Gå til innhold

Oppgitt over svigerinnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har vært sammen med henne noen år, og de har barn sammen.  
Hennes søsken er alltid invitert i barnas bursdag, mens jeg og mine søsken ikke får invitasjon. Er kun våre foreldre som får invitasjon til noe der. Til og med hennes venninner er prioritert over oss som er tanter og onkler til barna.
Har prøvd å snakke med vår bror om dette, men han unnskylder det med at hun har sagt… Og det er hun som har styr på det… 
Han er en ekte tøffel når det kommer til akkurat det der, så nytter ikke å snakke med han. 
Har også prøvd å ta det opp med henne men får alltid unnskyldninger om at hun ikke trodde det passet, at det ikke var plass osv.

Flere som har opplevd det samme? Og hva kan man gjøre?

Anonymkode: c02fe...0b8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er broren din du burde vært oppgitt over. 

Ta det opp med ham. 

Anonymkode: 40715...1e4

• Liker 34
  • Nyttig 2
Skrevet

For noen er venner viktigere enn familie. 

Anonymkode: 85dc8...987

• Liker 1
Skrevet

Der er nok noe mer til historien for det skal mye til til å ikke invitere tanter og onkler til barnebursdag. Hvor gammelt er barnet ? Hos oss blir det bare kake og kaffe til fam når barnet begynner å feire vennebursdag.

Anonymkode: eba77...ed5

Skrevet

Hvor god relasjon har dere på hverdagene da? Man kan ikke forvente å bli inkludert til fest om man ikke også er deltagende ellers tenker jeg. 

Anonymkode: 7f1eb...d07

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der er nok noe mer til historien for det skal mye til til å ikke invitere tanter og onkler til barnebursdag. Hvor gammelt er barnet ? Hos oss blir det bare kake og kaffe til fam når barnet begynner å feire vennebursdag.

Anonymkode: eba77...ed5

Yngste er 6 år. Men er 2-3 år siden sist vi var invitert. Han feirer både vennebursdag og med familie, men er bare hennes familie som blir invitert, samt hennes venninner.

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor god relasjon har dere på hverdagene da? Man kan ikke forvente å bli inkludert til fest om man ikke også er deltagende ellers tenker jeg. 

Anonymkode: 7f1eb...d07

Vi er alle deltagende ellers i hverdagen. Alle bor innen en times avstand fra hverandre, så møtes nesten ukentlig. 

Hadde ikke vært oppgitt om noe annet var realiteten.

ts

Skrevet

Det er broren din du burde vært oppgitt over. 

Ta det opp med ham. 

Anonymkode: 40715...1e4

Har jo som sagt prøvd å ta det opp med han, uten at vi kommer noen vei.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har jo som sagt prøvd å ta det opp med han, uten at vi kommer noen vei.

Ts

Fortsatt er det han du burde være oppgitt over. 

Anonymkode: 64497...a1a

• Liker 10
Skrevet

For noen er venner viktigere enn familie. 

Anonymkode: 85dc8...987

Hadde ikke vært oppgitt om hun ikke gjorde så tydelig forskjell på familiene. Hennes familie er som sagt invitert med på alt, mens det kun er besteforeldre fra  vår side.

Og det gjelder ikke bare bursdager, men alt der det er naturlig at tanter og onkler deltar.

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortsatt er det han du burde være oppgitt over. 

Anonymkode: 64497...a1a

Ja, og det er vi. Alle sammen. Men spørsmålet mitt i HI var hva vi kan gjøre. Har du ikke noe mer konstruktivt å komme med, så sier jeg takk til deg.

ts

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, og det er vi. Alle sammen. Men spørsmålet mitt i HI var hva vi kan gjøre. Har du ikke noe mer konstruktivt å komme med, så sier jeg takk til deg.

ts

To uker før hver bursdag, spør du henne om dere kan komme i selskap for å feire. 

Og har du samme tone til bror og svigerinne som til AB over, kan jeg nesten forstå at hun ikke inviterer særlig. For det er jo nettopp din bror som bør ta i et tak her om du ikke konfronterer svigerinnen din direkte. Hans familie og søsken. Jeg tar da ikke ansvar for min manns familie, det er min manns oppgave. 

Heldigvis har jeg en oppegående mann, din bror derimot, som du sier, han er en tøffel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Yngste er 6 år. Men er 2-3 år siden sist vi var invitert. Han feirer både vennebursdag og med familie, men er bare hennes familie som blir invitert, samt hennes venninner.

ts

Hva med å ta en ordentlig prat med dem?

