet?

Anonymkode: c7882...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt nøttestek, men lager feststek istedet. Masse oppskrifter på nett men jeg bruker da sopp, persillerot, røde linser, løk, gulerøtter og selleri istedet. Elsker den feststeken med masse god soppsaus til! Namnamnammm🥰

Anonymkode: c016a...c43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert supplere med valnøtter og paranøtter. Men tror fortsatt det mangler noe for å erstatte spesielt mandlene.

Hva med havregryn? Kanskje det kan være med å gi den litt struktur? Evt noen frø. Gresskarkjerner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge! Skal sjekke ut fest-stek! Og Gresskarkjerner var lurt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lyst til å lage nøttestek, men er allergisk mot mandler og hasselnøtter :(  tåler andre nøtter som peanøtter og cashew og har tidligere byttet ut med disse, men resultatet blir så «tungt» og kvalmende. Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet?

Gresskarkjerner,solsikkekjerner,sesamfrø og linfrø funker supert i nøttestek :) 
Ellers så kan du bruke paranøtter og valnøtter om du tåler. Pistasjnøtter er  også godt i nøttestek ;) 

Anonymkode: 9e26f...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen forslag til hva som kan ligne på hasselnøtter og mandler som jeg kan bruke istedet?

Å blande røde linser og cashewnøtter bruker å bli veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker mungbønner istedenfor nøtter. Føes kjøpt på innvandrerbutikker.

Anonymkode: 7f4cf...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...