Gå til innhold

Har du hørt om dette TOXIC dating gamet? Push and pull metode

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Er en fyr som har gjort push and pull på meg og synes det var sykt dårlig gjort av han, er det flere som har opplevd noe lignende?

her er forklaring på hva push og pull er ;  

det er mer toxic enn det virker, spesielt om de liker personen, en slags manipulerende greie å gjøre for å få den andre personen til å like deg, gir og tar opperksomhet og for deg til å lurte hva du gjør galt, du vil føle at du ikke er godt nok. Hadde du tilgit noen om han/ hun gjorde det mot deg?

CFD8DE80-F707-478B-9E87-3A0C9FBBEC13.jpeg

Endret av Hedilove
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedilove skrev (3 minutter siden):

Hei! Er en fyr som har gjort push and pull på meg og synes det var sykt dårlig gjort av han, er det flere som har opplevd noe lignende?

det er mer toxic enn det virker, spesielt om de liker personen, en slags manipulerende greie å gjøre for å få den andre personen til å like deg, gir og tar opperksomhet og for deg til å lurte hva du gjør galt, du vil føle at du ikke er godt nok. Hadde du tilgit noen om han/ hun gjorde det mot deg?

Ja, det er en kontrollerende form for oppførsel. Benyttet av folk som vil ha makt. Type splitt og hersk. 

Anonymkode: 4783f...ccb

• Liker 8
Skrevet

Kontrollerende 

Anonymkode: cb74e...387

Skrevet

Ja, ikke uvanlig hos kvinner med borderline...

De gjør det ikke engang med vilje, en dag liker de deg best i verden og du er perfekt, og så neste dag overtenker de litt og plutselig har hodet deres gått i lås på at du har gjort eller ikke gjort noe som gjør at de har mistet alle følelser og bare ser feilene dine.

Selv om det ikke er med vilje så er det ødeleggende for de som blir utsatt for dette. Det er nok en glidende overgang til de som gjør det helt bevisst.

Anonymkode: 52249...c21

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, Hedilove said:

Vi er nok mange. Det er bra du ble bevisst det TS. 

Anonymkode: cc6d0...840

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er nok mange. Det er bra du ble bevisst det TS. 

Ja er nok det

Anonymkode: cb74e...387

Skrevet

Jeg sliter med å forstå hvordan dette liksom skulle ha fungert, med mindre personen det blir brukt på har null selvtillit? Uansett hadde jeg aldri tilgitt slik manipulerende atferd. Tenk på hvor mye jævelskap som skjer her i verden og hvor mange forferdelige mennesker som finnes.

Det gjelder selvsagt ikke alle, men det kan vel kanskje tenkes at de samme som driver med voldtekt, partnervold og annet jævelskap, er de samme som driver med manipulerende atferd. Jeg blir i alle fall sjokkert hvis det ikke stort overlapp der, og det finnes helt sikkert også statistikk som er enig med meg, men som jeg ikke orker å sette meg inn i.

Anonymkode: 68b01...fae

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter med å forstå hvordan dette liksom skulle ha fungert, med mindre personen det blir brukt på har null selvtillit? Uansett hadde jeg aldri tilgitt slik manipulerende atferd. Tenk på hvor mye jævelskap som skjer her i verden og hvor mange forferdelige mennesker som finnes.

Det gjelder selvsagt ikke alle, men det kan vel kanskje tenkes at de samme som driver med voldtekt, partnervold og annet jævelskap, er de samme som driver med manipulerende atferd. Jeg blir i alle fall sjokkert hvis det ikke stort overlapp der, og det finnes helt sikkert også statistikk som er enig med meg, men som jeg ikke orker å sette meg inn i.

Alle kan være sårbare i forskjellige faser av livet. Da kan det skje at en blir utnyttet slik. 

Det skjedde meg når pappa lå for kreftdøden. Da gikk jeg i fella. Jeg er ellers en sterk person. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan mener du at det kun virker på folk med null selvtillit ? Er jo ikke alle som er klar over hva han gjør, og ikke alle skjønner at dette er en manipulerende spill han holder på med, blir kanskje forvirra og lurer på hvorfor han endrer seg hele tiden men ikke ellers. Spesielt også siden folk har gode og dårlige dager så de får ikke like mye opperksomhet hele tiden. 

Anonymkode: f0534...ca9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eller at man bor langt unna hverandre så man ikke får til å møtes så ofte. Da foregår mye av kommunikasjonen ofte skriftlig, og det er jammen ikke enkelt å tolke skrift bestandig.

Anonymkode: dd0ae...5a7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller at man bor langt unna hverandre så man ikke får til å møtes så ofte. Da foregår mye av kommunikasjonen ofte skriftlig, og det er jammen ikke enkelt å tolke skrift bestandig.

Sant, det er lettere å bli utnytta på txt, siden det er vanskelig å tolke det,  enn i virkeligheten. Hvis personen hadde trukket seg unna irl, hadde det vært lettere å gjøre det slutt, og man hadde garantert følt seg uønska. 

• Liker 1
Skrevet
Queen BB skrev (18 minutter siden):

Sant, det er lettere å bli utnytta på txt, siden det er vanskelig å tolke det,  enn i virkeligheten. Hvis personen hadde trukket seg unna irl, hadde det vært lettere å gjøre det slutt, og man hadde garantert følt seg uønska. 

Sant. Via teksting er det vanskelig å vite om vedkommende bare er treig eller opptatt, eller om hn ikke er interessert. Står midt oppi det nå, forresten, og er forvirret. Magefølelsen sier han trekker seg unna, så jeg kommer til å stoppe å tekste han fra nå. Hvis det da viser seg at han bare er travel, er det plutselig jeg som virker som den som er hot/cold. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Sant. Via teksting er det vanskelig å vite om vedkommende bare er treig eller opptatt, eller om hn ikke er interessert. Står midt oppi det nå, forresten, og er forvirret. Magefølelsen sier han trekker seg unna, så jeg kommer til å stoppe å tekste han fra nå. Hvis det da viser seg at han bare er travel, er det plutselig jeg som virker som den som er hot/cold. 

Helt riktig fra begge to.

En viktig ting å være klar over er at det ikke bare er vanskeligere å tolke tekstlig kommunikasjon, men at det også er mer nødvendig å tolke allerede i utgangspunktet.

Ansikt til ansikt får man langt flere signaler enn bare det som sies. Ansiktsuttrykk, stemmebruk, gestikulasjon og øvrig kroppsspråk bidrar ifølge forskning med over halvparten av det du oppfatter når du snakker med folk in persona.

Og ingenting av dette er selvsagt tilgjengelig når du kommuniserer skriftlig. Dermed ender du som mottaker opp med å prøve å mentalt gjenskape informasjonen som "mangler", for å forstå hva som egentlig ble ment av avsender.

Sånn sett er skrift glimrende til formidling av formell informasjon, der det nettopp bare er selve innholdet som skal formidles, men samtidig ganske så uegnet for uformell dialog.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å forstå hvordan dette liksom skulle ha fungert, med mindre personen det blir brukt på har null selvtillit? Uansett hadde jeg aldri tilgitt slik manipulerende atferd.

Sant. En person med sunt relasjonsmønster og selvbilde ville satt grenser for sånn oppførsel og fjernet personen fra livet. 

Anonymkode: 2da89...c6e

Skrevet

Men altså du gjør jo akkurat det samme, selvinnsikt er en fin ting. 

Anonymkode: bb0b9...a06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hørt om det og opplevd det, og det fungerer jævlig bra. Dessverre.

Anonymkode: 6aaf9...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt om det og opplevd det, og det fungerer jævlig bra. Dessverre.

Anonymkode: 6aaf9...272

På hvilken måte fungerer det bra?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

På hvilken måte fungerer det bra?

Hun mener sikkert at hun falt i fella hans, og chasa han for å få opperksomehten hans igjen, eller at det spillet han gjorde virka.

Anonymkode: f0534...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...