Gå til innhold

Bordpynt jul - trenger idéer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten etter en travel førjulstid og har ikke fått helt kontroll på hva jeg skal ha som pynt på spisebordet nå til julaften. Tenkte jeg kunne spørre dere kreative her på kg 😍 

Bordet vårt er stort og bredt. Det er svart. Fordi det er så bredt så er det vanskelig å finne duk og nå har jeg ikke tid til det. 
Så jeg tenker å bruke noen fine gullbrikker som jeg så de hadde på Feel istedet for duk. Så har jeg en 5 armet telys holder jeg vil ha på bordet. Se bilde. Men så blir jeg litt blank og tom for ideer. Må jo nesten ha noe mer. Litt grønt rundt telysholder? Noe mer?

99786AB1-2AE8-4C34-9543-99163AF6D167.jpeg

Anonymkode: f20b9...808

Skrevet

Hent inn grønne barkvister ute og legg den på bordet (eventuelt større i vaser). Røde lys og servietter. Og hjerne mer lys enn en lysestake (selv om den er stor). Fyll hele bordet med grønne kvister og lys.

Anonymkode: 49156...67d

• Liker 1
Skrevet

Fine servietter med bånd eller serviettring rundt, og kanskje en liten pynteting oppå.

Lyskuler (Clas Ohlson har fine). 

Anonymkode: a0844...336

Skrevet

Grønt vil bli helt borte på den lysestaken.  Knytt heller røde silkesløyfer under hver av glassene.  Har du andre lysestaker, så bruk dem.  De trenger ikke å være like.  Tvert i mot, det er mye penere når høyder og materialer varierer.  Du kan også sette telys oppi vinglass.  Knytt en silkesløyfe rundt stetten, og du har jul!  

Et annet tips er å legge en tråd av den typen lys som går på batteri langs midten av bordet og mellom all annen pynt.  Det gjør seg godt mellom bjørkekvister.  Har du julekuler, så kan disse legges innimellom.  Men det er ikke nødvendig.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...