Gå til innhold

Merker du forskjell på fiber og dundyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fiberdyne jeg tok med fra mamma da jeg flyttet. Vet ikke hvor mange år den er. Vasker den av og til. Men er nok en av de billige fra Jysk eller noe. 
Synes de dundyne kjennes så deilige ut i butikk, men kjenner du egentlig forskjell når du sover i det? Er redd det er bortkastede penger. 

Anonymkode: 6a7a5...d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!! Dundyne er verdt pengene.

Anonymkode: 0462f...182

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Stooooor forskjell.

Blir som å lurer på om en merker forskjell på en kjole laget av striesekk eller silke.

Anonymkode: c1fe4...9f9

• Liker 13
Skrevet

Trodde ikke jeg skulle gjøre det, helt til jeg kjøpe dun. 
Har to billige dundyner fra ikea, og de er så mye bedre sove i. Elsker legge meg under en fluffy og varm dyne! 
Kan bruke fiber på sommer fortsatt, men jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til fiber på vinter! 

• Liker 2
Skrevet

Du merker forskjellen ja.

Anonymkode: 94b8c...0e1

• Liker 3
Skrevet

Nja, jeg merker mest forskjell på en dårlig behandlet dundyne (klumpetet) og en dårlig behandlet fiberdyne (ikke noe stor endring fra ny.) 
For min del foretrekker jeg fiber på grunn av allergi. Men synes det er stor forskjell på fiberdyner.

Anonymkode: 27dbc...50f

• Liker 1
Skrevet

Blir fort klam når det blir varmt under fiberdyner, under dundyna kan det være  godt og varmt uten det problemet. Også synes jeg dundyna fortere blir varm på kvelden når det er kaldt.

Anonymkode: aa0d5...a33

• Liker 3
Skrevet

Jeg foretrekker faktisk fiber 😅 Synes det er mye mer behagelig, og det "bråker" mindre. Mamma har skikkelige dundyner som jeg bruker når jeg er der, og jeg liker det bare rett og slett ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har fiberdyne jeg tok med fra mamma da jeg flyttet. Vet ikke hvor mange år den er. Vasker den av og til. Men er nok en av de billige fra Jysk eller noe. 
Synes de dundyne kjennes så deilige ut i butikk, men kjenner du egentlig forskjell når du sover i det? Er redd det er bortkastede penger. 

Kan ikke sammenlignes. Synes det er forferdelig å ligge med fiberdyne. 

Anonymkode: 02c24...512

• Liker 3
Skrevet

Merker stor forskjell. Sparte opp til ei skikkelig god dundyne for noen år siden. Jeg personlig foretrekker fiberdyne. Syns dun bråker fælt, jeg holder meg varmere gjennom hele natta med fiber. Syntes rett og slett det er mer behagelig med fiber

Anonymkode: 59ff6...26d

• Liker 2
Skrevet

Ja, stor forskjell. 

Anonymkode: af512...586

• Liker 1
Skrevet

Ekstrem forskjell. 

Men kjøp dundyne av god kvalitet, legg litt penger i det. Er svært fornøyd med mine fra Princess. Kjøp etter behov, ikke alle vil ha de varmeste eller kaldeste. Jeg har flere til forskjellige årstider. Det er også forskjell på and/muscocvy dun, og gåsedun som fyll. Be butikken om hjelp til å finne det som er rett for deg.

Fordelen med dun:

Gir bedre varme
Puster bedre

Ulempen kan være at de knitrer/bråker mer når man beveger seg.

Det finnes sikkert fiberdyner som er bra også, men da må man nok godt opp i pris, og de vil aldri varme så godt som en skikkelig dundyne. Kjøp rutesydd og ikke kanalsydd. 

Anonymkode: 884ad...47c

• Liker 2
Skrevet

Ingen tvil om jeg merker forskjell. Dun er å foretrekke, både sommerdundyne og vinterdundyne. 
Jeg er ikke fan av fiberdyne.

• Liker 1
Skrevet

Har alltid kjøpt fiber før, pga stram økonomi.

Nå bestemte jeg meg for å prøve en skikkelig dyr kvalitetsdyne med dun istedet, til vinter, og jeg kommer aldri til å ville bruke noe annet. Kanskje finnes det gode fiberdyner hvis man betaler mer for dem, men jeg har iallefall aldri brukt en dyne som er så god som den jeg har nå.

Å bruke dundyne er som å ha en sky over seg. Den er så lett og luftig, man kjenner liksom ikke at den ligger der. Samtidig som den varmer utrolig bra, den tetter godt rundt en, uten å bli for varm. Har et veldig kaldt soverom, og før måtte vi bruke flere pledd over dyna for å holde oss varm, men med denne har vi holdt oss gode og varme uten å måtte bruke noe pledd.

"Knitringen" plager meg ikke. Man venner seg fort til det.

Jeg er helt frelst!

Når jeg får penger til det skal jeg kjøpe en tynnere dundyne til sommeren også. Har man penger til det, så anbefaler jeg det!

Anonymkode: 92a55...b22

• Liker 5
Skrevet

Ja fiber er klamt og syntetisk. Gir ikke noe vekt oppå kroppen. Dun puster , er behagelig å ligge under og har litt mer vekt så man sover bedre 

Anonymkode: 606d3...f99

Skrevet

Hadde dundyne men skifta til fiber og er fornøgd. Den nye kosta rundt tusenlappen. Blei lei klumpar og stikkande fjørendar

• Liker 1
Skrevet
Capazitet skrev (6 timer siden):

Hadde dundyne men skifta til fiber og er fornøgd. Den nye kosta rundt tusenlappen. Blei lei klumpar og stikkande fjørendar

Da gar du en dårlig dyne. Har aldri opplevd at en dundyne stikker. MEN den må ristes ca annen hver dag, men holder med 1, 2 har de rist.

Anonymkode: c1fe4...9f9

• Liker 2
Skrevet

Hadde dundyne til flere tusen kroner men er mer fornøyd med min nye og dyre fiberdyne. Mindre støv, enkel å vaske og tørke, trenger ikke ristes i hytt og pine for å ikke klumpe seg.

Ny dundyne er godt det, men en fiberdyne man legger litt penger i er ikke som fiberdynene fra Ikea..

Og så kaldt på soverommet at kun dun duger, det har jeg da virkelig aldri. Elsker min dundyne som med letthet vaskes 2.hver mnd, etter sykdom osv. 

Anonymkode: dd260...ef1

• Liker 1
Skrevet

Ja, liker ikke dun 😊

Anonymkode: 2aba9...5be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kjøpte dundyne en gang og angrer som bare det. Det er skikkelig varmt og jeg klarte ikke å sove, hørte dunet hele tiden, skikkelig ekkel følelse, alt i alt.

Nei, holder meg til min dyne fra Jysk, elsker den og dun er ikke ikke noe for meg, rett og slett.

Anonymkode: 5691d...c3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...