Gå til innhold

Får mottaker sms om pakkens ferd når man kjøper porto via posten.no?

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en julegave via posten.no, fikk en sånn åttesifret kode å skrive på pakken, og postet den på post i butikk. Når jeg kjøpte portoen registrerte jeg mottakers telefonnr. Vil hun få sms om at «pakken fra xxx er ankommet sentralen» osv? Eller dumper den bare ned i postkassen hennes uten noen form for varsel? (Sistnevnte hadde vært best da det er en overraskelse.) 

Anonymkode: 343b8...7c8

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0

Jeg tror vedkommende får en melding allerede når du registrerte på posten.no. 

Jeg kjøpte porto på nett for ikke så lenge siden, og da gikk det ikke mange minuttene før jeg fikk melding fra den jeg skulle sende til selv om pakken ikke var levert til posten. Det var Norgespakke.

Endret av Anonym Brukar0
Lagt til opplysninger

Har du sendt med "norges pakke" og sporing, så vil nok mottaker få en sms med sporing.

Har du sendt vanlig brev/småpakke sending, så er ikke sendingen sporbar. 
https://www.posten.no/sende/i-norge/brev

Hvorfor chatter du ikke med posten for å høre for å være sikker? :) Så får du faktisk fakta og ikke svar fra tilfeldige mennesker på kvinneguiden som kan komme med tullesvar om de vil? 

Anonymkode: 767c5...e9c

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du sendt med "norges pakke" og sporing, så vil nok mottaker få en sms med sporing.

Har du sendt vanlig brev/småpakke sending, så er ikke sendingen sporbar. 
https://www.posten.no/sende/i-norge/brev

Hvorfor chatter du ikke med posten for å høre for å være sikker? :) Så får du faktisk fakta og ikke svar fra tilfeldige mennesker på kvinneguiden som kan komme med tullesvar om de vil? 

Anonymkode: 767c5...e9c

Fordi den dumme chat-roboten ikke skjønner hva jeg spør om. 😐

TS

Anonymkode: 343b8...7c8

Høres ut som at du har sendt brev (= liten pakke som får plass i postkasse). Posten har ikke sporing på brevsendinger. Årsaken til at de ber det skrive inn telefonnummer jår du kjøper porto digitalt er fordi du kan velge å betale med Vipps og det er for at de skal kunne kontakte deg dersom det skulle skje noe med sendingen (f.eks. at du har betalt for for lite porto). Mottaker får altså ikke varsel om brevsending. 

Anonymkode: a9da5...d97

• Liker 1

Når noen sender småpakker til meg ser jeg det iallfall i appen til Posten. Er usikker på om jeg får varsler på alt mulig eller om jeg bare oppdager det når jeg er innom appen. Jeg venter ofte på pakker, så jeg sjekker den nesten hver dag. Men jeg tror jeg får varsler når den blir registrert og når den er levert i postkassen?

Jeg får aldri SMS, men vet ikke om det er fordi de dropper å sende SMS til de som har appen? 

Hvis du vil sende overraskelsespakke, tror jeg du bør sende den på gamlemåten uten noe telefonnummer, da legger den seg ikke i appen. 

Anonymkode: cd592...2fd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...