Gå til innhold

Tiss i vintersko. Hvordan få vekk lukt?

Anbefalte innlegg

3-åringen hadde uhell i barnehagen og det kom tiss oppi forede vintersko. Har kjørt de 1 runde i vaskemaskin på 30 grader ullvask og det ble bedre, men det lukter fortsatt tiss inne i selve skoen. Noen som har tips for hvordan få vekk lukta? 

Anonymkode: d9976...345

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1641829-tiss-i-vintersko-hvordan-f%C3%A5-vekk-lukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva slags sko dette er, men kan høyere temperatur være en idé? Jeg ville også vurdert å vasket på nytt i vaskemaskin, brukt en teskje natron som forvaskemiddel og eddik som skyllemiddel. Gitt at materialet skoene er laget av tåler dette da.

Belima skrev (1 time siden):

Urinlukt pleier å gå bort med spraying av eddik og vannblanding. 50-50 vann og eddik. 

Sprayer oppi skoa og lar det tørke, eller vaske i maskin etterpå?

Annonse

Spørs om det går så enkelt nå siden du har hatt de i vaskemaskinen allerede. Spray godt og la de tørke. Sett de gjerne ut i frisk luft. 
Hvis du skulle få oppkast/urin på noe inne, møbler, tepper som eks. Bruk alltid eddikblanding før noe annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Jeg måtte kaste sko etter at en katt tisset i de. Dette var viking gore tex sko som tåler enkelte program i vaskemaskin. Prøvde eddik, vanish, og mange andre triks uten hell. Skrudde så temperaturen opp til 40 grader men da ble sålene misformet :(

Anonymkode: cfbe0...98e

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sprayer oppi skoa og lar det tørke, eller vaske i maskin etterpå?

Spray rikelig med denne eddik-blandingen, la skoene tørke og lufte seg skikkelig. Da skal eddik-lukta forsvinne av seg selv.

Anonymkode: 355b1...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...