Inviter deg selv etter ungenes leggetid en dag. 

Bare riv av plasteret hardt og spør vennlig hva som foregår - dere skjønner jo alle dette handler om langt mer enn «trodde ikke/glemte» osv.

Den ekskluderingen som foregår nå vet de begge at fører til dårlig kontakt mellom dere og ungene, og ungene kommer til å tro at dere ikke gidder stille opp.

Og si at du er helt åpen for tilbakemelding om at dette handler om noe helt uakseptabelt dere gjør og sier - men dere må faktisk få en sjanse til å rette opp før dere blir ekskludert fullstendig. 

Og så bare direkte «hva skjer - jeg vet det ikke handler om forglemmelse, so cut the crap og bare si ærlig hva det er». 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor er du oppgitt over svigerinnen din, når det faktisk er broren din du burde være oppgitt over?

Anonymkode: cc076...4c4

• Liker 4
Skrevet
Dævendøtte skrev (5 minutter siden):

To uker før hver bursdag, spør du henne om dere kan komme i selskap for å feire. 

Og har du samme tone til bror og svigerinne som til AB over, kan jeg nesten forstå at hun ikke inviterer særlig. For det er jo nettopp din bror som bør ta i et tak her om du ikke konfronterer svigerinnen din direkte. Hans familie og søsken. Jeg tar da ikke ansvar for min manns familie, det er min manns oppgave. 

Heldigvis har jeg en oppegående mann, din bror derimot, som du sier, han er en tøffel. 

Har overhodet ikke samme tone. Men når jeg har presisert i HI at jeg har snakket med han, (og allerede svart en annen ab?) og fått samme svar, så ser jeg ikke vitsen i å fortsette en lite konstruktiv diskusjon. 

ts

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Hva med å ta en ordentlig prat med dem?

Inviter deg selv etter ungenes leggetid en dag. 

Bare riv av plasteret hardt og spør vennlig hva som foregår - dere skjønner jo alle dette handler om langt mer enn «trodde ikke/glemte» osv.

Den ekskluderingen som foregår nå vet de begge at fører til dårlig kontakt mellom dere og ungene, og ungene kommer til å tro at dere ikke gidder stille opp.

Og si at du er helt åpen for tilbakemelding om at dette handler om noe helt uakseptabelt dere gjør og sier - men dere må faktisk få en sjanse til å rette opp før dere blir ekskludert fullstendig. 

Og så bare direkte «hva skjer - jeg vet det ikke handler om forglemmelse, so cut the crap og bare si ærlig hva det er». 

Takk for tips. Skal snakke med begge samtidig da, for til nå har vi bare spurt de en og en. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er du oppgitt over svigerinnen din, når det faktisk er broren din du burde være oppgitt over?

Fordi det så tydelig er hun som styrer skuta, og som gjør forskjell på familiene.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvofor ikke komme med et råd istedet for å si det som allerede er påpekt ? Det er kvinner som styrer og bestemmer i hjemmene, derfor "blander" ikke bror seg når det er hun som lager til bursdager.

Anonymkode: 8531e...1d8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi det så tydelig er hun som styrer skuta, og som gjør forskjell på familiene.

ts

Broren din, som faktisk er deres familie, burde jo satt ned foten for lenge siden om han virkelig ønsket å ha dere der. Eller er det kanskje han som ikke ønsker å ha dere der, men bare bruker henne som unnskyldning? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min bror har vært sammen med henne noen år, og de har barn sammen.  
Hennes søsken er alltid invitert i barnas bursdag, mens jeg og mine søsken ikke får invitasjon. Er kun våre foreldre som får invitasjon til noe der. Til og med hennes venninner er prioritert over oss som er tanter og onkler til barna.
Har prøvd å snakke med vår bror om dette, men han unnskylder det med at hun har sagt… Og det er hun som har styr på det… 
Han er en ekte tøffel når det kommer til akkurat det der, så nytter ikke å snakke med han. 
Har også prøvd å ta det opp med henne men får alltid unnskyldninger om at hun ikke trodde det passet, at det ikke var plass osv.

Flere som har opplevd det samme? Og hva kan man gjøre?

Er dere veldig mange? Og de veldig få?

Anonymkode: 5b2d1...c1a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...