Gå til innhold

Lage hull i veggen for å sjekke rør ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Hvordan sjekker man om det er noe skader på rør? 

Jeg har en frostfri kran som har stått med plastdelen ute, slik at den har mulig frosset litt. Jeg er litt bekymret for hvordan det ser ut inne i veggen på røret. Jeg hadde en rørlegger her, som mente at alt så bra ut, men han sjekket jo ikke så nøye. 

Må jeg lage et hull i veggen inne for å kunne se på hvordan røret ser ut?  Røret er i boden min, som er inne og alltid oppvarmet. Jeg får ikke skrudd av vannet ut til krana men rørlegger mente at det ikke var noe problem med det. 

Har null peiling på det her. :(

Anonymkode: fa787...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

slik at den har mulig frosset litt.

Hva baserer du dette på? Renner vannet normalt inne og ute? 

Så lenge du har frostfri kran og rør, ville jeg nok stolt på rørleggeren. 

Anonymkode: 2c649...b34

• Liker 3
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at du ikke stoler på at rørleggeren kan jobben sin?

Anonymkode: fd2ec...87d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva baserer du dette på? Renner vannet normalt inne og ute? 

Så lenge du har frostfri kran og rør, ville jeg nok stolt på rørleggeren. 

Anonymkode: 2c649...b34

Ja det er frostfri kran. Om rørene er frostfri, det vet jeg ikke. Men han mente at var ok. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det noen spesiell grunn til at du ikke stoler på at rørleggeren kan jobben sin?

Han var veldig kjapp og jeg har null peiling på rør. Er helt idiot og hadde glemt plastdelen på røret ute, så nå var jeg redd for at noe skulle ha skjedd i røret. Naboen mente at frosten kunne reise helt inn på rommet gjennom rørene og inn i stoppekrana og da ødelegge den. Så fikk litt noia her. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det er frostfri kran. Om rørene er frostfri, det vet jeg ikke. Men han mente at var ok. 

Han var veldig kjapp og jeg har null peiling på rør. Er helt idiot og hadde glemt plastdelen på røret ute, så nå var jeg redd for at noe skulle ha skjedd i røret. Naboen mente at frosten kunne reise helt inn på rommet gjennom rørene og inn i stoppekrana og da ødelegge den. Så fikk litt noia her. 

Så du stoler mer på naboen enn en rørlegger?

Bestill en annen rørlegger da, og få enda en sjekk. 

Anonymkode: ad12b...c06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så du stoler mer på naboen enn en rørlegger?

Bestill en annen rørlegger da, og få enda en sjekk. 

Anonymkode: ad12b...c06

Nei, begge naboene lagde jo bare forvirring og krisemaksimerte. Er derfor jeg er så stressa. Men Rørleggern var kjapp og han var jo ikke her for å sjekke at det ikke hadde blitt skader. Veit ikke om man kan se sånt en gang jeg, bare ved å titte. 

Men min var mente at det ikke var noe vannskader om vannet ikke renner ut fra veggen.. så jeg har roa meg litt nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men han har peiling. Dette er jobben hans, han trenger ikke gå rundt og kikke og fundere og klø seg i hodet i evigheter for å bestemme seg for at alt sikkert er OK. 

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig å gå inn med kamera i rørene, men da må du finne rørleggere som gjør dette. Det koster nok litt. Da kan de sjekke om det er hull eller i ferd med å gå tette. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvorfor får du ikke stengt av vannet til kranen? Det er veldig viktig før frosten og vinteren. Den bør stenges og tømmes helt for vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...