AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #21 Skrevet 22. desember 2022 Jeg liker best fiberdyne, så jeg har det. Kjøper kvalitet. Min er fra Høie. Anonymkode: ce248...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #22 Skrevet 22. desember 2022 Jeg har begge deler og liker begge. Anonymkode: 379eb...8c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #23 Skrevet 22. desember 2022 21 hours ago, Chailatte said: Jeg foretrekker faktisk fiber 😅 Synes det er mye mer behagelig, og det "bråker" mindre. Mamma har skikkelige dundyner som jeg bruker når jeg er der, og jeg liker det bare rett og slett ikke. Du bråker ikke mye. Fjær bråker. Anonymkode: 10b5b...e46 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #24 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du bråker ikke mye. Fjær bråker. Anonymkode: 10b5b...e46 Jeg tenker det samme. De som klager over at dundyner bråker i denne tråden har antakelig hatt dyner med stor andel fjær i, dvs. middels til dårlig kvalitet. Jeg har to dyner av forskjellig kvalitet her, og merker tydelig forskjellen. Men det er jo så enkelt som at man kan kjenne litt på dyna i butikken. Synes man den bråker velger man noe annet, etter ønske og lommebok. Anonymkode: 715b1...d24 1
Chailatte Skrevet 22. desember 2022 #25 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tenker det samme. De som klager over at dundyner bråker i denne tråden har antakelig hatt dyner med stor andel fjær i, dvs. middels til dårlig kvalitet. Jeg har to dyner av forskjellig kvalitet her, og merker tydelig forskjellen. Men det er jo så enkelt som at man kan kjenne litt på dyna i butikken. Synes man den bråker velger man noe annet, etter ønske og lommebok. Anonymkode: 715b1...d24 Har prøvd skikkelige dundyner som liksom skal være av god kvalitet. Bråker likevel. Man blir bortskjemt med fiberdyner da, som er totalt lydløse - hvertfall mine. Kommer aldri til å kjøpe meg dundyne igjen 😂 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #26 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tenker det samme. De som klager over at dundyner bråker i denne tråden har antakelig hatt dyner med stor andel fjær i, dvs. middels til dårlig kvalitet. Jeg har to dyner av forskjellig kvalitet her, og merker tydelig forskjellen. Men det er jo så enkelt som at man kan kjenne litt på dyna i butikken. Synes man den bråker velger man noe annet, etter ønske og lommebok. Anonymkode: 715b1...d24 Jeg kjøpte min på Kid og den var en av de beste og dyr, men den passet meg ikke, den bråker og jeg følte meg innpakket. Det er vel mer smak og behag, på dette også Anonymkode: 5691d...c3e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #27 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tenker det samme. De som klager over at dundyner bråker i denne tråden har antakelig hatt dyner med stor andel fjær i, dvs. middels til dårlig kvalitet. Jeg har to dyner av forskjellig kvalitet her, og merker tydelig forskjellen. Men det er jo så enkelt som at man kan kjenne litt på dyna i butikken. Synes man den bråker velger man noe annet, etter ønske og lommebok. Anonymkode: 715b1...d24 Jeg har dundyne som er 100% muscovydun fra Princess, den dyreste de hadde den gang (ca 5000 kr). Den bråker helt klart mer enn en fiberdyne. Anonymkode: 884ad...47c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #28 Skrevet 22. desember 2022 Ja liker dun, men mannen er seriøst dritallergisk mot dun. Anonymkode: 93bfa...dc2
Serafina. Skrevet 23. desember 2022 #29 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 7.53): Kjøpte dundyne en gang og angrer som bare det. Det er skikkelig varmt og jeg klarte ikke å sove, hørte dunet hele tiden, skikkelig ekkel følelse, alt i alt. Nei, holder meg til min dyne fra Jysk, elsker den og dun er ikke ikke noe for meg, rett og slett. Anonymkode: 5691d...c3e Du får tak i dundyner i ulike tykkelser. Jeg bruker en tynn sommerdundyne hele året, med mindre det er veldig kaldt. Utrolig fornøyd med den.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #30 Skrevet 23. desember 2022 Jeg forbandt fiberdyner med slike jævlige, klamme dyner som er på de fleste hoteller i Norden. Så jeg trodde jeg aldri skulle ha noe annet enn dun. Endt likevel opp med å kjøpe en fiberdyne fra Høie, og er godt fornøyd med den! Har også kjøpt tilsvarende som sval sommerdyne. Jeg tror min konklusjon er at det finnes gode dyner i begge kategorier, og dårlige/alt for varme/for kalde/for klamme dyner i begge kategorier. Legg litt penger i det, og kjenn på dynene i butikken, og ta en som gir den feelingen du vil ha 🙂 Anonymkode: 7ea89...a4e
Djungelvrål Skrevet 23. desember 2022 #31 Skrevet 23. desember 2022 Det er som natt og dag. Dun er 3 ganger varmere. Men er noe herk å vaske da dunet klumper seg.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #32 Skrevet 23. desember 2022 Djungelvrål skrev (42 minutter siden): Det er som natt og dag. Dun er 3 ganger varmere. Men er noe herk å vaske da dunet klumper seg. Du må ha tørketrommel og bruke tennisballer, hvis ikke funker det dårlig. BEdre å sende på rens hvis man ikke har tørketrommel. Anonymkode: 884ad...47c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #33 Skrevet 24. desember 2022 På billigdyne foretrekker jeg syntet, men en (dyr) god dundyne er best. Billigdun er ofte iblandet 10 % fjær, eller til og med mer. Dyne med fjær er helt ufyselig, blir tunge og stikker. Jeg har en ordentlig dundyne som opprinnelig kostet over 10 000 kr (men kjøpte på 75 % salg), med 100 % gåsedun, firkantete kanalen så dunet holder seg godt fordelt, varm og varm og puster og aldri klam. Har sommerdyne av 100 % dun også, moskusanddun. Veldig glad i den også, men der flytter dunet seg litt mer så den er ikke perfekt. Hvis jeg noengang skulle bli uanstendig rik tror jeg faktisk jeg hadde kjøpt meg en edderdundyne, jeg vedder på de er magisk gode. Anonymkode: 7f0a3...b9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå