AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 https://www.bilnytt.no/showannualdiffpassenger.aspx Hva er egentlig dette? Skal vi måtte ut med flere tusen ekstra i avgifter per mnd? Skal det ingen ende ta dette her? Anonymkode: d0573...136
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Sorry, ser det er engangsavgiften, ikke en årlig fast avgift. Da var det ikke like ille. Anonymkode: d0573...136
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sorry, ser det er engangsavgiften, ikke en årlig fast avgift. Da var det ikke like ille. Anonymkode: d0573...136 ...det kommer mer. Etter 8 år med borgerlig styre hvor jungelen av særnorske avgifter ble ryddet opp i kaster ikke de rødgrønne bort tiden. Før det borgerlige ryddet opp hadde vi omtrent Europas eldste bilpark, vi hadde hestekraft avgift. (Eneste landet i verden), vi hadde vektavgifter. Oppsummerte var Norges mest solgte bil en 11 år gammel Corolla. 2009 etter år med sosialistiske styre hadde vi 212 drepte. Etter 8 års borgerlige styre var tallene ned i 111. 2021 var det registrert 2 983 987 biler, det er en oppgang på ca. 150.000 siden 2009, samtidig som antall drepte er halvert. Når er vektavgiften tilbake. Nordmenn skal presses inn i så små biler som mulig. Det er en grunn til at ingen land har flere takbokser og tilhengere enn nordmenn. Vi har aldri kjøpt det vi trenger, vi har kjøpt de småbilene som norske myndigheter har tillatt oss. Biler med plass er skattlagt utenfor manges rekkevidde. Det endret de borgerlige på. Nå er sosialistene tilbake. Anonymkode: af5d9...f44
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...det kommer mer. Etter 8 år med borgerlig styre hvor jungelen av særnorske avgifter ble ryddet opp i kaster ikke de rødgrønne bort tiden. Før det borgerlige ryddet opp hadde vi omtrent Europas eldste bilpark, vi hadde hestekraft avgift. (Eneste landet i verden), vi hadde vektavgifter. Oppsummerte var Norges mest solgte bil en 11 år gammel Corolla. 2009 etter år med sosialistiske styre hadde vi 212 drepte. Etter 8 års borgerlige styre var tallene ned i 111. 2021 var det registrert 2 983 987 biler, det er en oppgang på ca. 150.000 siden 2009, samtidig som antall drepte er halvert. Når er vektavgiften tilbake. Nordmenn skal presses inn i så små biler som mulig. Det er en grunn til at ingen land har flere takbokser og tilhengere enn nordmenn. Vi har aldri kjøpt det vi trenger, vi har kjøpt de småbilene som norske myndigheter har tillatt oss. Biler med plass er skattlagt utenfor manges rekkevidde. Det endret de borgerlige på. Nå er sosialistene tilbake. Anonymkode: af5d9...f44 Å, herregud, for et rot! Er det en borgerlig regjering som gjorde elbiler avgiftsfrie, noe som gjorde ny bil tilgjengelig for folk med dårlig råd? Det er den klart største driveren for utskiftning av bilparken. Og antall drepte i trafikken...det bygges mye vei, men først og fremst er sikkerhetsteknologi blitt så mye bedre. Ingen norsk regjering kan ta æren for det. Ei heller for reduksjon av trafikken under pandemien, noe som halverte ulykkestalla: https://www.nrk.no/sorlandet/koronatrafikken-er-over-_-i-ar-er-langt-flere-drept-i-trafikken-1.16220065 Anonymkode: f969b...d28 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Vi er på vei tilbake mot sosialistenes drømmesamfunn; der alle kjører Lada, eller Toljatti som den heter nå. Noe for Statsministeren: Anonymkode: 20096...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Å, herregud, for et rot! Er det en borgerlig regjering som gjorde elbiler avgiftsfrie, noe som gjorde ny bil tilgjengelig for folk med dårlig råd? Det er den klart største driveren for utskiftning av bilparken. Og antall drepte i trafikken...det bygges mye vei, men først og fremst er sikkerhetsteknologi blitt så mye bedre. Ingen norsk regjering kan ta æren for det. Ei heller for reduksjon av trafikken under pandemien, noe som halverte ulykkestalla: https://www.nrk.no/sorlandet/koronatrafikken-er-over-_-i-ar-er-langt-flere-drept-i-trafikken-1.16220065 Anonymkode: f969b...d28 Er det en borgerlig regjering som gjorde elbiler avgiftsfrie De beholdt dem avgiftsfrie. Sosialistene innfører nå vektavgift OG moms på biler over 500.000. Formynderne er tilbake. Trange biler, små batteri, kort rekkevidde el.biler vil være fremtidens Corolla. Almuen kan da ikke ha for "fine" biler det har AP/SV bestemt. Og antall drepte i trafikken...det bygges mye vei, men først og fremst er sikkerhetsteknologi blitt så mye bedre. Og hvem bygde disse veiene mot venstresidens asfalt hat og motstand firmaet "NYE VEIER AS " etablert i 2015 av de borgerlige har fått fortgang i helhetlig utbygging. Det slutt på sende penger hjem utbygging som sosialistene har holdt på med. Har AP/SP samferdselsministeren blir det både tuneller og bruer på hjemtraktene. Ref. Kjell Opseth Ap m.fl. Eller Arnstad:https://www.dagbladet.no/nyheter/vifter-med-gullkortet-for-a-sikre-gjenvalg/62935623 Klatte litt her og der , avhengig av hvem som er minister. Og de rødgrønne hadde ikke sittet lenge i stolen før de kuttet prosjekter. (Sikkert for å prioritere hjembygda som før) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dnW5RA/gaar-mot-veikutt-i-2023-vil-mest-sannsynlig-utsette-noen-prosjekter Regjeringen er i sannhet en reverseringsgjeng. Tilbake er tulleavgifter, formynderiet, kutt i samferdsel og om 10 år vil vi igjen ha de eldste bilene i Europa, små trange og usikre biler, og veibygging har bråstoppet. Og dødstallene går rett opp igjen. Anonymkode: af5d9...f44
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Jo større, tyngre og raskere bilene er, jo flere og mer alvorlige ulykker? Stemmer ikke det nå lengre? Anonymkode: d0573...136
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo større, tyngre og raskere bilene er, jo flere og mer alvorlige ulykker? Stemmer ikke det nå lengre? Anonymkode: d0573...136 Bilene blir ikke raskere i Norge i alle fall. Sikkerhetsteknologi og kravene knyttet til de har virkelig ført til en stor vektøkning. Det er svært sjeldent at folk i bil dør. Anonymkode: f969b...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå