Anonym-bruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Jeg skal feire med min samboer i år, og hans familie. Vi kor 3 timer unna min. Jeg skal besøke de noen dager, og reise hjem lille julaften. Min søster er hjemme nå, hun bor egentlig i utlandet, sist hun var hjemme var i sommer. Jeg vil helst ha så mye tid med henne som mulig, og ønsker aller helst feire med henne og familien min. Men samtidig vil jeg feire med samboer og. I fjor var alle hos oss, men i år hadde min familie allerede takket ja når jeg inviterte. Jeg trodde først vi skulle til samboers søster, men nå blir vi hjemme isteden. Jeg synes det er så trist å tenke på, og det føles så utrolig feil, å skulle reise hjem lille julaften, og ikke feire julaften med søster og familie. Jeg jobber i helse, og i år har jeg og fri på julaften. Syns alt er kjipt. Andre som ikke får akkurat den julen de ønsker seg? Hvordan takler dere det?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Hvorfor sier du ikke bare til samboer at du vil være med familien? Bør jo være forståelig siden de bor langt unna, og søster bor utenlands Anonymkode: 97ce6...217 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Dere har ikke barn, hvorfor sier du ikke til samboeren din at du vil feire med dine foreldre og søster? Anonymkode: a59b4...6b5 1
Anonym-bruker Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere har ikke barn, hvorfor sier du ikke til samboeren din at du vil feire med dine foreldre og søster? Anonymkode: a59b4...6b5 Fordi jeg har lyst til å feire med samboeren min.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 - Jeg vil det! -Ja, gjør det da. - Ja, men jeg vi det andre også! Anonymkode: d1799...ce8 7
Anonym-bruker Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere har ikke barn, hvorfor sier du ikke til samboeren din at du vil feire med dine foreldre og søster? Anonymkode: a59b4...6b5 Føler det er unaturlig å ikke feire med mannen jeg eier hus med, og vært sammen ned i flere år. Bare jeg som føler det sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Tenker at det er super enkelt når man ikke har barn; feir jul der du vil? vi feirer julaften hver for oss frem til vi fikk barn, rett og slett for at vi begge ville feire med vår familie (foreldre, søsken, besteforeldre). Så dro vi heller på besøk til hverandres familier i romjula. Brødrene mine og deres koner, gjorde det på samme måte frem til de fikk barn, så tror det er ganske så vanlig. Anonymkode: f8ec3...7a4
Blåttvann Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Anonym-bruker skrev (11 timer siden): Føler det er unaturlig å ikke feire med mannen jeg eier hus med, og vært sammen ned i flere år. Bare jeg som føler det sånn? Hadde valgt søsteren min 10 av 10 ganger, så jeg forstår ikke dette nei. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Det er veldig vanlig å feire hver for seg for par uten barn. Står ikke hvorfor mannen ikke kan bli med til din familie, men han ser du jo hver dag ellers i året! Feir med søsteren din. Anonymkode: 02383...6fe 2
Millimani Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Anonym-bruker skrev (18 timer siden): Jeg skal feire med min samboer i år, og hans familie. Vi kor 3 timer unna min. Jeg skal besøke de noen dager, og reise hjem lille julaften. Min søster er hjemme nå, hun bor egentlig i utlandet, sist hun var hjemme var i sommer. Jeg vil helst ha så mye tid med henne som mulig, og ønsker aller helst feire med henne og familien min. Men samtidig vil jeg feire med samboer og. I fjor var alle hos oss, men i år hadde min familie allerede takket ja når jeg inviterte. Jeg trodde først vi skulle til samboers søster, men nå blir vi hjemme isteden. Jeg synes det er så trist å tenke på, og det føles så utrolig feil, å skulle reise hjem lille julaften, og ikke feire julaften med søster og familie. Jeg jobber i helse, og i år har jeg og fri på julaften. Syns alt er kjipt. Andre som ikke får akkurat den julen de ønsker seg? Hvordan takler dere det? Det er bare uvant for deg. En gang må bli den første, uansett hvor gammel du er.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Anonym-bruker skrev (12 timer siden): Føler det er unaturlig å ikke feire med mannen jeg eier hus med, og vært sammen ned i flere år. Bare jeg som føler det sånn? Ja. Jeg hadde samboer i 13 år, men så lenge ingen av oss hadde barn ville vi begge feire med våre respektive familier. Vi var jo sammen 364 dager ellers i året. Anonymkode: 9961e...ad4
Anonym-bruker Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #12 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja. Jeg hadde samboer i 13 år, men så lenge ingen av oss hadde barn ville vi begge feire med våre respektive familier. Vi var jo sammen 364 dager ellers i året. Anonymkode: 9961e...ad4 Jo, man er jo det. Men synes jo det er hyggelig å feire med den man er sammen med.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja. Jeg hadde samboer i 13 år, men så lenge ingen av oss hadde barn ville vi begge feire med våre respektive familier. Vi var jo sammen 364 dager ellers i året. Anonymkode: 9961e...ad4 Rart uansett å ikke feire julen med den som liksom står deg nærmest i livet. Det er jo en viktig høytid. Hadde vært stusselig å feiret uten mannen/samboeren min. Vi har feiret hver eneste jul sammen siden vi møttes. Tenker de andre dagene i året kan man besøke andre familiemedlemmer. Ikke meg du svarte forresten.. Anonymkode: e74e2...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå