jegeranonym123512 Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Hei fantastiske folk! Nå har jeg ferie, barna i barnehagen, jeg er hjemme alene. Di dagene jeg har prøvd å spare strøm, ved å bare ha varmepumpe og varmekabler på bad på romtemperatur, ingen komfyr, ingen dusjing, ingen klesvask og ingen oppvask er tatt i bruk, bare ladet elbilen på natta ved øko lading. Så brukte jeg 74kwh den dagen, samme dagen etter når ingenting annet var i bruk, røfflig det samme forbruket. Vi kjøpte takeaway disse to dagene for å se hvordan strømforbruket var påvirket av matlaging, ja jeg, fyret også i peisen for å holde temperaturen i hele huset Ok. Men, så tenkte jeg, jeg kjører igang med klesvask, tørketrommel, matlaging, dusjing og lading av elbil. Forbruk 46kwh. Hvorfor har det seg sånn at når jeg prøver å spare strøm så bruker jeg faktiskt mer strøm enn når jeg ikke prøver?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 jegeranonym123512 skrev (2 minutter siden): Hei fantastiske folk! Nå har jeg ferie, barna i barnehagen, jeg er hjemme alene. Di dagene jeg har prøvd å spare strøm, ved å bare ha varmepumpe og varmekabler på bad på romtemperatur, ingen komfyr, ingen dusjing, ingen klesvask og ingen oppvask er tatt i bruk, bare ladet elbilen på natta ved øko lading. Så brukte jeg 74kwh den dagen, samme dagen etter når ingenting annet var i bruk, røfflig det samme forbruket. Vi kjøpte takeaway disse to dagene for å se hvordan strømforbruket var påvirket av matlaging, ja jeg, fyret også i peisen for å holde temperaturen i hele huset Ok. Men, så tenkte jeg, jeg kjører igang med klesvask, tørketrommel, matlaging, dusjing og lading av elbil. Forbruk 46kwh. Hvorfor har det seg sånn at når jeg prøver å spare strøm så bruker jeg faktiskt mer strøm enn når jeg ikke prøver? Utetemperatur? Anonymkode: b7bc6...098 1
jegeranonym123512 Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Ja dette var i di kaldere dagene, mellom -4 til -8 grader strømselskap kunne ikke registrere noe stipluering heller Endret 21. desember 2022 av jegeranonym123512
Whistler Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 I stedet for å slenge på "elbillading" som krydder burde du trekke fra det fra dagsforbruket i denne sammenstillingen. Hvor mye fylte du på bilen i eksempel 1, og hvor mye i eksempel 2? 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Hvis jeg skal gjette... Det er stort sett oppvarming som trekker mest strøm. De dagene dere sparte strøm måtte dere aktivt varme opp huset. De dagene dere ikke sparte strøm gjorde dere mange ting som indirekte ga varme (tørketrommel, komfyr), og behøvde dermed mindre aktiv oppvarming. Anonymkode: 52557...24b
jegeranonym123512 Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2022 Whistler skrev (22 minutter siden): I stedet for å slenge på "elbillading" som krydder burde du trekke fra det fra dagsforbruket i denne sammenstillingen. Hvor mye fylte du på bilen i eksempel 1, og hvor mye i eksempel 2? Ja daglig lading på 14,5kwh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå